Općinsko vijeće Vitez je u okviru 5. točke dnevnog reda upravo jednoglasno izglasalo Odluku o zabrani odvijanja prometa u MZ Bila dionica Mali Mošunj (Mošunjka) – Kamenolom “Ravni do“ Jakić dužine 2 km vozilima koja prekoračuju osovinsko opterećenje od 6 tona. Članak 1. ove Odluke navodi da se privremeno zabranjuje odvijanje prometovanja u MZ Bila dionica Mali Mošunj (Mošunjka) – Kamenolom “Ravni do “ Jakić dužine 2 km vozilima koja prekoračuju osovinsko opterećenje od 6 tona sve dok predmetna dionica ne bude u stanju nosivosti većoj od navedene minimalne. Članak 2. navodi kako je Upravitelj cesta dužan osigurati Prometni projekat urađen od strane ovlaštene osobe na osnovu kojeg bi se pristupilo ugradnji vertikalne signalizacije. Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a bit će objavljena u “Službenom glasniku općine Vitez”.
Podsjećamo kako je ranije u Mošunju trajala prava drama jer su mještani fizički spriječili rad na iskopu dolomita te su bili odlučni u svojim namjerama da se obustavi promet teških teretnih vozila kroz naselje.
U obrazloženju ove odluke navedeno je da na temelju Inicijative o obilježavanju lokalnog puta -traži se, podnesenog od strane MZ Bila, broj zahtjeva 04 -23-1-631/22 od dana 03.03.2022.godine, naručena je izrada Elaborata o procjeni stanja lokalnog puta u MZ Bila, dionica Mali Mošunj (Mošunjka) – Kamenolom “Ravni do “ Jakić, duljine 2 km. Elaborat o procjeni stanja lokalnog puta u MZ Bila, dionica Mali Mošunj (Mošunjka) – Kamenolom “Ravni do“ Jakić duljine 2 km je urađen u travnju mjesecu 2022.godine. U Elaboratu su predloženi zaključci:
– Postojeća kolovozna konstrukcija dimenzijama varira i u svim slučajevima ne zadovoljava
postavljenu proračunsku šemu u odnosu na predloženo prometno opterećenje,
– Vrednovanjem postojeće kolovozne konstrukcije je utvrđena potreba za intervencijama na
kolovozu ali na selektivan način jer zbog kriterija uporabljivosti cijelu dionicu se ne može
isto tretirati,
– Provjerom kolovozne konstrukcije na štetno djelovanje mraza konstatirano je da postojeće
dimenzije kolovozne konstrukcije u svinm slučajevima ne zadovoljavaju ovaj kriterij,
– Pojava mrežastih pukotina na kolovozu, čak i u varijanti malog obima prometa koji
koristi prometnu prometnicu, može se objasniti sa dejstvom nepovoljnih hidroloških
uvjeta i značajnih dubina smrzavanja u zimskim uvjetima. Pod nepovoljnim hidrološkim
uvjetima se naglašavaju dva faktora i to:
a.) Prisustvo procjedne vode u kolovoznoj konstrukciji na dijelovima zasjeka
i
b.) Oborinska oodvodnja u objektima površinske odvodnje koji nisu održavani.
– Gledano sa aspekta usvojenog prometnog opterećnja, postoji potreba za pojačanjem
postojećeg kolovoza, te aktualno stanje kolovozne površine na većini dionica zahtjeva
intervencije i dovođenje u stanje bolje udobnosti i sigurnosti korisnika ceste,
– U slučaju eventualnog korištenja predmetne prometnice za veći rang saobraćajnog
opterećenja, bilo bi potrebno izvršiti proširenje saobraćajnice radi ostvarivanja mogućnosti
dvosmjernog prometa,
– Sukladno članku 16 Zakona o osnovama sigurnosti prometa na putovima u Bosne i
Hercegovini, iznimno je propisano da lokalni putevi i ulice, određne odlukama nadležnih
tijela, moraju da budu izgrađeni tako da podnesu osovinsko opterećenje od najmanje
šest tona. Na temelju gore navedenog, a sukladno zaključcima Elaborata, predlaže se
privremeno ograničenje prometa za predloženu zakonsku nosivost do dovođenja
predmetne ceste u stanje nosivosti veće od navedene minimalne.
S tim u vezi, a sukladno zaključcima Elaborata, predlaže se privremeno ograničenje prometa vozilima koja prekoračuju osovinsko opterećenje od 6 tona sve dok predmetna dionica ne bude u stanju nosivosti većoj od navedene minimalne.