Global ispat koksna industrija Lukavac, GIKIL, dnevno gubi milione maraka zbog prekida željezničkog transporta koksnog uglja iz luke Ploče.
Umjesto željeznicom, repromaterijal se doprema drumskim putem pa je GIKIL bio prinuđen smanjiti proizvodnju za 40 posto i praktično sada radi na tehnološkom minimumu. Više od 900 radnika strahuje za opstojnost kompanije. Global ispat koksna industrija Lukavac suočena je sa najtežim uvjetima poslovanja od svog osnivanja zbog prekida željezničkog transporta koksnog uglja kao glavne sirovine za proizvodnju koksa.
Prisilna alternativa kroz drumski transport od luke Ploče ne omogućava dopremu dovoljnih količina sirovina, a uz to su i troškovi tog transporta duplo veći, pa je GIKIL bio prinuđen smanjiti proizvodnju za 40 posto. Direktor kompanije je u ponedjeljak dao ostavku, a radnici strahuju da bi GIKIL, ukoliko se ne rekonstruira oštećena dionica pruge kod Jablanice, mogao ugasiti proizvodnju.
– Sanacije pruge je veoma bitna što prije da se završi, u najkraćem roku jer upitno je 900 radnih mjesta, nije samo 900 radih mjesta nego i obitelji, to dodaj još puta tri. Ljudi su zabrinuti jer većina je u kreditima, male su plaće, tako da je zabrinutost veoma velika – rekao je Ermin Halilović, predsjednik Sindikata GIKIL-a. I u lokalnoj vlasti su zabrinuti za opstojnost najveće kompanije u Lukavcu svjesni da bi nastali socijalni problemi pali njima na teret. Međutim, gradonačelnik Lukavca ističe i problem loših odnosa sa menadžmentom GIKIL-a. – Mi oko godinu dana maltene nemamo nikakvu komunikaciju sa GIKIL-om, od problema sa cijenama vode, isporukama vode, pa do ovoga što se sada događa. I na ovaj današnji sastanak su bili pozvani njihovi predstavnici ali nitko se ne odaziva, to je nedopustivo – ističe Edin Delić, gradonačelnik Lukavca.
GIKIL je najveći uvoznik među kompanijama u Tuzlanskoj županiji, a drugi po veličini izvoznik, i smanjenje proizvodnje u ovoj kompaniji će se sigurno negativno odraziti na ukupan ekonomski bilans gospodarstva ove županije. Naime, od poslovanja GIKIL-a ovisi i više od 400 kooperanata ove kompanije pa će posljedice prekida željezničkog transporta nanijeti teške posljedice gospodarstva Tuzalnske županije.– Prekid ovog željezničkog transporta je sigurno nešto što pravi veliki problem gospodarstvu Tuzlanske županije. Mi smo kemijska bazna industrija, to je osnova našeg nekakvog gospodarskog razvoja – navodi Nedret Kikanović, predsjednik Privredne komore TŽ.
Apeli menadžmenta GIKIL-a prema federalnoj Vladi da ubrza rekonstrukciju oštećenog dijela pruge kod Jablanice do sada nisu dali nikakv rezultat. Članovi Sindikata i dio radnika ove kompanije sutra će se kod željezničke stanice u Jablanici priključiti prosvjedima građana ovog grada.