U okviru projekta “Inkluzija je pravo i obaveza” kojeg implementira Udruženje/Udruga “Osmijeh” iz Novog Travnika uz podršku Ministarstva obrazovanja ŽSB i financijsku podršku Federalnog ministarstva rada i socijalne politike u Novom Travniku je realiziran okrugli stol pod nazivom: „Značaj i važnost obrazovne i socijalne inkluzije djece s poteškoćama u razvoju“”.
U uvodnom dijelu prisutnima se obratio predsjednik Udruženja/Udruge “Osmijeh” Luka Ilinković i tom prilikom je naglasio značaj i važnost provođenja obrazovne i socijalne inkluzije u društvu kada su u pitanju djeca i mladi s poteškoćama u razvoju.
Nakon uvodnog pozdravljanja, voditelj okruglog stola Saudin Beganović je sudionike upoznao sa programskim ciljevima rada Udruženja “Osmijeh”, kao i sa ciljevima projekta. Kroz prezentaciju su prikazane sve aktivnosti i postignuti rezultati projekta. Također, na okruglom stolu je predstavljen Priručnik “Kako biti kvalitetan asistent u nastavi”, autora Saudina Beganovića, profesora pedagogije.
Priručnik daje osnovne upute za poboljšanje kvalitetnijeg pristupa u radu s učenicima s poteškoćama u razvoju te učinkovitijeg uključivanja asistenata u nastavi i provođenja asistencije uopće. U priručniku su prikazani i rezultati provedenog istraživanja u šest osnovnih škola općine Novi Travnik i Bugojno na temu tolerancije i prihvaćanja učenika s poteškoćama u razvoju u školskom okruženju. Detaljna analiza rezultata ispitivanja stavova učenika nižih razreda osnovne škole je predstavljena u navedenom priručniku.
Nakon prezentacije dat je prostor za komentare i raspravu . Sudionici okruglog stola su istaknuli potrebu da se asistenti u nastavi ne mijenjaju svake godine, posebno u situacijama gdje je dijete veoma dobro prihvatilo asistenta i gdje su vidljivi rezultati rada istog. Istaknuta potreba za detaljnijim pojašnjenjem određenih dijagnoza u rješenjima koje donosi prvostepeno stručno povjerenstvo pri centrima za socijalni rad. Sudionici iz škola apostrofirali su prisutnost problema stigme u društvu koja sprječava roditelje da izvrše procjenu preostale sposobnosti kod djeteta. Istaknuta potreba za holističkim pristupom u pružanju odgojno-obrazovne podrške djeci s poteškoćama u razvoju i potrebe formiranja stručnih mobilnih timova.
Na okruglom stolu je bilo prisutno 22 predstavnika odgojno-obrazovnih institucija, CSR, CMZ i NVO-a sa područja općine Novi Travnik, Vitez, Travnik i Bugojno.
Na kraju, predstavnicima institucija je podijeljen didaktički materijal (priručnik, brošura i plakat) koji bi trebao olakšati rad asistenta i nastavnika s ciljem kvalitetnijeg pružanja odgojno-obrazovne podrške učeniku s poteškoćama u razvoju. Zaključci i preporuke sa okruglog stola biće proslijeđeni u resorna ministarstva.