Predstavnici Konzorcijuma Logistika Bosne i Hercegovine, koji okuplja aktere transportno-logističkog sektora iz cijele BiH, uputili su otvoreno pismo direktoru Uprave za neizravno oporezivanje (UNO) Zoranu Tegeltiji i najavili prosvjede i blokade od 1. rujna.
Kako su naveli, tokom prethodnih mjeseci su kroz više direktnih sastanaka s ekspertima UNO BiH pokazali punu spremnost za konstruktivan dijalog i partnersko rješavanje problema koji svakodnevno ugrožavaju njihovu konkurentnost i održivost.
“U početnim fazama razgovora, vaš tim je ostavio dojam stručnosti, otvorenosti i odlučnosti, što smo otvoreno i pozitivno prenijeli članicama Konzorcijuma. Na osnovu toga, poslovna zajednica imala je osnovana očekivanja da će dogovorene mjere biti brzo i efikasno provedene. Nažalost, realnost na terenu govori suprotno. Vrijeme zadržavanja na graničnim prijelazima sada je u prosjeku povećano na 14,5 sati, Nastavlja se dvostruke naplate terminalskih usluga, kao i drugi nepredviđeni troškovi. Opstrukcije u provođenju dogovorenih mjera su ponovo prisutne”, navode.
Kažu da praksa pokazuje da se promjenom službenih osoba mijenjaju i pravila, što je krajnje neprofesionalno i neprihvatljivo.
“Zahtijevamo da svi dogovoreni standardi važe i budu obavezni na svim carinskim terminalima u BiH, bez izuzetaka i bez personalne samovolje. Pravila ne smiju ovisiti od toga tko je tog dana dežurni na terminalu – nego moraju biti sustavna, jednaka i obavezujuća. Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine više ne vjeruje u deklarativne najave – već isključivo u mjerljive rezultate i sprovođenje dogovorenih procedura. Zbog toga smo 25. srpnja 2025. godine obavijestili sve političke stranke u BiH, lokalne zajednice u kojima djeluju naši članovi, Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, Vlade RS-a i FBiH da započinjemo sve pripremne aktivnosti za organizaciju prosvjeda koji će početi 1. rujna 2025. godine i trajati do ispunjenja svih zahtjeva”, poručuju.
Kažu da će, ukoliko do 15. kolovoza ne vide konkretne rezultate, smatrati će UNO direktno odgovornom za eskalaciju krize i posljedica koje će uslijediti.
Podsjetili su da ovaj sektor okuplja više od 3.300 prijevoznika sa međunarodnim licencama, upravlja sa više od 16.000 vozila, generira desetine milijuna KM u novčanim prilivima godišnje te svakodnevno gubi tisuće radnih sati zbog neažurnosti, neujednačenih procedura i samovolje službenika.
“Zahtijevamo jedinstvene, trajne i jasno propisane carinske procedure na svim terminalima, eliminaciju dvostrukih naplata i neosnovanih troškova za prijevoznike, primjenu ‘zelenog puta’, digitalnih displeja i standardizovane kontrole, mjerenje vremena i učinka u radu svih terminala, digitalizaciju svih evidencija, regulirane odnose sa špediterima bez uštrba po efikasnost prijevoznika, transparentno izvještavanje o učinku carinskih službi, obračun štete po osnovu zadržavanja po uzoru na praksu EU – 40 EUR/sat”, navode.
Kažu da samo traže da se provede ono što je već dogovoreno. “Transportna industrija više nema vremena za eksperimente. Ako postoji stvarna volja da se izbjegne institucionalna i socijalna kriza – djelujte odmah”, poručili su u dopisu upućenom Tegeltiji.