viteski.ba logo
Zrak u vitezu
OGLAS
Vrijeme objave: 11.12.22 @ 09:46

Pandemija koronavirusa preko noći je popularizirala trend kupnje na internetu. Iako je na sceni već nekoliko godina, “lockdown” pa procesi do kraja 2020. omasovili su taj trend pa su i oni najtvrđi pobornici tradicionalne kupnje počeli pribjegavati ulasku na internetsku trgovinu te uz nekoliko klikova naručiti ono što im je potrebno. Međutim, druga strana medalje kaže kako se u svijetu bilježi rekordan broj prijevara prilikom takvih trgovanja. Nedavno je mladić iz BiH naručio odjeću s jedne stranice koja se oglašavala na Facebooku. Odjeća je na fotografijama izgledala fantastično. – Platio sam preračunato oko 150 KM za 4 odjevna predmeta i iščekivao robu. Pretpostavio sam da će zbog svih geopolitičkih zbivanja doći do kašnjenja pa nisam tome pridavao veliku pozornost. I onda jednog dana stiže roba, a ni jedan artikl ne sliči onom koji sam naručio. Poslao sam mail, međutim, odgovorili su da robu mogu vratiti u razdoblju od mjesec dana, ali im neće stići u tom razdoblju. Uz to sam morao platiti novi prijevoz robe. Bilo je to iskustvo koje me opeklo. Ali da ne bude da varaju samo Kinezi, nije ni u BiH situacija bolja. Znam slučaj da je mladić naručio 3 artikla. Od toga su 2 bila potpuno različita. Na artiklu je bila naznačena jedna cijena, a platio je potpuno drugu. Tada su mu iz te trgovine kazali da nije pogledao nekoliko vrsta cijena, nego najnižu – kazao je ogorčeni mladić. Prošlog tjedna imali smo Crni petak koji je zaista bio crn za neke kupce. Dok se u BiH institucije uglavnom ne oglašavaju oko ovih stvari, u susjednoj RH javila se Udruga banaka koja je upozorila korisnike platežnih kartica da provjere vjerodostojnost oglasa koji privlače na iznimno povoljnu online kupnju, ali ih izlažu zloupotrebi i neovlaštenom uzimanju osobnih podataka. Upravo to događa se i bh. stanovništvu. Naime, na stranicama društvenih mreža pojavljuju se oglasi koji zlonamjerno upućuju potencijalne kupce na navodno povoljnu kupnju različite brendirane robe (obuće, odjeće i drugih predmeta) – “Hot Sale”, “80% off”, “Discount Sale” ponude i sl. – Otvaranjem poveznice na takvim oglasima od korisnika se traži unos osobnih podataka za registraciju, a nakon odabira plaćanja otvara se stranica s početnim slovima “http”, umjesto “https”. Riječ je o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a robu za koju misle da su naručili – kupci ne dobivaju. Tako ukradene podatke korisnika lopovi mogu koristiti za plaćanje na drugim internetskim trgovinama, pri čemu korisnici tek naknadno uočavaju da su njihovi računi terećeni za transakcije koje oni nisu izvršili – poručuju iz udruge. Zasigurno će ovakve stvari ponovno u prvi plan vratiti tradicionalnu kupnju

Oglasi
LM