Vrijeme objave: 09.09.25 @ 11:38

Marija Maros dolazi iz Viteza, mjesta u srcu Bosne i Hercegovine, no njezina kreativnost daleko nadmašuje granice rodnog kraja. Još od djetinjstva osjećala je snažnu potrebu za izražavanjem, isprobavajući različite umjetničke forme dok se moda nije nametnula kao idealan medij, piše hellomagazin.hr.

Za Mariju odjevni predmet nije samo komad tkanine – on je osobni dijalog sa svijetom, kanal kroz koji prenosi emociju i priču. Svaki njezin rad počinje osjećajem, atmosferom koju želi prenijeti, a forma, boja i materijal tek su alati da ideja postane opipljiva i vizualno snažna. Njezina estetika opisuje se trima riječima: čist, elegantan i precizan. Sudjelovanje u projektu s brendom eNVy room za nju je bio trenutak ponosa i potvrda dosadašnjeg truda. Inspiracija za reinterpretaciju bridal modela došla je kroz igru detalja – bočni element prenesen s haljine na sako i suknju stvorio je suvremenu, minimalističku siluetu.

Upravo kroz taj spoj tradicije i inovacije Marija unosi svoj osobni rukopis i definira modernu bridal estetiku. Posebno je ponosna na konstrukciju odijela, gdje preciznost i estetika djeluju u savršenom skladu. Balansiranje između prepoznatljive elegancije eNVy rooma i vlastitog izraza izazov je koji je rezultirao autentičnim radom. Za Mariju je moda prostor slobode, istraživanja i komunikacije, gdje detalji i emocija dobivaju svoj glas.

Sudjelovanje u ovom projektu predstavlja odskočnu dasku ka profesionalnom svijetu, priliku da njezin rad komunicira s publikom i industrijom. Tekstilno-tehnološki fakultet dao joj je temelj, ali upornost i osobni senzibilitet omogućili su da se istakne. Marija vjeruje da mladi dizajneri mogu oblikovati budućnost hrvatske mode kroz autentičnost i hrabrost. Inspirira je dosljednost brenda eNVy room i način na koji spajaju tradiciju i suvremenost. Prikazivanje rada u Muzeju suvremene umjetnosti simbol je prelaska iz akademskog u profesionalni svijet. Njezina filozofija rada temelji se na preciznosti, eleganciji i minimalističkim linijama koje nose snagu i karakter.

Marija želi ostati znatiželjna, otvorena novim iskustvima i vjerna svom izrazu. Za deset godina zamišlja vlastiti atelje, projekte koji odražavaju njezin rukopis i kontinuirani rast kroz kreativnost. Njezina priča potvrđuje da moda nije samo estetika, već autentična komunikacija i put osobnog izražavanja.

Možete li se ukratko predstaviti i reći nam što Vas je dovelo do svijeta mode?
Moje ime je Marija Maros i studentica sam Modnog dizajna na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu. Dolazim iz Viteza, malog mjesta u srcu Bosne i Hercegovine. Ljubav prema kreativnosti pokazivala sam još od djetinjstva, a kroz godine se ta potreba izražavanja sve više razvijala. Isprobavala sam različite umjetničke forme, no moda se s vremenom izdvojila kao prostor u kojem mogu povezati estetiku, osobni izraz i emociju. U procesu stvaranja odjeće pronašla sam način da ideje pretočim u formu koja komunicira s drugima. Moda za mene nije samo odjevni predmet, već način komunikacije i prenošenja priče. Upravo ta mogućnost da kroz dizajn prenesem emociju i ispričam nešto svoje ono je što me najviše motivira. Moj cilj je kroz rad potaknuti druge na istraživanje vlastitog izraza i pokazati da moda može biti osobna, iskrena i inspirativna priča svakog pojedinca.

Što Vas osobno najviše pokreće u procesu stvaranja – emocija, forma, materijal ili nešto drugo?
U procesu stvaranja najviše me pokreće emocija. Svaki moj rad započinje unutarnjim osjećajem, atmosferom ili dojmovima koje želim prenijeti, a tek kasnije dobiva svoj oblik kroz formu, boju ili materijal. Emocija mi daje smjer, dok su forma i materijal alati kojima tu ideju pretačem u nešto opipljivo i vizualno snažno. Moda mi je zbog toga posebno važna jer mi omogućava da svoje misli i osjećaje izrazim na jedinstven način koji drugi mogu doživjeti. Ponekad je riječ o vrlo suptilnim emocijama, a ponekad o snažnim kontrastima, no u oba slučaja to je nit vodilja mog rada. Vjerujem da upravo kroz emociju rad postaje autentičan i nosi snagu koja se osjeti izvan površine. U procesu mi je također važno istraživati materijale jer oni mogu pojačati ili ublažiti ono što želim izraziti. Čiste linije i jasnoća forme koje često koristim pomažu mi da emocija dođe do izražaja bez suvišnih distrakcija. Mislim da se u svakom radu vidi barem jedan mali djelić onoga tko ga je stvorio, i upravo to ga čini posebnim i neponovljivim. Za mene moda nije samo estetika, već osobni dijalog sa svijetom, a emocija je ono što ga uvijek pokreće.

Kada biste morali svoj dosadašnji rad opisati u tri riječi, koje bi to bile?
Svoj dosadašnji rad opisala bih kao čist, elegantan i precizan.

Kako ste reagirali kada ste saznali da ste odabrani da budete dio ovog projekta uz eNVy room?
Kada sam saznala da ću biti dio projekta uz eNVy room, osjetila sam veliko uzbuđenje i ponos. Bila sam iskreno sretna što sam dobila priliku surađivati s tako velikim imenom na hrvatskoj modnoj sceni, ali i šire, jer to za mene znači priznanje uloženog truda i rada. Posebno cijenim estetiku, profesionalnost i dugogodišnji uspjeh brenda eNVy room, pa mi njihovo povjerenje daje dodatnu motivaciju. Istovremeno sam osjetila i odgovornost, želju da opravdam tu priliku i pokažem najbolje što mogu. Smatram da je ovakav projekt više od fakultetskog zadatka on je svojevrsni iskorak u profesionalni svijet. Osim što otvara mogućnost za novo iskustvo, daje mi priliku da iz prve ruke vidim kako funkcionira stvaranje u jednom etabliranom brendu. To iskustvo mi pomaže da bolje razumijem sve faze procesa, od ideje do realizacije. Vjerujem da će mi ova suradnja biti važna prekretnica i korak naprijed u daljnjem razvoju. Ujedno me potiče da budem još upornija i kreativnija u svom radu. Za mene ovo nije samo prilika za suradnju, već i potvrda da se trud isplati i da sam na dobrom putu u svijetu mode.

Koja je bila Vaša početna ideja pri odabiru bridal modela i što Vas je u njemu privuklo?
Početna ideja pri odabiru bridal modela bila je reinterpretacija haljine s izraženim bočnim elementom i plaštom na leđima. Taj detalj odmah me privukao jer snažno naglašava bok i daje vizualni akcent koji oblikuje cijelu siluetu. Posebno mi se svidjela igra između jednostavnosti forme i naglašenog detalja, jer upravo taj kontrast daje haljini prepoznatljivost. Osim toga, plašt na leđima unosi dozu dramatike i elegancije, što smatram važnim obilježjem bridal estetike. Privukla me i ideja da naglašeni bočni element ne ostane samo u toj ulozi, već da ga prenesem na druge dijelove tijela i time stvorim novi ritam. U novoj kolekciji odlučila sam ga iskoristiti na ramenima i bokovima, čime sam dodatno istaknula konture tijela i naglasila snagu siluete. Time sam zadržala poveznicu s originalnim modelom, ali mu dala suvremeniji karakter. Ono što me inspiriralo bio je upravo potencijal tog detalja da se preobrazi, a da pritom ostane vjeran bridal duhu. Smatrala sam da u tom spoju tradicije i suvremenosti leži prostor za moj osobni rukopis. Upravo zato ovaj model bio je idealna polazna točka za daljnju reinterpretaciju.

Na koji ste način reinterpretirali odabranu vjenčanicu i koliko ste u nju unijeli svog osobnog rukopisa?
Reinterpretacija odabrane vjenčanice ostvarena je kroz prenošenje ključnog bočnog elementa, prvotno smještenog na bok haljine, na ramena i bokove novih modela. Na taj način naglasak se premjestio s jedne točke na više dijelova tijela, čime je stvorena dinamična i suvremena silueta. Željela sam zadržati bridal duh, ali mu istovremeno dati novo značenje i energiju. Umjesto klasične haljine odlučila sam se za sako i suknju kao finalni model, jer mi je bilo važno pokazati da mladenka može izgledati elegantno i snažno i u odijelu. Upravo taj odabir odijela odražava moj osobni senzibilitet, čiste i jasne linije koje pratim u svom radu, ali uvijek uz dozu profinjenosti i elegancije. Time sam unijela vlastiti rukopis i oblikovala bridal izraz koji je moderan, minimalistički i samouvjeren. Sako i suknja prenose dojam jednostavnosti, ali ujedno nose snagu forme i ističu karakter žene koja ih nosi. Bočni element, koji je bio inspiracija, u mom radu postaje poveznica između tradicije i suvremenosti. Vjerujem da upravo u toj reinterpretaciji leži moja osobna estetika spoj preciznosti, jasnih linija i diskretne elegancije. Na taj način odabrani model postao je moj vlastiti izraz i prikaz onoga što me opisuje.

Koliko je za Vas izazovno bilo balansirati između poštovanja estetike eNVy rooma i stvaranja nečeg potpuno novog?
Balans između estetike eNVy rooma i vlastitog izraza bio je izazovan, ali i vrlo poticajan. Željela sam zadržati ono što čini njihovu estetiku prepoznatljivom, eleganciju, sofisticiranost i ženstvenu siluetu. Istovremeno mi je bilo važno da moj rad nosi moj osobni pečat i govori mojim jezikom. Rješenje sam pronašla u reinterpretaciji bočnog elementa, koji sam prenijela na nove dijelove tijela. Time sam ostala u dijalogu s originalnim modelom, ali sam ga oblikovala na svoj način. Odabirom odijela unijela sam suvremenost i snagu, što smatram važnim dijelom svog izraza. Taj balans nije bio kompromis, već spajanje dvije estetike koje se nadopunjuju. Elegancija eNVy rooma dala mi je smjer, a moj minimalistički rukopis pružio mu je novu dimenziju. Vjerujem da je upravo u toj kombinaciji nastalo nešto autentično. Na kraju smatram da moj rad odaje počast njihovoj estetici, ali istovremeno jasno pokazuje moj potpis.

Možete li nam otkriti neki detalj ili tehnički postupak u radu na koji ste posebno ponosni?
Posebno sam ponosna na način na koji sam konstruirala sako i suknju, jer je zahtijevalo veliku preciznost i promišljanje. Bočni element koji sam prenijela na odijelo morao je biti skladno integriran u kroj, a da pritom ne naruši čiste linije koje sam željela postići. Veliki izazov bio je pronaći balans između naglašenog detalja i jednostavnosti forme. Također, posebnu pažnju posvetila sam završnoj obradi, jer smatram da upravo detalji poput šavova i rubova čine razliku. Drago mi je što sam uspjela postići sklad između konstrukcijske složenosti i vizualne jednostavnosti. U radu me najviše veseli kada tehnika podržava estetiku i kada jedno bez drugoga ne bi funkcioniralo. Upravo taj spoj u ovom projektu mi je najvrjedniji. Smatram da sako i suknja najbolje pokazuju moj način rada – minimalistički, ali s naglaskom na detalj. Taj proces me naučio strpljenju, ali i potvrdio da preciznost uvijek donosi rezultat. Na kraju sam ponosna što sam uspjela oblikovati odjevni predmet koji izgleda jednostavno, a krije puno rada i promišljanja.

Što za Vas znači činjenica da će Vaši radovi biti prikazani u Muzeju suvremene umjetnosti, pred publikom i industrijom?
Za mene je izuzetno značajno. To je trenutak kada ono što stvaramo izlazi izvan okvira fakulteta i dobiva javnu vidljivost. Sama činjenica da će moj rad biti predstavljen pred publikom i strukom čini me ponosnom i daje mi dodatnu motivaciju. Osjećam da se time potvrđuje sav trud koji sam uložila do sada i da ono što radim ima vrijednost. Također, to je prilika da moj rad komunicira s publikom na profesionalnoj razini. Posebno me raduje što ćemo svi mi studenti dobiti priliku pokazati se izvan učionica i radionica. Smatram da je ovo iskustvo važna odskočna daska i da će oblikovati moj daljnji put. Naravno, uzbuđenje prati i osjećaj odgovornosti, ali upravo to me dodatno pokreće. Ovo vidim kao potvrdu da sam na pravom putu. I vjerujem da će mi ovo iskustvo ostati jedno od najdragocjenijih u obrazovanju i razvoju.

Kako gledate na ulogu Tekstilno-tehnološkog fakulteta u formiranju mladih dizajnera u Hrvatskoj?
Smatram da Tekstilno-tehnološki fakultet ima važnu ulogu u formiranju mladih dizajnera jer nam daje temeljna znanja i vještine potrebne za daljnji razvoj. Kroz studij upoznajemo procese koji stoje iza stvaranja odjeće, od konstrukcije i tehnologije do razumijevanja modne povijesti i teorije. Istovremeno, fakultet nas potiče da kroz vlastite projekte gradimo individualni pristup i prepoznatljivost. Važno je naglasiti da znanje koje dobijemo u nastavi predstavlja početnu točku, ali konačni rezultat ovisi i o osobnom angažmanu svakog studenta o spremnosti da istražujemo, budemo otvoreni za nova iskustva i uložimo dodatni rad izvan zadatih okvira. Fakultet nam pruža podršku kroz natjecanja, suradnje i mogućnosti prezentacije rada, no na nama je da ta iskustva iskoristimo i nadogradimo. U tom smislu vidim TTF kao mjesto koje daje osnovu i prilike, ali i kao okruženje u kojem svatko mora pronaći vlastiti put i način izražavanja.

Koji je, po Vašem mišljenju, najveći doprinos brenda eNVy room hrvatskoj modi i koliko Vas je njihova estetika inspirirala?
Smatram da je najveći doprinos eNVy rooma hrvatskoj modi njihova dosljednost i prepoznatljivost. Više od dva desetljeća uspijevaju održati visoku razinu kvalitete i estetike, što pokazuje koliko je važno imati jasnu viziju. Njihova estetika, spoj romantike, sofisticiranosti i elegancije, ostavila je snažan trag na hrvatskoj modnoj sceni. Meni osobno njihova ustrajnost predstavljaju veliku inspiraciju. Pokazuju kako autentičnost i vjernost vlastitom izrazu mogu donijeti dugoročan uspjeh. Njihova estetika bila mi je putokaz i poticaj u ovom projektu. Željela sam zadržati njihovu prepoznatljivu eleganciju, ali joj dati svoj osobni pečat. Inspiriralo me to kako spajaju tradiciju i suvremenost, što sam i sama pokušala ostvariti. Mislim da je eNVy room dokaz koliko hrvatska moda može biti relevantna i snažna. Upravo zato vjerujem da je njihova uloga neprocjenjiva za sve nas mlade dizajnere.

Kako biste opisali aktualnu modnu scenu u Hrvatskoj – što je ono što Vas veseli, a gdje vidite prostor za napredak?
Hrvatska modna scena danas je raznolika i živa, što me jako veseli jer pokazuje da postoji prostor za nove ideje i pristupe. Sve češće se pojavljuju mladi dizajneri koji ne prate isključivo klasične obrasce, već unose vlastitu osobnost i autentičnost u rad. To smatram velikim bogatstvom jer svježina i hrabrost uvijek donose novu energiju. Ono gdje vidim prostor za napredak jest veća podrška tim mladim autorima od medijske vidljivosti do stvarnih prilika za plasman njihovog rada. Često se čini da radovi ostanu u krugu fakulteta ili manjih prezentacija, a zaslužuju veću publiku. Bilo bi važno razviti više događanja i platformi koje omogućuju kontinuitet, a ne samo povremene projekte. Također, nedostaje jača povezanost između industrije i dizajnera, što bi donijelo konkretnije mogućnosti za suradnju. Mislim da se upravo na tom polju najviše može napredovati. Unatoč tome, veseli me što sam dio generacije koja donosi nove ideje i vjerujem da će upravo ta snaga oblikovati budućnost domaće mode.

Što mislite da je presudilo da baš Vi budete izabrani među studente koji će sudjelovati u ovom projektu?
Rekla bih da je u mom slučaju ključnu ulogu imala upornost i dosljednost u radu. Svakom zadatku, bio on manji ili veći, pristupam jednako ozbiljno i nastojim izvući maksimum. Smatram da se takav pristup vidi u rezultatima i da se kroz vrijeme prepoznaje. Uz to, uvijek nastojim unijeti dio sebe, vlastiti senzibilitet i estetske vrijednosti koje njegujem. Vjerujem da se upravo to pokazalo i u ovom projektu, gdje sam pokušala spojiti jasne, minimalističke linije s naglašenim detaljem. Možda je ta kombinacija profesionalnog pristupa i osobnog rukopisa bila ono što je presudilo. Naravno, svjesna sam da ima puno talentiranih kolega i da je konkurencija uvijek jaka. Zato ovu priliku doživljavam i kao potvrdu svog dosadašnjeg truda, ali i kao dodatnu motivaciju za daljnji razvoj. Zahvalna sam što je moj rad prepoznat i što mogu pokazati svoju viziju unutar ovako značajnog projekta.

Kako vidite svoju buduću suradnju s modnim brendovima i koliko Vam je važna ta poveznica između akademskog i profesionalnog svijeta?
Buduće suradnje s modnim brendovima za mene predstavljaju most između onoga što učimo na fakultetu i onoga što nas čeka u profesionalnom svijetu. U takvim iskustvima posebno cijenim priliku da se upoznam s procesima koji se na studiju ne mogu u potpunosti simulirati od rada u timu do organizacije cijelog proizvodnog ciklusa. Vjerujem da je za mladog dizajnera izuzetno važno rano osjetiti dinamiku industrije, ali i odgovornost koju nosi rad u realnim uvjetima. Osim toga, suradnje su i prilika da svoj kreativni rukopis pokažem u novim okvirima i kroz dijalog s vodećim brendovima. Smatram da se upravo kroz takva iskustva najbolje uči kako spojiti osobnu viziju s očekivanjima tržišta. Akademski svijet daje temelj, no praksa daje sigurnost i iskustvo. Upravo zato mi je ta poveznica jako važna jer olakšava prijelaz u profesionalni svijet. Vidim je kao priliku da rastem, učim i razvijam se u pravom smjeru.

Kad zamislite sebe za deset godina, gdje biste voljeli biti – na kojoj modnoj pisti, u kojem ateljeu ili s kakvim projektom?
Kada zamišljam svoju budućnost, ne vezujem je uz jedno određeno mjesto, pistu ili događaj, već uz osjećaj da sam ostala vjerna onome što volim. Moda za mene nikada nije bila samo profesija, nego prostor slobode i osobnog izražavanja. Najveća želja mi je da i za deset godina budem okružena kreativnošću, istraživanjem i stvaranjem koje nosi moj osobni potpis. Voljela bih imati vlastiti atelje u kojem bih mogla graditi kolekcije koje odražavaju moj senzibilitet čiste linije, eleganciju i preciznost. Istovremeno, otvorena sam za suradnje i projekte koji mogu proširiti moje iskustvo i odvesti me u neplanirane smjerove. Smatram da upravo takva otvorenost donosi rast i čini put uzbudljivim. Najvažnije mi je da ostanem znatiželjna i spremna na učenje, jer vjerujem da to vodi do novih prilika. Vjerujem i da će me ta strast prirodno usmjeriti tamo gdje trebam biti. Neovisno o tome gdje se nalazila, želim da moj rad uvijek nosi iskrenost i vrijednosti koje gradim danas. To mi je cilj i smjer u kojem želim ići u budućnosti.

blaz750x200
Oglasi
LM