Riječi Dubai i čokolada nikada se nisu povezivale jedna s drugom početkom 2025. godine. Međutim, deset mjeseci kasnije, varijacije ove slastice punjene pistacijama sada se mogu vidjeti u gotovo svakoj trgovini u zemlji.
No, što je to što određene namirnice, uključujući čokoladu iz Dubaija i Bubble Tea, čini da „eksplodiraju“ i dospiju na svačiji popis želja?
Charles Spence, profesor eksperimentalne psihologije na Sveučilištu Oxford, istraživao je zašto započinju ove pomame za slatkišima, piše BBC.
„Mislim da je to dijelom zbog moći influencera ovih dana, koji su vrlo željni pokazati nam kako jedu najnoviju hranu koju su otkrili negdje u svijetu“, objasnio je profesor Spence.
„Ti se trendovi zatim vrlo brzo šire globalno.“
Da bi neki trend zaživio, mora imati „nešto što izgleda drugačije, što izgleda jedinstveno“, rekao je.
U slučaju čokolade iz Dubaija, profesor Spence istaknuo je „živopisan kontrast“ između zelene boje pistacija iznutra i smeđe čokolade izvana.
„Ta prepoznatljiva vizualna kombinacija boja omogućuje da svatko tko pogleda vašu objavu na Instagramu odmah zna da imate nešto drugačije.“
Rekao je kako su „jedinstveni“ vizualni elementi također doprinijeli popularnosti Aperol Spritza, pa čak i ponovnom usponu rosé vina — za koje bi „mnogi rekli da je popularno zato što dobro izgleda na Instagramu, a ne zbog samog okusa ili arome“.
„Kada ih probate, ponekad se pitate zašto su toliko popularni i o čemu se zapravo radi. Morao sam i sam istražiti i probati malo čokolade iz Dubaija, a ostatak je još uvijek na dnu hladnjaka — ne mogu je dovršiti“, izjavio je.
Profesor Spence dodao je da su trendovi hrane i pića „vođeni mlađim generacijama i društvenim mrežama više nego ičim drugim, uz dozu egzotike“.
„To je ta ideja ‘Ja sam otkrivač najnovijeg okusa i novog iskustva okusa’.“
Na pitanje što bi mogao biti sljedeći veliki trend, rekao je kako „trenutačno nije posve siguran“, dodavši: „Pomalo sam izvan te generacije koja prati puls društvenih mreža.“


