Predsjednik Udruženja ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima Gospodarske komore FBiH Miro Sesar izjavio je za Fenu da trgovinski ratovi i uvođenje carina na automobile na globalnom nivou mogu izazvati ozbiljne poremećaje na tržištu automobila u BiH.
Naglasio je da je BiH ovisna od uvoza automobila, a da povećanje carina može dovesti do rasta cijena na domaćem tržištu. Američki predsjednik Donald Trump uveo je nedavno carine od 25 posto na sve automobile koji nisu proizvedeni u Sjedinjenim Američkim Državama. To je uradio čak i za američke automobile koji su proizvedeni izvan SAD-a, a kao razloge je naveo promoviranje američke proizvodnje i smanjenje trgovinskog deficita zemlje.
Iako je brojne carine uvedene mnogim zemljama obustavio na 90 dana, na snazi ostaju i carine od 25 posto na uvoz aluminija i čelika koje također utiču na automobilsku industriju. To bi moglo smanjiti broj prodatih vozila i usporiti rast tržišta. Također, veće carine mogu uticati na konkurentnost domaćih distributera, smanjujući njihovu sposobnost da ponude konkurentne cijene – rekao je Sesar.
Dodao je da bi u ekstremnim slučajevima trgovinski ratovi mogli izazvati nestašicu određenih marki i modela vozila, što bi dodatno poremetilo tržište.Sesar je istakao da bi i proizvođači autodijelova u BiH mogli biti negativno pogođeni trgovinskim ratovima, posebno ako su dio međunarodnih lanaca snabdijevanja.
Ako carine ili trgovinski sukobi podignu cijenu sirovina, to bi moglo povećati proizvodne troškove i smanjiti profitabilnost – naveo je Sesar. Naglasio je da ako globalna potražnja za automobilima opadne, to će direktno uticati i na potražnju za autodijelovima, smanjujući obim poslovanja firmama koje ih proizvode.