Republika Hrvatska ušla je prvog siječnja u schengenski prostor. Za prijevoznike robe iz Bosne i Hercegovine to će stvoriti nove teškoće, jer će se zbog primjene pravila dodatno pooštriti kontrola na graničnim prijelazima prilikom ulaska u Hrvatsku. Ekipa BHRT-a posjetila je granični prijelaz Gradiška.
Na samom graničnom prijelazu – kolaps. Kolona vozila koja čeka da izađe iz BiH duga je nekoliko kilometara. Putnički automobili na prelazak granice čekaju 4 do 5 sati. Kamioni dvostruko duže.
Ulazak Hrvatske u zonu Schengena za domaće prijevoznike znači još duža čekanja na prijelazima, dodatne troškove i gubitke.
,,Trebamo se dobro naoružati strpljenjem i čekanjem. Očekuju nas ogromni problemi, kako u poslovanju, tako u svakom vidu. Problem ogroman će biti. Zbog takvog čekanja na graničnim prijelazima u protekle tri godine napustilo nas je 5,5 tisuća profesionalnih vozača. Otišlo je preko 1.300 prijevozničkih tvrtki. Upravo zbog tog problema. Onda možemo očekivati šta će se dogoditi u narednom razdoblju“, objašnjava Nikola Grbić, iz Udruge prijevoznika za unutarnji i međunarodni promet.
U Upravi za indirektno oporezivanje kažu da već danima primaju pritužbe na dugotrajna čekanja prelaska granice sa Hrvatskom.
Poručuju da će pokušati učiniti sve što je u njihovoj moći da se smanje gužve.
,,Mi, ukoliko bude potrebno, možemo imati određene razgovore i sa Carinskom službom RH. Međutim, radi se o drugoj državi i drugoj carinskoj upravi, tako da oni su ti koji donose određene smjernice kada su u pitanju kontrole i postupci prilikom ulaska u njihovu zemlju. Tako da ne možemo praktično tu nešto više učiniti, ali možemo upozoriti na eventualno neko duže čekanje“, kaže Ratko Kovačević, glasnogovornik Uprave za indirektno oporezivanje.