Vrijeme objave: 24.08.25 @ 09:46

Nova studija pokazuje da Europljani preferiraju automobile obojene u neutralne nijanse poput bijele, crne ili sive. Manje od 8 posto kupaca bira crveni automobil.

Za potrošače, vozila često imaju emocionalnu vrijednost, a odluka o kupnji može uključivati preferencije cijelog kućanstva. Otprilike 60 posto vidljive površine automobila čini vanjska boja, dok unutarnja presvlaka zauzima oko 25 posto.

Prema najnovijim podacima Jato Dynamicsa, neutralne boje dominiraju europskim preferencijama s iznimnom postojanošću. Na pet vodećih tržišta, siva, bijela i crna zauzimaju gotovo 70 posto izbora kupaca. Plava i crvena ostaju daleko manje popularne, dok svijetle opcije poput zelene, žute i narančaste ostaju u uskoj niši.

Koje su najpopularnije nijanse među europskim kupcima novih automobila?

Većina Europljana koji su kupili novi automobil u 2024. godini odabrala je nijansu sive (27,3%), bijele (22%) ili crne (18%). Plavu i crvenu boju odabralo je 12,1%, odnosno 7,4% kupaca.

Renault Clio savršeno ilustrira ovu tržišnu realnost. Marketinške kampanje prikazuju živahnu plavu boju na televiziji i digitalnim kanalima, ali kupci uglavnom biraju tradicionalne nijanse, vođeni praktičnim razlozima poput očuvanja vrijednosti vozila. Smjele marketinške boje privlače pažnju i služe za emocionalno pozicioniranje brenda. Konzervativne odluke pri kupnji štite vrijednost investicije. Uspješni proizvođači koriste prednosti oba pristupa.

Fiat 500 i novi Renault 5 pokazuju jasnu sklonost kupaca prema živopisnim tonovima – žutoj, zlatnoj, crvenoj i plavoj – znatno iznad tržišnog prosjeka. Kada kupci daju prednost emocionalnim preferencijama pred racionalnim kriterijima, izražajne palete boja omogućuju diferencijaciju i omogućuju naplatu premium cijena. Fiat je čak potpuno izbacio sivu boju iz ponude i više ne prodaje automobile u toj nijansi.

Materijali u unutrašnjosti manje su važni kupcima u južnoj Europi

Preferencije za unutrašnjost pokazuju da sjever Europe traži premium završne obrade, dok kupci na jugu nisu toliko zahtjevni i preferiraju pristupačnije opcije.

Kupci u Njemačkoj (57%) i Ujedinjenom Kraljevstvu (53%) pokazuju snažnu sklonost premium materijalima u odnosu na tekstil, trošeći dodatno između 500 i 1.000 eura za kožnu unutrašnjost.

Španjolska (85%), Italija (75%) i Francuska (75%) pokazuju suprotne trendove, dajući prednost tekstilnom tapeciranju kao pristupačnijoj opciji. Ta tržišta nude različite mogućnosti kroz konkurentnije cijene i atraktivne ponude unutar srednjeg cjenovnog ranga.

blaz750x200
Oglasi
LM