Prije nekoliko tjedana na istočnom ulazu u Travnik, dakle iz smjera Sarajeva, osvanulo je veliko gradilište.
Gradilište se nalazi prije ulaza u stari, povijesni dio Travnika. Riječ je o izgradnji nove benzinske crpke sa pratećim sadržajima, uključujući samouslužnu autopraonicu, kompanije Hifa Petrol, piše BiznisInfo.ba. Zanimljivo je da je investitor morao praktično ukloniti dio brda da bi napravio prostor za izgradnju objekata.
Mišljenja građana o ovom projektu su podijeljena. Dok jedni pozdravljaju svaku novu investiciju i raduju se novim radnim mjestima, drugi smatraju da ovim objektima nije tu mjesto te da cijeli projekt nije od javnog interesa. Pripreme za realizaciju ovog projekta traju već godinama. Da je jedan broj građana i lokalnih institucija protiv izgradnje, vidjelo se još prije tri godine kada su održane javne rasprave o okolišnoj dozvoli i urbanističkoj suglasnosti.
Kako su tada pisali lokalni mediji, građani su na javnim raspravama prvenstveno izrazili zabrinutost da će ovaj projekt narušiti kulturno-povijesno naslijeđe, odnosno vizuru istočnog ulaza u grad po kojem je Travnik poznat. Druga vrsta zabrinutosti je ona za narušavanje okoliša, prvenstveno rijeke Lašve pored koje se gradi.
Na kraju, građani ukazuju na to da u neposrednoj blizini ove lokacije već postoji veći broj benzinskih crpki pa ne postoji nikakav javni interes za gradnju još jedne. Čak je upućena peticija da se ovaj dio grada proglasi nacionalnim spomenikom, ali je Komisija za očuvanje nacionalnih spomenika BiH taj zahtjev odbila. Nakon toga se neko vrijeme u javnosti manje pričalo o ovom projektu, a investitor je u međuvremenu dobio sve potrebne dozvole i suglasnosti nadležnih institucija.
Iz kompanije Hifa Petrol za BiznisInfo.ba ovaj tjedan su pojasnili zbog čega su se upustili u ovaj projekt te su odgovorili na zamjerke građana. Njihov odgovor prenosimo u cijelosti:
– Kompanija Hifa Petrol kao najuspješnija i najbrže rastuća naftna kompanija u BiH u skladu sa svojom misijom i vizijom nastoji da sa najvišim stupnjem kvaliteta goriva i usluge bude prisutna širom BiH. Tako je u skladu sa našim planovima na red došao i Travnik. Otvorenjem naših maloprodajnih objekata svakako doprinosimo i lokalnoj zajednici upošljavanjem radne snage iz iste. Hifa Petrol trenutno ima 59 maloprodajnih objekata i preko 570 zaposlenih širom BiH. Ne vidimo nikakav razlog za zabrinutost po pitanju narušavanja kulturno-povijesnog naslijeđa jer naš objekat se ne nalazi u zaštićenoj zoni, a na lokaciji ne postoji bilo kakva prepreka za gradnju s obzirom da imamo sve potrebne suglasnosti i dozvole za gradnju.
Također, sve objekte gradimo u skladu sa najvišim svjetskim i europskim standardima tako da ne postoji nikakva opasnost po okoliš u bilo kojem kontekstu, s obzirom da su bio-separatori sastavni dio svakog našeg objekta, a i sredstva za čišćenje koja koristimo su ekološki prihvatljiva. Prema javno dostupnim informacijama, preko 25 crpki egzistira u Lašvanskoj dolini (od toga 3 na samoj obali rijeke Lašve), a do sad niko nije postavljao pitanja ekoloških posljedica ili narušavanja kulturno povijesnog nasljeđa za iste.
Hifa Petrol kao društveno i ekološki odgovorna kompanija do sada nigdje nije imala problema sa onečišćenjem ili neodgovornim pristupom okolišu. Ovo će ujedno biti prva benzinska crpka u ŽSB sa električnim punjačem za automobile. Zamjerke i strahove u vezi ove Investicije pokušava unijeti isključivo konkurencija kojoj naše prisustvo jedino i ne odgovara.
Po pitanju javnog interesa i pozitivnih efekata gradnje ovog projekta, Hifa Petrol je lokalnoj zajednici poklonila zemljište za izgradnju lokalnog puta uz našu obavezu prokopavanja navedenog puta, čime će naselja Donje Osoje, Srednje Osoje i Gornje Osoje dobiti dugo očekivani put kojim mogu prometovati i teretna vozila.
Također je lokalnoj zajednici data i pismena garancija da će prije izgradnje žičare (Travnik – Vlašić) na tom lokalitetu Hifa Petrol, Gradu Travniku pokloniti zemljište za realizaciju tog projekta – kazali su nam iz kompanije Hifa Petrol. S obzirom na oprečna mišljenja, je li ovaj projekt od javnog interesa i narušava li ambijent ulaza u Travnik, zaključite sami.