OGLAS
Vrijeme objave: 09.05.23 @ 09:49
OGLAS

Istaknuti pedagog i jedan od vodećih stručnjaka u oblasti odgoja djece dr.sc. Ranko Rajović, autor programa odgoja djece koji se provodi u 18 europskih zemalja održao je jučer u Vitezu predavanje za roditelje na temu “Kako pokrenuti i razvijati potencijale naše djece”- Vrtić i škola budućnosti.

OGLAS

Tijekom dvosatnog predavanja Rajović je govorio o nizu izazova koje današnjica stavlja pred roditelje i djecu te sve povezao s medicinskim i drugim razvojnim problemima. Nizom primjera ukazao je na greške koje roditelji, kako je kazao, “zbog želje za prezaštićenošću čine prema svojoj djeci iz najbolje namjere”. Također, Rajović je u svome izlaganju apostrofirao dogovore s Ministarstvom obrazovanja, znanosti, mladih, kulture i sporta ŽSB, koji bi u bliskoj budućnosti trebale unijeti pozitivne promjene u odgojno-obrazovni sustav te plan rada ovih ustanova u ŽSB.

Uoči predavanja za roditelje Rajović je u Vitezu održao predavanje za nastavnike i odgajatelje s područja ŽSB, a u Travniku se sastao i s resornim ministrom Bojanom Domićem, u čije je ime na predavanju sudjelovao te goste pozdravio Ivan Sajević, savjetnik ministra.

OGLAS

Velika zasluga u organiziranju predavanja, uz resorno ministarstvo, pripada i JU Dječji vrtić koji predvodi ravnateljica Ljiljana Pranjković-Kovač.

OGLAS

Inače, ovaj stručnjak za rani razvoj inteligencije djeteta diljem BiH, Srbije i Hrvatske održava predavanja na skupovima psihologa i pedagoga, povremeno i na fakultetima, seminare za odgojitelje, nastavnike i roditelje.

OGLAS

NTC sustav učenja

Ranko Rajović, autor NTC programa, je spoznaje suvremene medicine iz područja neuroanatomije, neuroendokrinologije i neurofiziologije povezao sa svakodnevnim aktivnostima djece. NTC program nastao je kao plod želje da se djeci omogući ostvarenje osobnih potencijala, ali i kao potreba da se prevladaju sve prisutnije poteškoće kao što su poremećaj govora, čitanja i pisanja. Djeca iz zemalja EU-a ostvaruju ispodprosječne rezultate na PISA-inim testovima, za razliku od djece azijskih zemalja, pa je EU istaknula veliku važnost postizanja tzv. funkcionalnog znanja, odnosno razvoja brzine razmišljanja, povezivanja i zaključivanja.

Primarna uloga NTC programa je upotreba novih otkrića iz područja neuroznanosti u učionicama i u svakodnevnom životu. Program NTC učenja je sastavljen iz različitih aktivnosti i igri za djecu, koje se temelje na saznanjima o razvoju i radu mozga i koje, kako mnoga istraživanja pokazuju, imaju pozitivan efekt na razvoj mozga u periodu kada je to najvažnije, u periodu najintenzivnijeg rasta i razvoja, od rođenja, pa do približno desete godine starosti. Igra kao unutrašnja motivacija djeteta je ključni faktor NTC programa.

NTC program karakteriziraju tri faze provođenja. Sastavni dio prve faze su evolutivno podržavajuće aktivnosti koje podrazumijevaju kompleksne motoričke aktivnosti uključujući finu motoriku, dinamičku akomodaciju oka, rotaciju, ravnotežu i kretanje. Drugu fazu NTC programa karakteriziraju misaone klasifikacije, misaone serijacije i asocijacije, dok treća faza predstavlja rad na razvoju divergentnog i konvergentnog mišljenja, kao i funkcionalnog znanja. Sve tri faze NTC programa se provode kroz igru, koja kao intrinsična potreba djeteta predstavlja ključni faktor provođenja NTC programa. Ove tri faze sjedinjuju senzo-motorni i kognitivni razvoj djeteta.

Program NTC se već devetu godinu provodi u nekoliko europskih država, a počeo se širiti i izvan granica Europe. NTC program se provodi u 18 država Europe, a akreditiran je od strane Ministarstva obrazovanja u 7 država (Srbija, Slovenija, Hrvatska, Češka, Crna Gora, Makedonija i Bosna i Hercegovina). U drugim državama, provodi se u suradnji s obrazovnim institucijama (Italija, Grčka, Švedska, Island, Mađarska, Rumunjska, Bugarska, Švicarska, Slovačka i Poljska).

OGLAS
OGLAS
Oglasi
LM