OGLAS
Vrijeme objave: 17.01.25 @ 19:11
OGLAS

Ako do 25. siječnja ne bude konkretnih poteza u cilju otklanjanja diskriminacije koja se provodi kroz sporno pravilo 90/180, prijevoznici iz BiH i regiije će i definitivno donijeti odluku o datumu i načinu blokade putova prema EU. Ovo je poruka sa plenuma Konzorcijuma Logistika BiH, koji je u srijedu održan u Matuzićima kod Doboja.

OGLAS

Plenum je podržao suradnju s prijevoznicima iz Turske, Srbije, Albanije, Moldavije, Sjeverne Makedonije i Crne Gore, koji se suočavaju s istim problemom, a od Ministarstva komunikacija i prometa BiH zatraženo je da hitno uspostavi koordinaciju s predstavnicima ministarstava zemalja regije u pripremi zajedničkog odgovora na sporno pravilo unutar Schengena.

– U slučaju da nema reakcije i pozitivnog pomaka, mi nećemo imati drugog izbora nego da u mjeri u kojoj to možemo prekinemo transportne tokove među zemljama blokirajući teretne kanale na graničnim prijelazima EU sa našim zemljama. Ovo je posljednji vid zaštite naših ljudskih prava kao i prava gospodarstvenika. Apel koji Vam upućujemo je posljednja nada za normalno rješenje i uklanjanje barijere u vidu ugnjetavanja vozača, prijevoznika i svih koji zavise od naših vozila – navodi se u zaključcima.

OGLAS

Korisnici usluga prijevoza u državama regije već su upoznati s namjerama prijevozničkih asocijacija. Profesionalni vozači iz zemalja koje nisu članice EU doživljavaju maltretiranja i uhićenja, plaćaju visoke kazne, zabranjuje im se ulazak u zemlje EU, a time i pravo na rad. Na taj način domaće transportne kompanije ostaju bez vozača i prijeti im paraliza, a sve zbog pravila po kojem u EU mogu provesti najviše 90 u toku 180 dana, koje nisu u mogućnosti ispoštovati.

OGLAS

– Uzimajući u obzir to da se prilikom brojanja dana boravka uzima i jedan minut proveden na teritoriji Schengena kao jedan dan boravka, te uzimajući u obzir i to da su velika vremenska zadržavanja na izlazima iz EU, zbog čega se čekanje u koloni vozila smatra boravkom, dolazi do multipliciranja ovog problema. Svakodnevna uhićenja profesionalnih vozača tokom obavljanja radnih zadataka, tretiranja kao da su izvršitelji kriminalnih djela i degutantne zabrane ulaska vozačima na teritoriju Schengena u rasponima od nekoliko mjeseci do nekoliko godina su udar na čovječnost i dostojanstvo ljudi koji ne prevoze svoju, već robu kompanija iz zemalja EU – upozoravaju iz Konzorcija Logistika BIH.

OGLAS

Plenum je usvojio i zaključak kojim traži da se uvjeti poslovanja transportnih kompanija u BiH izjednače s onim u zemljama zapadnog Balkana. Očekuju usvajanje propisa da im se osigura povrat 50 posto sredstava naplaćenih po osnovu akciza iz litra goriva, zatim popust od 50 posto na korištenje autoputova u BiH, te smanje troškovi registracije vozila. Kroz trenutnu strukturu cijene goriva, pojašnjavaju, s prosječnom potrošnjom goriva od 30 litara na 100 kilometara, za akcize i putarine potrebno je izdvojiti 22.500 KM godišnje za svako teretno vozilo.

OGLAS
OGLAS
Oglasi
LM