Vrijeme objave: 18.09.25 @ 13:09

Banjolučka pivovara, najveći proizvođač piva u Bosni i Hercegovini i dom popularnog brenda Nektar, od sada je dio Olvi grupe, jednog od vodećih finskih proizvođača pića s tradicijom dugom više od 145 godina. Ova akvizicija, koja obuhvaća i podružnicu u Srbiji, otvara novo poglavlje za banjolučku kompaniju i pruža joj priliku da se snažnije pozicionira na regionalnom i međunarodnom tržištu, piše BiznisInfo.ba.

Olvi je poznata po proizvodnji piva, bezalkoholnih pića i RTD (ready-to-drink) koktela, s jakom prisutnošću u više europskih zemalja. Njihova strategija temelji se na modelu „multilokalnog rasta“, koji kombinira očuvanje identiteta lokalnih brendova, međunarodnu stručnost te održivi razvoj i ulaganje u lokalne zajednice.

Kontroverze oko poslovanja u Bjelorusiji
Iako je Olvi snažno prisutna na europskom tržištu, posljednjih godina suočila se s kritikama zbog poslovanja u Bjelorusiji, zemlji koja podržava rusku invaziju na Ukrajinu. Nakon izbijanja rata 2022. godine, Olvi je, poput mnogih zapadnih kompanija, najavila povlačenje iz Bjelorusije. Međutim, krajem iste godine bjeloruske vlasti donijele su zakon kojim je zabranjena prodaja zapadnih tvrtki i iznošenje kapitala iz zemlje, čime je odlazak Olvija onemogućen.

Unatoč tome, Bjelorusija i dalje čini značajan dio njihova poslovanja. U prvoj polovici 2024. godine, Olvi je ostvarila dobit od 42,2 milijuna eura, od čega je 16,6 milijuna eura (39 posto) došlo iz poslovanja u Bjelorusiji. U toj zemlji posluju preko svoje tvrtke Lidskoe Pivo, koja zapošljava oko 840 radnika. Izvoz iz Finske u Bjelorusiju obustavljen je još u proljeće 2022., a poslovanje se odvija isključivo kroz lokalne izvore i kapacitete.

Generalni direktor Olvi grupe Patrik Lundell priznao je da je riječ o reputacijskom problemu za kompaniju: „Tema Bjelorusije uvijek izaziva rasprave i razumijem zašto je to osjetljivo pitanje. Nažalost, trenutačno nemamo mogućnost prodaje našeg poslovanja zbog lokalnih zakona“, rekao je ranije Lundell.

Detalji akvizicije
Banjolučka pivovara je u 2024. ostvarila neto prodaju od 28 milijuna eura. Brend Nektar jedan je od vodećih na domaćem tržištu i sve popularniji u Srbiji i Crnoj Gori. Ugovor obuhvaća i podružnicu u Srbiji. Vrijednost transakcije nije objavljena, a zaključenje posla ovisi o odobrenju nadležnih institucija u BiH.

Jačanje regionalnog prisustva
Lundell naglašava da je preuzimanje Banjolučke pivovare strateški potez kojim Olvi želi učvrstiti prisutnost u jugoistočnoj Europi. „Banjolučka pivovara poznata je po snažnim brendovima i bogatoj tradiciji u regiji. Njezina središnja pozicija u BiH i rast prisutnosti u Srbiji omogućuju nam da izgradimo most prema mediteranskim tržištima, gdje vidimo ogroman potencijal za rast, posebno zbog razvoja turizma“, poručio je Lundell.

Planovi za banjolučku pivovaru
Olvi planira, uz tradicionalnu proizvodnju piva u Banjoj Luci, uvesti i bezalkoholna pića te RTD koktele, prateći globalne trendove. Direktor pivovare Ilija Šetka izjavio je: „Ponosni smo što postajemo dio Olvi grupe, kompanije koja dijeli naše vrijednosti i tradiciju. Vjerujemo da ćemo zajedno ojačati brend Nektar i proširiti našu ponudu na regionalnoj i međunarodnoj razini.“

Pivovara već izvozi proizvode u Hrvatsku, Sloveniju, Crnu Goru i Italiju, a kroz Olvijevu mrežu očekuje se daljnje širenje izvoza. Lundell ističe da će akvizicija donijeti nove proizvode i mogućnost proboja na mediteranska tržišta.

„Vidimo puno prilika da iskoristimo sinergiju između naših portfelja i stvorimo snažnu ponudu koja će odgovoriti na rastuću potražnju potrošača“, zaključio je Lundell.

Što ovo znači za regiju
Za Olvi, ovo preuzimanje znači pristup snažnom lokalnom brendu s tradicijom, kapacitetima u srcu Balkana i distribucijskom mrežom koja već uključuje zemlje EU. Za Banjolučku pivovaru, riječ je o modernizaciji proizvodnje, proširenju asortimana, jačem izvozu i dugoročnoj stabilnosti.

Olvi tako ulazi na dinamično tržište Balkana s ambicijom da Nektar i druge lokalne brendove pozicionira kao regionalne lidere, dok Banju Luku koristi kao odskočnu dasku za širenje prema Mediteranu i zapadnoj Europi.

Za potrošače u BiH to bi moglo značiti veći izbor i moderniju ponudu, a za pivovaru početak nove ere pod okriljem jednog od vodećih europskih proizvođača pića.

blaz750x200
Oglasi

Večer hrvatske glazbe u Vitezu

LM