Nakon prošlogodišnjeg restrukturiranja, koje je uključivalo smanjenje broja zaposlenika i reorganizaciju proizvodnje, Alpina je ove godine odlučila prodati nekretninu u Žirama u Sloveniji. Veliki dio prostora više joj nije potreban, a one koje treba iznajmljivat će. Kako su iz Alpine rekli za STA, proces prodaje je u završnoj fazi.
Alpinin kompleks u Žirama ima više od 20.000 kvadratnih metara izgrađene površine, što firmi više nije potrebno za poslovanje, jer je većinu proizvodnje već preselila u Kinu i Bosnu i Hercegovinu. – Objekti su dotrajali i dijelom opasni, a obnova bi zahtijevala višemilijunska ulaganja, koja si trenutno ne možemo priuštiti – objasnili su iz kompanije Alpina.
Vlasnici su se stoga početkom ove godine odlučili prodati nekretninu. Dodali su da bi raspoloživa sredstva radije usmjerili u razvoj i proizvodnju obuće te time u očuvanje firme i brenda, čak i u globalno restrukturiranom obliku.
Početkom ovog mjeseca otvoren je novi proizvodni pogon Alpina Bromy u Tešnju u Bosni i Hercegovini. Investicija od milijun eura povećava proizvodne kapacitete, poboljšava uvjete rada i predstavlja važan korak u stjecanju novih poslova, uvjereni su u kompaniji Alpina, na čelu s Amadeom Kavčič Jesenovec.
Polovina Alpinine obuće sada se proizvodi u Bosni i Hercegovini, a polovina u Kini, gdje proizvodi jednostavnije modele skijaških cipela za trčanje i lakših planinarskih cipela. U Bosni i Hercegovini proizvodi klasičnu kožnu planinarsku, vojnu i policijsku obuću, tehnički najzahtjevnije planinarske cipele i skijaške cipele za trčanje. Ove godine u Tešnju su uveli i montažu alpskih skijaških cipela. Alpina Grupa ima oko 800 zaposlenika.
– Iako se razvijamo u globalno konkurentnu firmu, Alpina ostaje slovenska. Zato su ključne funkcije smještene u Žireu, cijeli razvoj s prototipnom radionicom, prodajnim, marketinškim i podržavajućim uslugama, kao i centralnim skladištem, alatnicom i odjelom za brizganje plastike – naglasili su.
Objasnili su da je Alpina kroz zahtjevnu, ali uspješnu reorganizaciju postala vitkija i učinkovitija.– Smanjili smo broj proizvodnih lokacija, pojednostavili procese i logistiku te s jasnim fokusom na sportsku industriju povećali učinkovitost razvojnog i prodajnog tima – naveli su. Alpina je bila prisiljena provesti temeljito restrukturiranje zbog promjena na globalnom tržištu. U Žireu je firma prošle godine smanjila broj zaposlenika za 60, a u Bosni i Hercegovini zatvorila je tvornicu u Sarajevu i proširila pogon u Tešnju. Restrukturiranje je donijelo i visoke troškove. Tako je Alpina, koja se također morala nositi s padom cijelog tržišta zimske industrije, prošle godine ostvarila gubitak od 4,7 milijuna eura.
Kako zime postaju sve kraće, suše i nepredvidljivije, Alpina je u protekloj godini intenzivno razvijala nove modele planinarske i ležerne obuće, s ciljem uravnoteženja smanjene potražnje za zimskim proizvodima, popunjavanja kapaciteta i osiguranja stabilnih novčanih tokova. – Naša prednost nad konkurencijom leži u sposobnosti proizvodnje tehnički savršene, funkcionalno napredne, udobne i estetske sportske obuće s visokom dodanom vrijednošću i legendarnom vrhunskom kvalitetom – naglasili su, ističući da se svi Alpinini proizvodi razvijaju i testiraju u Žireima.
U nadolazećim godinama žele ojačati prisutnost brenda Alpina na globalnom tržištu i privući nove kupce vrhunske sportske obuće. Istovremeno, Alpina širi svoju prodajnu mrežu. Već je započela prodaju planinarske obuće u SAD-u, a razvojem distribucijske mreže nastavlja jačati prodaju u Kanadi, Norveškoj i Finskoj. Također želi proširiti prodaju u Aziju. Krajem ljeta Alpina će pokrenuti vlastitu online prodaju širom Europe.
Za 2026. godinu planiraju stabilizirati prodaju zimske obuće i povećati prodaju u segmentu planinarske i obuće za slobodno vrijeme. – Uz optimizirane troškove i novu marketinšku strategiju, prve projekcije ukazuju i na poboljšane poslovne rezultate – uvjeravali su u Alpini, koju je Društvo za upravljanje bankarskom imovinom (BAMC) prodalo češkoj firmi K&H 2022. godine, prenosi SEEbiz.