Dolazak njemačkog lanca trgovina Lidl u Bosnu i Hercegovinu izazvao je veliki interes u javnosti. Ono što sve najviše zanima jeste gdje će se sve otvoriti trgovine. Za logistiški centar ovaj najveći europski maloprodajni lanac prehrambenim proizvodima odabrao je Lepenicu i prostor se prostire na oko 60.000 kvadrata.
Investicija vrijedna 100 milijuna eura bila je uvod za izgradnju trgovačkog centra Gradišci u kojem će zaposlenje, prema najavama Zorana Adžića, gradonačelnika ovog grada dobiti 80 radnika, dok bi izgradnja trebala biti završena do sredine 2025. godine.
“U Poslovnoj zoni Azapovići 23. svibnja upriličeno je svečano polaganje kamena temeljca kojim započinje izgradnja prvog logističkog distributivnog centra Lidl-a u Bosni i Hercegovini. Investicijom vrijednom 100 milijuna eura službeno započinje poslovanje njemačke tvrtke u BiH”, naveli su u Općini Kiseljak kojoj i pripada Lepenica, piše Tuzlanski.ba.
Kada je o glavnom gradu BiH riječ, osim u općini Novi Grad trgovinu će imati i u općini Vogošća. Ranije je Lidl izgradio prodajni objekat u Bijeljini, a kako piše Capital.ba u planu je i gradnja trgovine u Modriči na lokaciji Šamački put, za koju su prije mjesec dobili građevinsku dozvolu, a također su podnijeli i zahtjev za izdavanje ekološke dozvole za trafostanicu. Također, njemački trgovačni lanac kupio je i parcelu u Mostaru i Zvorniku. Iz “Lidla” su ranije naglasili ambiciozne planove širenja na tržištu BiH.
Ovaj trgovački lanac već ima više od 12.200 filijala i 220 logističkih centara širom svijeta, a zapošljava oko 376.000 ljudi. Nova trgovina u Modriči, zajedno s planiranim objektima u Vogošći, Zvorniku i Gradišci, dio je šireg plana širenja Lidla u regiji. Trgovine će nuditi širok asortiman proizvoda, među kojima i proizvode lokanih proizvođača.
Lidl zajedno s Kauflandom čini dio Schwarz grupacije sa sjedištem u njemačkom gradu Neckarsulmu. Schwarz grupa, pod vodstvom Dietera Schwarza, čiju je neto vrijednost Forbes procijenio na 36,8 milijardi dolara, ostvaruje godišnji prihod veći od 160 milijardi dolara. Dieter je u biznis ušao nakon svog oca Josefa Schwarza koji je davne 1930. godine postao partner u veleprodaji voća Suedfruechte Grosshandel Lidl & Co., i tako postavio temelje za ono što će postati jedno od najmoćnijih maloprodajnih carstava.
Dieter je 1973. otvorio prvu Lidlovu prodavnicu, a četiri godine kasnije, nakon očeve smrti, preuzeo je funkciju izvršnog direktora. Od tada, pod njegovim vodstvom, Schwarz grupa narasla u najveći evropski maloprodajni lanac koji posluje u 31 zemlji i ima više od 200 logističkih centara.
Kada je o projekcijama početka rada i broja uposlenih u Bosni i Hercegovini riječ, 2027. godine se očekuje puštanje trgovina u rad, u kojima bi posao moglo naći više od 2.000 radnika.