,,Učiti znači uvesti red u nered, ali da bi se uveo red, potreban je nered”, kaže francuska psihologinja.
Postupno učenje, pospremanje sobe
Pospremanje sobe često je razlog sukoba. Za roditelja stvari su na svojem mjestu kad su spremljene u ormare. Za dijete, njihovo je mjesto… ondje gdje ih je stavilo i gdje ih može vidjeti.
Mala djevojčica još ne može misliti na ono što je skriveno u ladici ili u ormaru. U suviše urednoj sobi ona je ovisna o vama u izboru igre. Kada su igračke vidljive, privlači je jedna ili druga. Ne voli kad nestanu.
Studije su pokazale da djeca koja su odrasla u neredu imaju za nekoliko bodova viši IQ od druge djece! Jesu li postala inteligentnija zato što su neuredna ili je obrnuto? U svakom slučaju ta je korelacija prisutna i može pomoći roditeljima da smanje stres.
Dajte prednost složenijim situacijama!
Doista, razbacane stvari pridonose vizualnoj stimulaciji, mozak stvara poveznice dok pogled ide s jedne stvari na drugu, gledajući ih odozgo, odozdo, sprijeda, straga…
Učiti znači uvesti red u nered, ali da bi se uveo red, potreban je nered. Dakle, ni opsesivan red, ni pretjerana „ležernost“ nego postupno učenje u skladu s godinama.
Mama, bojim se kad vičeš. Gledam svoju sobu i ne znam što trebam učiniti. Ne razumijem što želiš. Ne znam pospremati. Više volim da me učiš nego da me plašiš.
Dakle, napravite mali nered i pokažete djeci na koji način mogu pospremiti svoju sobu, bez galame.