spot_img
spot_img
spot_img
Vitez
oblačno
-1.8 ° C
-1.8 °
-1.8 °
91 %
1.2kmh
100 %
Sub
1 °
Ned
2 °
Pon
5 °
Uto
2 °
Sri
6 °

Pogledajte kako izgledaju gradilišta od Vranduka do Poprikuša

- Oglasi -

U Zeničko-dobojskoj županiji se grade četiri dionice kojim će 2024. godine građani Bosne i Hercegovine dobiti novih 20 funkcionalnih kilometara puta. Poprikuše – Nemila, Nemila – Vranduk, Vranduk – Ponirak i Ponirak – Vraca su četiri dionice čija je izgradnja u tijeku i koje će biti završene do 2024. godine kada će građani Bosne i Hercegovine dobiti nove funkcionalne kilometre kojima će biti skraćena dionica do Žepča za 15-ak kilometara.

Ipak, izgradnja ove dionice, kao ranije i Zeničke obilaznice, mnogo je kompleksnija i zahtijeva mnogo više novca jer trasa ne ide ravnicom već brdskim predjelima te je velikim dijelom u objektima kao što su tuneli, mostovi i vijadukti, a tek mali dio je trase autoceste, piše Klix.ba.  Iz Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine su kazali da se sve aktivnosti na realizaciji izgradnje ove četiri dionice odvijaju u skladu s planiranom dinamikom. Dionica Poprikuše (isključenje za Željezno Polje) – Nemila, karakteristična je po tome što je gotovo sva u objektima i tunelu. Od 5,5 kilometara dionice, 900 metara su objekti (mostovi, vijadukti), dok je 3.659 metara tunela Golubinja.

“Do sada je iskopano 36 posto tunela. Trenutni geološki uvjeti su jako zahtjevni. Radovi na primarnoj konstrukciji i iskopu tunela se nastavljaju i tijekom zime predviđenom dinamikom. Svi radovi na betoniranju objekata će biti završeni do kraja ove godine, odnosno do početka zime, a izvođač radova je turska tvrtka Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.”, kazali su iz Autocesta FBiH. Od sjevera ka jugu države na ovu dionicu se nadovezuje dionica Nemila – Vranduk dužine 5,7 kilometra, a trenutni fokus radova je na izmještanju magistralne ceste M-17 s obzirom na to da se jedino na ovom području trasa autoceste poklapa s postojećom magistralnom cestom.

“Radovi se odvijaju i na potputnjacima i potpornim zidovima. Na pojedinim dijelovima radi se privremeno uređenje korita rijeke Bosne. Paralelno sa zemljanim i betonskim radovima izvode se radovi na izmještanju, zaštiti i izgradnji raznih komunalnih instalacija”, ističu iz Autocesta FBiH te dodaju kako je izvođač radova na ovoj dionici turska tvrtka HGG Insaat Anonim Sirketi. Između dva tunela Vranduk s desne trane vidljivi su radovi na dionici Vranduk – Ponirak koju gradi konzorcij Azvirt L.L.C iz Azerbejdžana i Hering iz Širokog Brijega. Ova dionica duga je 5,3 kilometra, a od objekata su izgrađena dva mosta, Vranduk 1 i Vranduk 2, ukupne dužine 780 metara, te dva vijadukta po stotinu metara. Završeni su svi građevinski radovi na tunelu Vranduk i trenutno se odvijaju radovi na trasi na iskopu i zaštiti kosina. Posljednja dionica od sjevera ka jugu, koja se nadovezuje na Zeničku obilaznicu je dionica Ponirak – Vraca, dužine 3,9 kilometara. “Tunel Zenica je glavni objekt na dionici Ponirak – Vraca i trenutno to je najduži iskopani tunel na autocesti Koridora Vc u Bosni i Hercegovini. Dug je 3.360 metara. Trenutno se izvode radovi na betoniranju sekundarne obloge, a radove izvodi Euro-asfalt d.o.o. Sarajevo”, poručuju. 

Do sada je na Koridoru Vc kroz BiH izgrađeno 126,5 kilometara autoceste, uloženo je 2,65 milijardi KM u izgradnju od čega 290 milijuna KM vlastitih sredstava za eksproprijaciju zemljišta, a 1,03 milijarde KM su ukupne investicije za trenutno 32 kilometra autoceste u izgradnji. Važni partneri u gradnji Koridora Vc kroz Bosnu i Hercegovinu su i Europska Unija i EBRD.

- Oglasi -

NAJNOVIJE OBJAVE

error: Sadržaj je zaštićen.