viteski.ba logo
Zrak u vitezu
OGLAS
Vrijeme objave: 28.06.22 @ 19:08

U cijelom svijetu, pa i kod nas, sve više se na javnim površinama koriste električni trotineti i drugi slični uređaji, tj. laka osobna električna vozila. Ovo za posljedicu ima povećanje konfliktnih situacija sa ovim sudionicima u prometu te je bilo neophodno urediti i promet ovih vozila. Iz tog razloga zakonom je propisana kategorizacija, uvjetii i način njihovog kretanja na javnim površinama”, objašnjavaju u Ministarstvu prometa i veza RS

OGLAS

Entitet Republika Srpska je zakonski regulirala kretanje lakih osobnih električnih vozila na putevima, a svaki vlasnik ima obvezu da ga “registrira” i plati 20 KM za identifikaciju potvrdu i naljepnicu.

Oglas

U Ministarstvu prometa i veza Republike Srpske za Srpskainfo kažu da je ovo predviđeno Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na putevima RS koji je stupio na snagu krajem prošle godine.

U cijelom svijetu, pa i kod nas, sve više se na javnim površinama koriste električni trotineti i drugi slični uređaji, tj. laka osobna električna vozila. Ovo za posljedicu ima povećanje konfliktnih situacija sa ovim sudionicima u prometu, te je bilo neophodno urediti i promet ovih vozila. Iz tog razloga zakonom je propisana kategorizacija, uvjeti i način njihovog kretanja na javnim površinama”, objašnjavaju u Ministarstvu prometa i veza RS.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zakonom je predviđeno da Ministarstvo podzakonskim aktom definira pojedinosti oko izdavanja identifikacijskih potvrda vlasnicima električnih trotineta. Zato je Ministarstvo 3. lipnja donijelo Pravilnik o načinu i postupku izdavanja identifikacijske potvrde.

Zakonom je definirano da troškove izdavanja identifikacijske potvrde i naljepnice snosi tražitelj identifikacijske potvrde i naljepnice, u iznosu od 20 KM”, navode u Ministarstvu prometa i veza RS i dodaju da je Pravilnikom propisan izgled, način, postupak izdavanja i način naplate naknade za izdavanje identifikacijske potvrde i identifikacijske naljepnice za lako osobno električno vozilo.

Osim svojevrsne registracije, Zakon je za vlasnike električnih trotineta po trotoaru regulirao i brzinu, pa se tako na po trotoaru mogu kretati brzinom do 6 kilometara na sat, a za svaku bržu vožnju građani moraju da koriste prometnicu.

Policija je imala puno pritužbi pješaka na kretanje električnih trotineta po trotoaru, odnosno na preveliku brzinu. Žalili su se da im je ugrožena sigurnost u prometu, ali su policiji ruke bile vezane. Sada je policiji data mogućnost da reagira.

Zakon lako osobno električno vozilo, kao što je električni trotinet, električni skejtbord, haverbord, segvej i slično, definira kao vozilo na točkovima koje se djelimično ili potpuno koristi kao motorno vozilo za prijevoz jedne osobe na javnoj, odnosno privatnoj površini i koje se potpuno ili djelimično napaja iz samostalnog izvora energije sa ili bez sustava samobalansiranja te ima napon baterije do 100 VDC, odnosno integrirani punjač sa ulazom za baterije do 240 VAC.

Laka osobna električna vozila zakon razvrstava u četiri klase:

Klasa 1 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/h, bez sustava samobalansiranja i sjedišta,

Klasa 2 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/h, bez sustava samobalansiranja i sjedišta,

Klasa 3 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/h, sa sustavom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta,

Klasa 4 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/h, sa sustavom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta.

,,U narednom, skorijem periodu krenut će potpuna primjena navedenih odredbi”, poručuju iz Ministarstva prometa i veza RS.

Oglasi
LM