Stručnjaci za gume tvrde da milijuni vlasnika vozila prave veliku grešku.
Naime, kada se ne mijenjaju sve, već samo istrošene prednje gume, nikada ne bi trebalo novi par guma staviti na prednju osovinu. Umjesto toga, trebalo bi ih montirati na zadnju osovinu, a gume koje su bile na zadnjim prebaciti na prednje točkove. Možda već znate ovo pravilo, ali tehnički menadžer Michelina u Velikoj Britaniji, Brian Porteous nedavno je izjavio za “Auto Express” da polovina britanskih vozača nije imala pojma da je to potrebno učiniti kada se mijenja samo jedan par guma, prenosi Jutarnji list.
Možda se pitate zašto je bolje staviti novije gume iza kada je prednji dio taj koji će da obavi sva skretanja i nagla kočenja? Sve to ima veze sa stabilnošću. Postavljanjem boljih guma na zadnjoj osovini smanjuje se rizik od proklizavanja i okretanja automobila na mokrom putu. ,,Kada je vozilo stabilno, tada možete početi razmišljati o kočenju”, rekao je Porteous novinaru “Auto Expressa” i dodao: ,,A ono što zapravo vidite je da postoji dovoljno snage kočenja i vuče unatoč djelomično istrošenih guma naprijed”. Najvažnije je da će vozač s novim gumama iza lakše razumjeti i kontrolirati svako proklizavanje prednjeg kraja. Mješavina mekih novih prednjih i starih tvrdih zadnjih guma često se završava nekontroliranim zanošenjem pri velikim brzinama, dok je u suprotnom mogućnost za tako nešto mnogo manja i vozač može mnogo lakše spriječiti ovu pojavu. Michelinov stručnjak također kaže da se pravilo “novih guma na zadnjoj osovini” primjenjuje bez obzira na konfiguraciju pogonskog sklopa vašeg automobila, dakle i na vozilima koje imaju pogon na zdanje ili na sve točkove.