Ljetna je sezona i mnogi građani Bosne i Hercegovine svoj odmor provode na hrvatskom primorju. Tijekom kupovine u velikim supermarketima nemoguće je ne primjetiti da je jedan bh. proizvod skoro svuda prisutan.
Riječ je o štrudli tvornice Lasta iz Čapljine, koja je ušla u veliki broj marketa i stoji rame uz rame sa poznatim hrvatskim i međunarodnim brendovima, piše BiznisInfo.ba.
Naravno, može se vidjeti još bh. proizvoda, ali čini se da je malo koji toliko široko prisutan kao Lastina štrudla.

Kompanija vraćena u život
Ova vijest je naročito pozitivna jer je riječ o kompaniji koja je vraćena u život nakon što je dugo godina bila otpisana.
Podsjetimo, nekadašnji gigant Lasta Čapljina je privatizirana početkom 2000. godine i prodana Zvečevu iz Požege. No, prestala je s radom početkom 2017. godine, kada su radnici dobili otkaze, a kompanija otišla u stečaj.
Firmu je dvije godine kasnije kupio Petar Ćorluka, vlasnik Violete iz Gruda. U proizvodne pogone Laste iz Čapljine je uložio u startu 20 milijuna KM, s potpuno novim linijama proizvodnje. Imao je jako dobru saradnju s lokalnim vlastima u Čapljini oko ponovnog pokretanja proizvodnje.
Širenje u Europskoj uniji
Proizvodnja u Lasti ponovo je pokrenuta 2022. godine, sa starim receptima iz novih pogona u poboljšanim tehnološkim uslovima. Najprije su se Lastini proizvodi pojavili u trgovačkim centrima u BiH, nakon čega je krenuo izvoz.
Čini se da je za kratko vrijeme ovaj proizvod osvojio “nepca” ne samo stanovnika BiH i Hrvatske, već i brojnih europskih turista koji odmaraju na Jadranu.
To bi mogao biti dobar signal da BiH ima proizvod koji bi mogao biti konkurentan i na europskom nivou, s obzirom da grupacija ima planove za širenje u EU.
Podsjetimo da je Ćorluka u međuvremenu kupio i tvornicu medenjaka u Austriji upravo radi daljeg prodora na europsko tržište.