Kada se pojavio prvi Kodiaq, tamo još 2017. godine, bilo je jasno da Škoda ulazi u svijet velikih SUV-ova sa stilom. I ne samo sa stilom, Kodiaq je bio trenutni uspjeh. Iznimna prostranost, solidna udobnost i pristupačna cijena nešto su što ga je plasiralo prema vrhu potražnje kod kupaca. SUV Škoda također se mogla pohvaliti pouzdanošću koja je bila uvjerljiva čak i kod rabljenih automobila, ocijenio je Auto Bild.
Zanimljivo ime ova Škoda duguje medvjedu. Točnije, otočju na Aljasci gdje obitava upravo Kodiak, najveća podvrsta smeđeg medvjeda. S dužinom od 4,70 m Kodiaq se bazirao na MQB platformi Volkswagen grupacije. Tehnički je stoga bio blizak Tiguanu II. Prvi 1,4-litreni benzinski motor s 92 kW/125 KS zamijenjen je 2018. snažnijim 1,5-litrenim četverocilindričnim motorom sa 110 kW/150 KS; TDI dizelski motor sa 176 kW/240 KS ukinut je u rujnu 2020.
U međuvremenu, najsnažniji model bio je 2.0 TSI RS sa 180 kW/245 KS, dostupan do početka 2023. Kodiaq se ističe svojim velikodušnim prostorom i uravnoteženim voznim karakteristikama. Može biti i ekonomičan i okretan. Zahvaljujući standardnom podesivom ovjesu, ovaj veliki model vozi se vrlo udobno i glatko. Prostor za noge straga je posebno raskošan, a volumen prtljažnika nadmašuje većinu karavana.
U dugoročnom testu Auto Bilda 2020. godine, Kodiaq Scout 4×4 s TDI motorom od 140 kW/190 KS postigao je ocjenu 4+; međutim, neposredno prije kraja testa, tipka za pokretanje, a zatim i upravljačka jedinica amortizera prestale su raditi, što je uzrokovalo značajno pogoršanje voznih karakteristika. Međutim, motor i često kritizirani mjenjač s dvostrukom spojkom nisu zaslužili nikakve kritike.
Što može uzrokovati probleme? Veći 2.0 TSI motor ima tendenciju trošenja više ulja pri velikim brzinama, dok dizelski motori pate od kvarova injektora i turbopunjača. Prema Njemačkom uredu za motorna vozila (Kraftfahrt-Bundesamt), do sada je izdano devet opoziva, uključujući probleme sa zračnim jastucima, labavim prstenom za zaključavanje upravljača i neispravnom papučicom kočnice. Njemačka stručna organizacija TÜV ocijenila je nadalje sljedeće dijelove:
Ovjes
Neobično je da vozila stara između tri i pet godina pokazuju češće kvarove ovjesa od prosjeka, pri čemu se ovaj pokazatelj ponovno poboljšava na trećem pregledu. Opruge, amortizeri, upravljač i pogonska vratila pokazuju slično dobro stanje, što znači da su svi bez većih problema.
Svjetla
Kodiaq je i u ovom području vrlo pouzdan: sve izmjerene vrijednosti su bolje od prosjeka. Najčešći manji nedostaci su kod kratkih svjetala i prednjih svjetala. Žmigavci i stražnja svjetla su gotovo besprijekorni.
Kočnice
Škoda Kodiaq pouzdano koči; nožna kočnica rijetko je predmet pritužbi, ručna kočnica trenutačno uopće nije. Kočione cijevi i crijeva su također vrlo jaki. Međutim, trošenje kočionih diskova u većini je slučajeva veće od prosjeka. Oni pate zbog veće težine Kodiaqa.
Ispuh
Još jedna jaka strana Kodiaqa. Ispušni sustavi su zasad besprijekorni, a curenje ulja je prilično rijetko. Prolazak testova emisija obično nije problem za automobil.


