Vrijeme objave: 10.08.25 @ 11:26

Srpanj 2025. godine sa skoro 1.300 novih registracija putničkih i gospodarskih vozila potvrdio je da se bh. tržište novih automobila nalazi u izuzetno dobrom trenutku, s tendencijom daljeg rasta i stabilizacije pozitivnih trendova započetih na proljeće. Dok Toyota ruši rekorde ove godine, svaki četvrti prodati putnički automobil je Škoda.

U posljednja četiri mjeseca prosjek prodatih novih automobila prelazi brojku od 1.300 jedinica, što predstavlja nivo zlatnih vremena bh. tržišta iz perioda 2007. i 2008. godine.

Za sedam mjeseci 2025. godine, registrirali smo 1.658 Škodinih automobila, što je za impresivnih 319 vozila više nego u istom periodu 2024. godine. Svaki četvrti prodani novi putnički automobil nosi Škodin znak. Tržišni udio Škode ove godine potvrđuje dominantnu poziciju češkog brenda na našem tržištu.

Volkswagen drži korak, Toyota juri rekord

Volkswagen se zadnjih mjeseci polako vraća na željeni nivo unatoč blagom padu od 1,7 posto. Njemački brend drži oko 12 posto tržišnog udjela i zacementiranu drugu poziciju, sa kumulativnih 923 vozila za sedam mjeseci.

Toyota čini se ove godine juri rekord koji trebao biti ostvaren prošle godine. Sa 143 novih registracija u srpnju Japanci su potvrdili stabilnost trećeg najprodavanijeg brenda u BiH. Japanska marka nastavlja impresivan rast od 29 posto na godišnjem nivou, sa ukupno 818 registriranih vozila u prvih sedam mjeseci, odnosno skoro 200 više u poređenju s istim razdobljem lani. Japanska marka zadržava lidersku poziciju u segmentu hibrida i prodaje fizičkim osobama u čemu je nenadmašna.

Sa 125 vozila u srpnju, Renault je zadržao čvrstu četvrtu poziciju. Zahvaljujući poslovično uhodanom gravitiranju rent-a-car kućama francuska marka bilježi primijetan rast od 29,1 posto na godišnjem nivou, sa 630 vozila u kumulativu, što je za 142 vozila više nego lani.

Najveće promjene u sredini tabele

Najdramatičnije padove prolaze Opel i Kia. Iako se njemački brend u srpnju vratio s pristojne 62 registracije, skoro trećina je zasluga rent-a-cara. Ovo (-36,9%) predstavlja jedan od najvećih padova među etabliranim brendovima. Kia bukvalno živi na račun jednog modela i ove godine ne uspijeva postići neophodne brojke. Tržište se pomalo zasitilo Sportagea, ali osvježeni model bi to trebao ispraviti. No, korejskoj marki nedostaje kontinuitet prodaje ostalih modela. Slično kao kod Hyundaija, pa čak i lošije od svoje sestrinske marke.

Audi i Cupra, dvije marke iz iste grupacije nastavljaju meteorski uspon. Audi se ustabilio kao najbolji premium brend s rastom od skoro 17 posto. Mercedesu i BMW-u nedostaje kontinuitet koji ove godine pokazuje rival iz Ingolstadta. S druge strane, španjolski brend postaje sve atraktivniji za bosanskohercegovačke kupce. Dvostruko više vozila isporučeno je ove godine, pa ne čudi ukupni rast od 98 posto na godišnjem nivou.

Kineski brendovi jačaju pozicije

Chery bilježi fenomenalan rast od 343 posto sa 62 vozila u kumulativu za sedam mjeseci, u odnosu na samo 14 vozila lani. Međutim, Geely također pokazuje snažno prisustvo i vjerojatno će već od idućeg mjeseca postati lider bh. tržišta, pogotovo što je asortiman bogatiji za treći model Cityray.

Zanimljivo da su registrirana i dva hibridna SUV-a marke BYD (Seal U DMI), tri Forthinga T5 Evo, te po jedan model marki MG, SWM, DFSK i Foton. Ovo potvrđuje da kineski brendovi postaju ozbiljan faktor na našem tržištu, pogotovo što su za sedam mjeseci već premašili broj registracija za kompletnu prošlu godinu. Rezultat bi bio još impresivniji da je MG na prošlogodišnjem nivou.

Ukupno tržište pokazuje znakove stabilizacije

Srpanj je sa 1.289 registriranih novih vozila bio nešto slabiji od rekordnog lipnja (1.366), ali je i dalje predstavljao solidan rezultat. Ukupno tržište za sedam mjeseci dostiglo je 7.737 registriranih vozila ili oko 1.100 mjesečno, što je rast od 5 posto u odnosu na isti period 2024. godine.

Nema iznenađujućih trendova koji oblikuju tržište. Benzinci nastavljaju dominaciju, dok tržište električnih vozila skoro ne postoji. Ovi rezultati pokazuju da se bosanskohercegovačko tržište novih automobila nalazi u fazi zdravog rasta, sa jasnim liderima poput Škode, ali i sve izraženijom konkurencijom sa istoka.

blaz750x200
Oglasi
LM