OGLAS
Vrijeme objave: 27.12.22 @ 07:58
OGLAS

Sa dva velika infrastrukturna projekta kao što su tunel Prenj i Mostar sjever – Mostar jug prostor Bosne i Hercegovine bit će u potpunosti povezan sa europskim cestovnim koridorima, na sjeveru sa Koridorom X, a na jugu sa jadransko-jonskom autocestom, što će donijeti direktnu korist za cijelo društvo kroz razvoj područja kojima prolazi, gospodarsku zajednicu, ali i turističke potencijale.

OGLAS

Tunel Prenj – generacijski projekt

Tunel Prenj tehnički je najzahtjevniji i jedan od najkompleksnijih objekata u povijesti građevinarstva Bosne i Hercegovine. Riječ je o tunelu dužine 10,4 kilometra, što je deveti najduži cestovni tunel u Europi, a prvi je u BiH koji prelazi granicu od šest kilometara.

Tunel Prenj je generacijski projekt, koji će svojom dužinom i kompleksnošću nadmašiti sve do sada izgrađene objekte u regiji, pa i šire.

OGLAS

Realizacijom ovog projekta, Bosna i Hercegovina će imati veliku korist u gospodarskom i ekonomskom smislu. Tunel Prenj najduži je i najsloženij građevinski objekt na cijeloj dionici autoceste od Svilaja do Bijače u dužini od 10.450 metara.

OGLAS

Osim tunela Prenj, ova dionica podrazumijeva pristup sjevernom i južnom portalu tunela, pa se ukupna dužina povećava na 12 kilometara.

OGLAS

Međunarodni natječaj za izbor izvođača radova za izgradnju najsloženijeg građevinskog poduhvata i ključne dionice za cijeli Koridor 5C je završen. Nakon pregleda pristiglih prijava i sagledavanja svih detalja vezanih za tehničke i financijske pojedinosti u odnosu na natječaj završen je postupak pretkvalifikacija, odnosno sačinjena je uža lista ponuđača koji ispunjavaju uvjete i prolaze u narednu fazu natječaja.

Od osam ponuda tri je došlo od kompanija iz Turske, dvije od kompanija iz Kine, jedna kompanija iz Indije i dva od konzorcija iz Turske i Koreje. Druga faza podrazumijeva dostavljanje financijskih ponuda pretkvalificiranih ponuđača.

S obzirom na to da su do sada urađena brojna ispitivanja i studije ne očekuju se veće poteškoće prilikom realizacije ovog projekta.

Na prvoj trećini dionice od Konjica prema Mostaru nešto su lošiji uvjeti iskopa tunela i može se očekivati jedan do dva rasjeda, dok ostatak od dvije trećine prema Mostaru uglavnom se očekuje čvrsta stijena.

Za realizaciju projekta angažirani su iskusni inženjeri iz Austrije i Slovenije za sve oblasti tunelogradnje i sigurnosti. Naglašena je zadaća svih sudionika u realizaciji ugovora s ciljem sigurnosti budućih sudionika u prometu. Važeći standardi za ovaj tunel propisani su europskim standardima i normama.

Planirani početak izvođenja radova je prva polovina naredne godine za izgradnju pristupnih cesta za tunel Prenj, tako da će odabrani izvođač odmah po potpisivanju ugovora moći započeti sa radovima i na iskopu tunela.

Izgradnja kapitalnog i u strateškom smislu najvažnijeg, ali i tehnički najzahtjevnijeg objekta na Koridoru 5C tunela Prenj, trebala bi trajati šest godina, čime bi se kompletirala izgradnja Koridora 5C na teritoriji Federacije BiH.

Izgradnja tunela Prenj financirat će se međunarodnim financijskim sredstvima, kao i bespovratnim sredstvima Europske unije i vlastitim sredstvima JP Autoceste FBiH. Gradnju tunela financirat će Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) sa 110 milijuna eura, a Europska investicijska banka (EIB) sa 150 milijuna eura. Ukupna procjenjena vrijednost tunela Prenj je oko 400 milijuna eura. Radovi izgradnju pristupnih cesta za tunel Prenj podrazumijevaju izgradnju ukupno 14 kilometara pristupnih cesta ispred i iza tunela Prenj (7 na jugu i 7 na sjeveru). Vrijednost radova je 20 milijuna eura.

Dionica Mostar sjever – Mostar Jug

Projekt izgradnje dionice Mostar sjever – Mostar jug vrijedan je 350 milijuna eura. Planira se financirati iz sredstava osiguranih kod Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), komercijalnih banaka, bespovratnih sredstava Europske unije i vlastitih sredstava.

Sredinom srpnja ove godine Autoceste su objavile Poziv za pretkvalifikaciju za izgradnju. Početak izvođenja radova po planu bi trebao biti u prvoj polovini 2023., a rok za završetak je tri godine. Također, krajem rujna je potpisan ugovor za pružanje usluga izrade idejnog i glavnog projekta autoceste na Koridoru 5C, dionica Mostar sjever – Mostar jug.

Rok za predaju projektne dokumentacije je devet mjeseci, što uključuje i reviziju projekta.  Rok za izradu idejnog projekta je tri mjeseca, šest mjeseci za izradu predmjera radova, a devet mjeseci za predaju kompletne dokumetacije, a sve od dana potpisa ugovora.

Poduzimaju se sve aktivnosti kako bi tijekom 2023. godine počela izgradnja autoceste od petlje Mostar sjever do Bune, čime će u izgradnji biti blizu 30 novih kilometara autoceste kroz Hercegovinu.

Izgradnjom ove dionice ostvarit će se puna prometna funkcionalnost autoceste kroz Hercegovinu od Mostara sjever, pa sve do graničnog prijelaza Bijača. Olakšat će se unutarnja i regionalna integracija BiH poboljšanjem ključne transportne infrastrukture. Ovim projektom olakšat će se pristup Gradu Mostaru, kao i aerodromu u Mostaru, navodi se u biltenu Autocesta FBiH, prenosi BiznisInfo.ba.

OGLAS
OGLAS
Oglasi
LM