viteski.ba logo
Zrak u vitezu
OGLAS
Vrijeme objave: 25.10.22 @ 12:39

TDI motori, tj. dizeli VW grupacije, jedan su od najpopularnijih motora na našim prostorima, i u polovnim i u novim automobilima. Predstavljamo najvažnije od njih, ukazujući na one koje su vrijedne pažnje, kao i one verzije koje bi trebalo izbjegavati.

OGLAS

– Volkswagen je proizvodio i nastavlja proizvoditi mnoštvo različitih verzija dizelskih motora koji se koriste u automobilima marki poput VW, Skoda, Audi, Seat, Porsche

Oglas

– Motor 1.9 TDI prešao je u legendu, koji i danas radi pod haubom mnogih automobila koji se voze: VW Passat, Škoda Octavia, Audi A4.

– Tijekom godina dolazilo je do problema: pokazalo se da su neke verzije TDI motora zahtjevale hitne i skupe popravke

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nekad su pod haubom brujali dizelaši! Sjećate li se famoznog 1.5D iz Francuske? Ili 1.9D iz Njemačke? To su bili praktično nevjerojatni motori koji su emitovali više zagađenja nego tvornički dimnjaci, ali trošili su malo goriva i bili izuzetno izdržljivi. Kasnije su se stvari zakomplicirale. Svi su tražili više snage, manje štetnih emisija, i još veće uštede.

Proizvođači zadovoljavaju ove potrebe, ali cijena za to je sve veća radi složenosti motora, a samim tim, dolazi do veće stope kvarova i povećanja troškova popravka. Ovo je samo jedan od razloga da prije nego što kupimo npr. rabljeni Passat TDI, ipak se malo unaprijed informiramo i pročitamo koji su Volkswagenovi agregati vrijedni pažnje, a koje je bolje zaboraviti. Ovo su važne informacije, jer se TDI motori nalaze ne samo u Golfovima i Passatima, već i u Škodi, Seatu, Audiju, pa čak i u Porscheu.

1.9 TDI – Njemačka legenda

Unatoč neumoljivoj prolaznosti godina, ovaj se motor i dalje često nalazi u mnogim polovnim automobilima. Proizvodi se od 1991. godine i više puta je moderniziran. Korišten je u nekoliko desetaka modela u varijantama snage od 75 do 160 KS, s rotacijskom pumpom ili s brizgaljkama za ubrizgavanje. Bio je glasan, ali izdržljiv, ekonomičan i jeftin za popravljanje. Njegova prva verzija (90 KS) pojavila se 1991. godine u Audiju 80, kasnije je ugrađena u Golf III, a potom u raznim varijantama, ugrađena u mnogo različitih modela.

Kada je u pitanju pouzdanost, motori s rotacijskom pumpom od 75, 90 i 110 KS su najbolji. Varijante od 90 konja čak su dostigle i 500.000 km. Novije verzije motora 1.9 TDI bile su složenije, pa je vjerojatnost oštećenja narasla.

Motor 1.9 TDI možete naći u: Audi 80, A3 I i II, A4 I i II, A6 I, Seat Ibiza II, III i IV, Cordoba I i II, Leon I i II, Toledo I, II i III, Altea, Alhambra I, Škoda Fabia I i II, Octavia I i II, Superb I i II, Roomster I, Volkswagen Polo III i IV, Golf III, IV i V, New Beetle, Passat III, IV i V, Bora, Jetta, Touran, Sharan, kao i u Ford Galaxyu I.

* Napomena: u ovoj uglednoj obitelji ipak postoji jedna crna ovca. To je 1.9 TDI motor s kraja proizvodnje, označen kao BXE. Ovaj uređaj ima 105 KS i oznaku PD. Ispada da su ušteda u proizvodnji i potreba da se konstrukcija prilagodi novim propisima o emisijama ispušnih plinova učinili ovaj 1.9 TDI izuzetno ishitrenim. Vozač prvo čuje lagano kuckanje ispod poklopca motora, trenutak kasnije motor se zaustavlja. Pogled ispod haube, motor je poprskan uljem. Bliži pregled otkriva razlog, klip je probio blok, a motor je pogodan samo za otpad.

2.0 TDI – čuvajte se ranih verzija

Ovaj je motor debitirao u Volkswagen Touranu 2003. godine, ali njegove se verzije mogu naći i u automobilima drugih marki: Jeep, Mitsubishi, Dodge. Danas se može reći da je ovaj motor toliko popularan kao i poznati 1.9 TDI. Može imati uzdužni ili bočni raspored, osam ili šesnaest ventila, pumpe za ubrizgavanje ili zajedničko ubrizgavanje (od 2007).

Verzija s Common Rail ubrizgavanjem, se prodaje od kraja 2007., kada je Volkswagen odlučio da uvede mnogo modernije rješenje. Štoviše, sjajno funkcionira u svakodnevnoj upotrebi i odlikuje ga mnogo bolja radna kultura. Ovaj motor je prilično dinamičan. Uostalom dolazi u jakim verzijama od 140 do 240 KS!

* Napomena: problemi se javljaju kod modela od 2003 do 2007 godine. Većina problema počinju da se pojavljuje poslije pređenih 100000 – 120000 km. Dosta problema je u skladu sa onima od kojih pate najmoderniji dizeli, ali ima i onih koji su tipični za verzije 2.0 TDI . Pucanje glava motora kod verzije sa 16 ventila. VW je uvjeren da se izborio sa ovim problemom na kraju 2006. Još jedan tipični problem 2.0 TDI su problemi sa pumpom za ulje, kod obje verzije, kod verzije uljne pumpe sa lancem dolazi do istezanja lanca, a kod verzije sa šestougaonom osovinom, šestougaona osovina se zaokrugli. Sumnja se da je razlog problema sa pumpom, što isti progon koristi i balans osovina motora, koja pravi glavno opterećenje. Simptomi kvara na uljnoj pumpi su: nedostatka podmazivanja, paljenje lampice pritiska ulja na instrument tabli i zveckanje iz okoline karter (za verziju sa lancem).Simptomi grubi rad motora , gubitak snage motor, motor sa sistemom ubrizgavanja pumpa-dizna. Kvar dizne je najčešće problem, potreban popravaka ili zamena dizni. Postoje dvije vrste ubrizgavanje jedinica – Bosch i Siemens.  Naravno, radi se o modelima od 2003. do 2007. U kojim modelima možemo pronaći 2.0 TDI PD? To su: Audi A3, A4 i A6, Seats Altea, Toledo i Leon, Skoda Octavia i Superb, kao i Volkswagen Golf, Passat, Touran i Sharan. Izvan VW grupe su: Mitsubishi Outlander, Jeep Compass, Dodge Avenger i Caliber.

2.5 V6 TDI – bolje izbjegavajte

2.5 TDI V6 motor je predstavljen u Audi A6 C5 1997. 2.5 V6 TDI motor impresionira svojim performansama i tihim radom. U ovisnosti od verzije motor ima snagu od 150, 155, 163  i 180 KS i pruža odlične performanse. U danima njegovog debija bio je veoma moderna jedinica, prvotno korišten u Audi A6 i A8, zatim na Audi A4 i Vw Passat-u, i na kraju Škoda Superb. Opremljen je turbinom promenljive geometrije i direktnim ubrizgavanjem goriva.

* Napomena: Nedostaci 2.5 TDI motora su se pokazali već poslije nekoliko godina rad: sustav za podmazivanje, sustava ubrizgavanja (što se može popraviti), ECU motora i na kraju zupčasti remen. 2.5 V6 TDI motor ne može se nazvati savršen. Bosch sistem ubrizgavanja je također davao povoda za žalbe na 2.5 V6 TDI motor. U praksi, kvarovi 2.5 TDI motora su otkriveni veoma brzo. Od početka je bilo problema sa tvorničkim parametrima ubrizgavanja, razlozi su bili različiti. Jedan od njih je kvar pumpe za gorivo, u njoj problemi sa upravljačkom elektronikom i magnet prilagođavanja doze goriva. Radijalna distributer pumpa je više osjetljiva na nečistoće u gorivu od aksijalne pumpe. Iz tog razloga, tu su vrlo često mehanička oštećenja.

U kojim modelima možemo pronaći 2,5 V6 TDI? Tu se ubrajaju: Audi A4, A6 i A8, Skoda Superb i Volkswagen Passat.

1.6 TDI – veoma uspješan motor

Neki imaju rezerve oko 1.6 TDI motora, posebno u pogledu njegove najslabije verzije. Radi se o karakteristikama obrtnog momenta: ponekad je teško voziti automobil koji vozi ovaj agregat, npr. uzbrdo. Problem je u vrlo malom obrtnom momentu pri malim brzinama motora. Međutim, ovo je jedna od rijetkih bolesti ovog TDI dizela, jer u ovom slučaju govorimo o veoma uspješnom motoru koji se pojavio 2009. godine, zamijenivši motore 1.4 TDI i 1.9 TDI.

Motor 1.6 TDI dostupan je u verzijama sa 75, 90, 105 KS, a od 2014. također sa 110 i 120 KS. To je ekonomična i moderna jedinica, koja osim komentara na početku teksta, savršeno funkcioniše u svakodnevnoj upotrebi: ne troši mnogo (čak i u prosjeku 5 l / 100 km), a performanse su joj zadovoljavajuće.

Njegove karakteristike su trajnost i pouzdanost. Treba naglasiti samo probleme s brizgaljkama, posebno kad se radi o gorivu lošeg kvaliteta. Regeneracija je moguća, a simptomi problema su smanjenje snage i neravnomjeran rad motora. Ostali nedostatci zabilježeni u statistici su oštećenja u filtru čestica (ovisno o načinu na koji se koristi) i turbopunjaču (vrlo rijetko). Ukratko, 1.6 TDI motor je izdržljiv.

1.6 TDI jedinica dostupna je u modelima kao što su: VW Polo V i Golf VI (90 i 105 KS verzije), Caddy (102 KS), Golf VII i Sportsvan (110 KS), Passat B6 (105 KS), Skoda Fabia II (75 , 90 i 105 KS), Skoda Octavia II (105 KS), Audi A1 (90 i 110 KS), Seat Ibiza IV (90 i 105 KS).

Oglasi
LM