viteski.ba logo
Zrak u vitezu
OGLAS
Vrijeme objave: 21.01.23 @ 10:43

Stoga kupce upozoravaju na prijevare te poručuju kako pri kupnji rabljenih automobila treba biti oprezan.

Istraživači CarVerticala su u 2022.godini provjerili 230.695 vozila čiji su posljednji povijesni podaci registrirani u Njemačkoj. Čak 9.997 vozila imalo je neku vrstu “aktivnosti” zabilježenu u zemljama izvan Njemačke. To znači kako je 4,3 % automobila prodanih u Njemačkoj možda bilo korišteno u inozemstvu, a njihovi prodavači to nisu spomenuli kupcima.Prema rezultatima istraživanja carVerticala, 16,6 % automobila koji se prodaju u Njemačkoj bilo je korišteno u Italiji, 12,7 % u Francuskoj, 10,6 % u SAD-u., a 5,1 posto ih je došlo čak iz Rumunjske.Iako u BiH i Hrvatskoj mnogi misle kako je njemačko tržište rabljenih automobila sigurno, to često nije tako. Ipak, velik dio rabljenih automobila je uvezen u Hrvatsku. Mnoga od njih imaju vraćenu kilometražu i oštećenja koja se na prvi pogled ne vide i nisu uvedena u dokumente prilikom prodaje.I ADAC upozorava na prijevare prilikom prodaje rabljenih automobila. Manipulirani brzinomjer, skriveni nedostaci, nedostajući papiri i povećane cijene: mnogo je zamki pri kupnji rabljenog automobila, navodi ADAC.Istraživanje ADAC-a o cijenama DAT-a pokazuje da su rabljeni automobili znatno poskupjeli u 2020. i 2021. godini. U 2020. godini rabljeni automobil koštao je u prosjeku 18 posto više nego 2019., a u 2021. cijene su ponovno porasle za sedam posto. U 2021. godini, primjerice, za rabljeni automobil u prosjeku je plaćeno 15.740 eura u usporedbi s 12.470 eura u 2019. Cijene rabljenih automobila ostale su na visokoj razini od proljeća 2022. godine.No, unatoč ovakvom razvoju događaja, još uvijek postoji prilika za povoljne cijene. Vrijeme mirovanja vozila u prodajnim salonima trenutačno se opet malo produljuje, a sve je veći izbor rabljenih vozila koja zadovoljavaju samo Euro 4 ili Euro 5 standarde emisije. Oni koji ne moraju nužno voziti do središta velikih metropolitanskih područja s pripadajućim zonama zabrane vožnje, kako je nedavno odlučeno u Münchenu za 2023., stoga mogu eventualno uštedjeti koji euro pri kupnji.

Ne kupujte automobil kojeg još niste vidjeli i ne obećavajte kupnju putem telefonskog razgovora. Nemojte sklapati kupoprodajni ugovor online prije nego što ste pregledali automobil. Jer, čak je i kupoprodajni ugovor sklopljen usmeno ili npr. putem WhatsAppa pravno obvezujući. Nećete se tako lako izvući iz toga, upozorava ADAC.Ako želite kupiti rabljeni automobil, trebali biste pažljivo pogledati prodavača. Renomirani prodavač automobila otvoreno će govoriti o ranijim oštećenjima i nedostacima na vozilu koje se prodaje. On vam omogućuje probnu vožnju, pruža kompletnu dokumentaciju o vozilu i pokazuje izvješća o općem pregledu i račune za popravke.Povedite drugu osobu sa sobom kad idete pogledati rabljeni automobil. Osvrnite se oko automobila kada je svijetlo i kada je vrijeme dobro, inače je lako previdjeti mrlje hrđe, udubljenja ili ogrebotine. Važno je pregledati rabljeni automobil zbog nedostataka i oštećenja u slučaju nezgode koja nisu odmah vidljiva. Budući da privatni prodavač može isključiti odgovornost za takve nedostatke.

OGLAS

Posebno se raspitajte o slučajnoj šteti. Popravljena šteta također smanjuje vrijednost automobila. Ako je vozilo oštećeno vanjskim utjecajem, riječ je o automobilu koji je sudjelovao u sudaru. Vrlo male ogrebotine na laku i druge male “mrlje” ne smatraju se slučajnim oštećenjima.Privatni prodavač mora objasniti slučajnu štetu ako ga pitate o tome. Trgovac čak ima dužnost dati informacije, on mora obavijestiti o šteti u slučaju nezgode bez da ga se pita. Kod ugovora sklopljenih nakon 1. siječnja 2022. mora izričito istaknuti slučajnu štetu ako je kupac ne može očekivati. Također mora pregledati automobil zbog nezgode prije nego što ga proda.Savjet: nabavite pismeno jamstvo u kupoprodajnom ugovoru da je automobil bez nezgoda. Ako ste u nedoumici, možete dati automobil na pregled ADAC stručnjaku.Brzinomjer kojim se manipuliralo: Kako prepoznati prijevaruStručnjaci pretpostavljaju da svaki treći rabljeni automobil u Njemačkoj ima brzinomjer kojim se manipuliralo. Pazite da kupoprodajni ugovor ne navodi samo očitanu kilometražu, već i ukupnu kilometražu. Ako to ne odgovara istini, nedostaje zajamčeno svojstvo i daje vam pravo na odustanak od kupnje.

OGLAS

U servisnoj knjižici i registracijskim dokumentima nalaze se podaci o povijesti rabljenog vozila. Servisna knjižica: Ako prodavatelj ne može osigurati servisnu knjižicu, izvješća o općem pregledu ili račune radionice, nedostatke na rabljenom vozilu možda je potrebno prikriti ili nije obavljeno cijelo održavanje. Izjava “scheckheftgepflegt” ne znači da je obavljeno svo održavanje. Ako originalna servisna knjižica nedostaje kada je kupite od trgovca, to je nedostatak ako se ne istakne. Ako trgovac ne može dokazati da su intervali inspekcije poštivani, može se zatražiti, na primjer, smanjenje nabavne cijene.Provjerite koliko je prethodnih vlasnika upisano u prometni list. Trebali biste pitati ima li mnogo prethodnih vlasnika ili je prodavatelj posjedovao automobil vrlo kratko vrijeme.Provjerite podudara li se VIN s papirima. Ako ovdje postoje odstupanja, to bi mogao biti ukraden auto s lažnim dokumentima.

OGLAS

Savjetuje se oprez ako vas prodavač stavlja pod pritisak (“Morate brzo donijeti odluku”) ili na konkretna pitanja odgovara banalnim frazama (“S ovim modelima je uvijek isto”).Inzistirajte da prodavatelj potvrdi sva usmena jamstva (kilometraža, jamstva, dodatna oprema, nepostojanje nesreća, opseg nesreća, dodatna oprema itd.) u pisanom obliku u kupoprodajnom ugovoru.Ako je ponuda predobra da bi bila istinita, mogla bi biti prijevara.Valjani podaci o rabljenom automobilu mogu kupcu ponuditi malo sigurnosti, a također pomoći prodavatelju da stvori povjerenje u svoju ponudu – čak i ako se, sa stajališta ADAC-a, prijevara s brzinomjerom ne može pouzdano otkriti na ovaj način.Ono što mnogi ne znaju: Ne morate nužno koristiti plaćene usluge privatnih pružatelja usluga. Sljedeće podatke o vlastitom vozilu također možete dobiti besplatno: Proizvođač, model, broj šasije, oznaka verzijeključ i broj tipa. Datum prve registracije i broj prethodnih vlasnika, sljedeći generalni pregled, tehnički podaci kao što su dimenzije, prazna i ukupna težina, osovinska opterećenja, veličina guma. Nosivost prikolice, broj sjedala, gorivo, obujam (u slučaju motora s unutarnjim izgaranjem), nazivna snaga, maksimalna brzina, buka u mirovanju/vožnji, razred emisije, vrijednost CO₂, dodatne informacije važne za poreznu klasu, homologacijski broj tipa i njegov datum (važno za procjenu ima li automobil već nove propise o zaštiti prijeđenih kilometara prema EU 2017/1151). Napomene o promjenjivim, sezonskim, starinskim, električnim ili zelenim registarskim pločicama. Podaci o vlasniku i osiguranju. Prijenosi na druge nositelje očitanja brojača kilometara s posljednjih općih pregleda i je li dodijeljena naljepnica za pregled.

Evo kako to funkcionira: 1. opcija: S elektroničkom osobnom iskaznicom. Ako imate osobnu iskaznicu s funkcijom online identifikacije, možete zatražiti izvadak podataka na više stranica od Savezne uprave za motorni promet (KBA) za sva vozila registrirana na vaše ime. Za to je potrebna osobna iskaznica i aplikacija za osobnu iskaznicu. 2. opcija: Upit Fahrzeug-System-Daten GmbH. Tko je zadovoljan podacima zadnjeg glavnog pregleda, tamo očitanom kilometražom, izmjerenim vrijednostima testa kočnica i pronađenim nedostacima te danim informacijama može se raspitati kod Fahrzeug-System-Daten GmbH (FSD) u skladu s Odjeljak 15. Opće uredbe o zaštiti podataka (GDPR). Da biste to učinili, unesite zahtjev u obrazac za kontakt na www.fsd-web.de* i priložite kopiju/sken vlastite osobne iskaznice i dio 1 ili 2 prometne dozvole za vlastiti automobil. Zahtjev treba poslati pismom na: Fahrzeug-System-Daten GmbH, Wintergartenstraße 4, 01307 Dresden.

Oglasi
LM