Ministrica za odgoj i obrazovanje Sarajevske županije Naida Hota-Muminović uputila je dopis u kojem predlaže da školski sat traje 40, umjesto dosadašnjih 45 minuta. Zatraženo je od prosvjetnih radnika i roditelja da se izjasne o ovom prijedlogu. Treba li skratiti školski sat u školama na 40 minuta? Je li to dovoljno nastavniku za kvalitetnu nastavnu jedinicu?
Petominutno skraćenje
Niaza Imamović-Korjenić predaje bosanski, hrvatski i srpski jezik u Osnovnoj školi “Čengić Vila 1” u Sarajevu. S kolegama se konzultira i pitaju se – što djeca, a što nastavnici dobivaju petominutnim skraćenjem školskih sati? Pitanje je to koje ih muči, kažu. Nisu protiv skraćenja, ali je prije toga potrebno revidirati nastavni program, piše BHRT. “S aspekta mog predmeta, gdje se očekuje da razvijamo kritičko mišljenje djece, verbalno izražavanje, dijalog, timski rad, tih pet minuta nama mnogo znači. Mi možemo istu tu lekciju uraditi i za 40 minuta, ali kvaliteta tog sata od 40 minuta nije kao od 45”, smatra Imamović-Korjenić.
Nastava se odvija u blok satima. Nama nekad ni devedeset minuta nije dovoljno, kada radimo kompleksan praktičan rad jer djeca rade s alatom, materijalom, treba provesti postupke dok se pripreme za praktičan rad”, objašnjava Amila Kalamujić, nastavnica u OŠ “Čengić Vila 1”. “Nama je drago da su u javnu raspravu uključeni nastavnici, roditelji… Putem ankete možemo da izrazimo svoje mišljenje vezano za ovakvu ideju”, objašnjava direktor ove škole Asmir Zukić. Vijeće roditelja provodi anketu među roditeljima te tako utvrđuje slažu li se roditelji ili ne slažu sa skraćenjem sati.
Ne kriju nezadovoljstvo
“Nismo nekako imali pozadinu što bi se uradilo s tim ostatkom minuta. To je i ono što je najčudnije u toj priči, dopis je bio vrlo šturo napisan”, kaže Dijana Parla iz Vijeća roditelja Sarajevske županije. “Mi bi željeli da se prvo urade suštinske reforme pa da o tome raspravljamo. Generalno govoreći, kao što možemo vidjeti, da ministrica postavlja sama sebi i nama pitanje – što s viškom vremena”, smatra predsjednik Sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja SŽ Saudin Sivro. Ministrica za odgoj i obrazovanje SŽ Naida Hota Muminović tvrdi da skraćenje sati ne bi naštetilo učenicima i nastavnicima te da bi vrijeme bilo upotpunjeno različitim posjetama, izletima, te već postojećim izvannastavnim aktivnostima. Sindikat obrazovanja i odgoja ne krije nezadovoljstvo ovim prijedlogom. Ministrica Hota Muminović navodi kako koncept nove škole zagovara da se podučavanje sve više izmješta iz učionica. Tako se i ono što nastavnici podučavaju u predmetima može pronaći i u drugim sadržajima koje će škola ponuditi učenicima kroz izvannastavne aktivnosti. Prosvjetni radnici kažu da pet školskih minuta mnogo znače djeci kada rade testove, ali i u druženju.