Najpoznatiji shoping događaj u svijetu “crni petak” obilježava se posljednji petak u studenome. “Crni petak” u našoj zemlji prošle godine oborio je rekorde potrošnje, budući da su kupci, samo u tom danu, potrošili više od 370 milijuna maraka. Međutim, pravi “crni petak” donosi velika sniženja koja pomažu trgovcima da isprazne skladišta, ali to u našoj zemlji nije uvijek slučaj pa je prosječnom kupcu teško razlikovati što zaista mogu kupiti povoljnije.
Predstavnik Udruženja za zaštitu potrošača “Futura” Marin Bago kazao je za Faktor da u Bosni i Hercegovini imamo tvrtke koje se zaista rješavaju zaliha, starih modela nekih proizvoda pa ih snižavaju, a imamo i onih drugih trgovaca “koji love u mutnom i ne daju značajna sniženja”.
– Ima i pojava gdje se aktualna cijena predstavlja sniženom, a izmišlja se prošla cijena. Preporučio bih potrošačima da jednostavno planiraju svoju potrošnju. Ako im nešto treba, da usporede današnju cijenu s onom koja je bila prije mjesec ili dva i vide je li zaista riječ o sniženju i je li vrijedno kupnje. Imamo svi mobilne telefone, možemo svi isprovjeravati povijest cijene nekog proizvoda – kaže Bago.
Dodao je kako je na taj dan potreban veći angažman tržišnih inspektora jer, kako kaže, samo inspekcija može provjeriti stvarnu povijest cijena i spriječiti mnoge prevare.
– Kada vi kad kao potrošač uđete prvi put u radnju, ne znate koliko je ta jakna bila prije 20 dana i je li uistinu snižena. Građani moraju biti oprezni – zaključio je Bago. Hoće li se kontinuirani pad kupovne moći stanovnika Bosne i Hercegovine osjetiti ovog “crnog petka”, znat će se kada porezne uprave objave zvanične podatke.