OGLAS
Vrijeme objave: 23.05.24 @ 10:08
OGLAS

U većini auto-škola širom BiH u posljednje vrijeme smanjen je interes kandidata za stjecanje vozačke dozvole za kamion, a kako kažu sugovornici Nezavisnih, mladi ljudi više ne žele da budu profesionalni vozači zbog loših uvjeta rada.

OGLAS

Milenko Stanetić, direktor auto-škole “Volan” iz Banjaluke, kazao je za “Nezavisne novine” da je jako loša situacija što se tiče interesa kandidata, te da ih bukvalno nema. “Ljudi bježe. Ne žele da rade ovaj posao, a naročito mladi. Oni vide svijet nekim drugim očima. Ne vide da stoje u kolonama, negdje na rampama na utovaru”, rekao je Stanetić.

Kako je, kazao profesionalni vozači su sada uglavnom umirovljenici. “Nakon korone je krenula velika ekspanzija i velika potražnja za polaganjem C kategorije, ali se uglavnom radilo o ljudima srednje životne dobi”, rekao je Stanetić za “Nezavisne novine”.

OGLAS

Pojasnio je da ove godine bilježe mnogo manje zanimanje nego čak godinu dana ranije. “Cijena polaganja vozačkog ispita za kamion je oko 1.000 eura”, kazao je Stanetić. Da se bilježi manji broj kandidata koji bi polagali za vozača kamiona, rekli su i u auto-školi “Autoprom” Tuzla. “Kod nas se bilježi pad zanimanja posljednjih nekoliko mjeseci. Mladi ljudi ne vide ovo zanimanje kao budućnost”, kazali su za “Nezavisne novine” iz ove auto- škole.

OGLAS

Dodali su da je kod njih u posljednji dva, tri mjeseca povećan broj kandidata koji žele da polažu za vozača autobusa, ali i veći broj za motocikle. Sa druge strane, iz banjalučke auto-škole “Ivić” ističu da je kod njih interes kandidata za polaganje C kategorije ista kao ranijih godina. “Budući da godinama vlada velika potražnja za vozačima kamiona u inozemstvu i kod nas, sam tim raste i interes za polaganje vozačkog ispita za kamione”, kazali su iz auto-škole “Ivić” za “Nezavisne novine” i dodali da imaju kandidata možda čak i više nego ranijih godina.

OGLAS

Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prijevoznika za unutarnji i međunarodni transport RS, ističe da firme u Srpskoj već godinama vape za profesionalnim vozačima, te da trenutno fali oko 25.000 do 30.000 vozača. “Mladi uopće nisu zainteresirani da polažu za C kategoriju, a nije ni čudno, jer su uvjeti rada profesionalnog vozača kod nas ravni nuli, krenuvši od gužvi i čekanja na granicama, pa dalje”, kazao je Grbić za “Nezavisne novine”.

Dodaje da i ono malo vozača koji su ostali u BiH iz dana u dan odlaze u inozemstvo da rade. Kako je rekao, plaće vozača kamiona nisu nikakve,  te istaknuo da prijevoznik ne može da isplati pristojnu sumu vozaču kada ne može sve na vrijeme da realizuje zbog dugih čekanja na granici. “To je glavni razlog što se niko ne odlučuje na obuku za profesionalnog vozača”, rekao je Grbić za “Nezavisne novine”. Dodao je da se često događa da vozači na graničnim prijelazima stoje u kilometarskim kolonama, jer danima ne mogu preći na teritoriju BiH.

“Kolona zna biti duga i do deset kilometara. Ljudi gube strpljenje. Vozači kamiona nerijetko se nađu u neprijatnim situacijama”, kazao je Grbić. Banjalučanin Aleksandar D., koji je nakon stečenog iskustva za vozača kamiona napustio BiH i sada vozi kamion u Sloveniji, kaže da se na taj korak odlučio zbog toga što želi svojoj obitelji omogućiti bolju materijalnu situaciju jer su plaće kamiondžija na zapadu mnogo veće nego kod nas.

OGLAS
OGLAS
Oglasi
LM