Modernizacija Luke Brčko, proces koji ima strateški značaj za ekonomiju ne samo Distrikta već i sjeveroistoka BiH općenito, pa i šire, rezultirat će u bliskoj budućnosti mjestom koje će imati i regionalni značaj kada govorimo o robama koje se transportiraju smjerom od juga, jugoistoka i istoka prema središnjoj Europi i obrnuto, a da je tako, svjedoče i aktivnosti koje su se već realizirale, piše Večernji list BiH.
Anto Domić, zamjenik gradonačelnika Distrikta Brčko, nedavno se za Večernji list osvrnuo na aktualne infrastrukturne projekte na ovom području, posebno naglasivši projekt modernizacije luke te potvrdivši kako je realiziran projekt nove dizalice, završava se novi industrijski kompleks, a revitalizirana su i neka lučka postrojenja, što bi pomoglo da djelatnost riječnog transporta dobije na većem značaju.
Podsjećamo, projekt revitalizacije Luke Brčko financiran je sredstvima EBRD-a u iznosu od 10 milijuna eura i grant sredstvima EU-a u iznosu od 3 milijuna eura, a uz ostalo, nabavljena je i nova moderna dizalica kapaciteta 27 tona. O projektu podizanja kapaciteta riječnog prometa nedavno je za RTV HIT govorio Perica Josić, direktor Luke Brčko, naglasivši kako ova luka definitivno ima kapacitet i da je spremna za veliku količinu pretovara. Osvrnuo se na situaciju vezanu uz prekid željezničkog prometa od Ploča, što je bila glavna ruta za opskrbu robama Tuzlanske i Zeničko-dobojske županije.
– Trenutačno se rade promjene ruta opskrbe i sve ovisi o rješenjima prekomorskih kompanija čiji su brodovi dovozili robu do Luke Ploče. Sada je pitanje hoće li ti brodovi i dalje ići na Luku Ploče, hoće li ići na Split ili eventualno na Konstancu. Ako se svi ti brodovi preusmjere na Konstancu (luka u Rumunjskoj), onda je logično rješenje da će sve te robe biti pretovarene preko Luke Brčko – kazao je Josić za RTV HIT. Dugoročno gledano, pitanje Luke Brčko valja promatrati i u kontekstu željezničkog prometa prema Hrvatskoj, konkretno pruge Vinkovci – Brčko – Tuzla, o kojoj je pak govorio Domić, no tu je i niz drugih projekata koji trebaju pomoći da prostor Distrikta Brčko postane svojevrsno regionalno čvorište kada govorimo o prometu. Treba podsjetiti kako postoji sporazum na razini Vijeća ministara i Vlade Republike Hrvatske koji predviđa rekonstrukciju mosta između Brčkog i Gunje u Republici Hrvatskoj, a istodobno vrše i pripreme za prolazak međunarodnih prometnih koridora, napose autoceste koja će ići od Banja Luke, preko Brčkog i Bijeljine prema Beogradu, kao i autoceste Tuzla – Orašje koja bi opet išla preko Brčkog. Sinergija ovih projekata s rekonstrukcijom luke, kao i obnovom željeznice, zasigurno bi u bliskoj budućnosti pomogla pozicioniranju ovog dijela Bosne i Hercegovine na europsku kartu strateški značajnih prometnih čvorišta.
Izgradnja autoceste Tuzla – Orašje u dužini od 62 kilometra predstavlja jedan od najvažnijih kapitalnih projekata u Bosni i Hercegovini. Ovaj projekt značajno će unaprijediti prometnu infrastrukturu na sjeveru zemlje i otvoriti nove mogućnosti za razvoj turizma i gospodarstva. Autocesta koja će spajati Orašje, odnosno granicu s Republikom Hrvatskom, i Tuzlu važna je i zbog činjenice da će omogućiti spoj na koridor X koji prolazi Republikom Hrvatskom, a istodobno će se stvoriti pretpostavke za nastavak gradnje autoceste od Tuzle prema Žepču uz planirano spajanje s koridorom Vc.