Jučer su učenici II.1 i II.2 odjela u sklopu Mirovnog obrazovanja PRO-Budućnost sa voditeljicom projekta Marijanom Badrov održali petu radionicu pod nazivom Identitet za pomirenje.
Cilj radionice je steći uvid u činjenice da se identitet svakog pojedinca sastoji od različitih osobina, pripadnosti i veza.
Radionica se sastojala od nekoliko dijelova:
Moždana oluja – učenici su na ploči ispisali riječ koja najbolje određuje njihov identitet (zemlja, glazba, sprot, hobi, osobina, grad i sl.).
List za refleksiju A – podijeljeni u 3 skupine po 4 učenice, razgovarali su o sedam postavljenih pitanja nakon čega je svaka skupina pred pločom obrazložila svoje odgovore na pitanja kao što su: trebamo li slušati savjete drugih, zašto bi netko odlučivao za nas, postoje li dobri i loši razlozi da drugima govorimo što da rade i sl.
List za refleksiju B – u istim skupinama zajednički su popunjavali list, točnije napravili popis od 10 elemenata koji su najvažniji za njihov skupni identitet.
Profesorica je moderirala svaku diskusiju, a potom učenicima podijelila grafikone kako bi učenice upisale identitete koji ih određuju. Nakon toga, trebale su izrezati dio grafikona u kojem je identitet za koji smatraju da je najmanje relevantan i kojeg bi se odrekle jer ih najmanje definira. Porazgovarale su o tome može li se desiti, kako i kada, situacija da im je baš taj identitet važan i presudan u određenoj situaciji.
Zaključak radionice je da svi imamo više različitih identiteta koji nas čine onakvima kakvi uistinu jesmo, ali i da imamo identitete karaktakteristične za skupinu kojoj pripadamo, mjestu u kojem živimo i slično. Učenice su štošta naučile ne samo o sebi, nego i jedna o drugoj.
Učenice koje sudjeluju u projektu su: Anamaria Mlakić, Antea Kosorčić, Antonela Čalić, Dora Buha, Ema Radoš, Ena Čato, Iva Kupreškić, Iva Skopljak, Jelena Škrobić, Lucija Toljušić, Marija Semren, Martina Kajić, Petra Matošević-Katava, Tea Pavlović i Valerija Babić.
Voditeljica projekta: Marijana Badrov, profesorica hrvatskog jezika i književnosti.