Sastankom o transformaciji obrazovnog sektora u Bosni i Hercegovini, održanim u sjedištu bh. ureda Ujedinjenih naroda (UN) u Sarajevu, započeo je proces konsultacija o ovoj temi koje će trajati tijekom lipnja, priopćeno je iz ureda UNESCO-a u BiH.
Sudjelovali su ministri nadležni za obrazovanje na svim nivoima vlasti u Bosni i Hercegovini, a konsultacije će okupiti sve relevantne aktere iz sektora obrazovanja – akademsku zajednicu, organizacije civilnog društva, omladinske organizacije te udruženja roditelja uključujući roditelje djece s poteškoćama u razvoju.
Konsultacijskim procesom koordinira Ministarstvo civilnih poslova BiH uz tehničku pomoć UNESCO-a i UNICEF-a u BiH.
Cilj je formulacija glavnih prioriteta i budućih perspektiva u obrazovnim sustavima u BiH, koji će biti predstavljeni u rujnu na globlanom samitu o transformaciji obrazovanja, koji organizira generalni tajnik UN-a u New Yorku.
Na globalnom nivou sve je izraženija potreba za transformacijom nakon prekida u obrazovanju uzrokovanih pandemijom COVID-19, čime su nejednakosti u obrazovanju dodatno pogoršane.
Rezidentna koordinatorica UN-a u BiH Ingrid Macdonald, otvarajući današnji sastanak je naglasila kako je pandemija globalno prekinula obrazovanje, duboko utječući na djecu, roditelje i nastavnike u Bosni i Hercegovini.
Ipak, pandemija predstavlja jedinstvenu priliku za izgradnju boljih, inkluzivnijih i održivijih obrazovnih sustava u Bosni i Hercegovini. Predstojeći Samit o transformaciji obrazovanja okupit će svjetske lidere u New Yorku kako bi bile mobilizirane aktivnosti, ambicije, solidarnost i rješenja potrebna za transformaciju obrazovnih sustava.
Ovo neophodno oživljavanje obrazovanja ključno je u ostvarivanju opredjeljenja u dostizanju Ciljeva održivog razvoja u okviru Agende održivog razvoja do 2030. godine, naglašava Mcdonald.
,,Važno je naglastiti da je Bosna i Hercegovina bila jedna od prvih zemalja u svijetu koja je prepoznala potrebu te potom brzo djelovala uz potporu Fonda generalnog tajnika UN-a za pomoć u oporavku od pandemije COVID-19, zajedno sa UNESCO-om, UNICEF-om i ILO-om, kroz zajednički projekat „Osmislimo obrazovanje ponovno“. Zajedno smo započeli jedan vrlo važan posao! Ujedinjene nacije u BiH će s ponosom nastaviti pružati potporu kako bi sva djeca imala jednak pristup kvalitetnom obrazovanju te kako nijedno dijete u BiH ne bi bilo izostavljeno “, riječi su rezidentne koordinatorice UN-a u BiH.
Konsultacije u BiH poslužit će za preuzimanje obveza kako bi ponovno osmišljavanje obrazovanja bilo iskorišteno za pomoć u prevazilaženju gubitaka u učenju povezanih s pandemijom te oživljavanje napora za postizanje Cilja održivog razvoja 4 do 2030. godine, piše FENA.
,,UNESCO već 75 godina radi na izgradnji pravednijeg, inkluzivnijeg, održivog, zdravog svijeta kroz obrazovanje. Ali, nažalost, ono što smo naučili nije nas pripremilo za izazove s kojima se danas suočavamo. Zato nam je potrebno obrazovanje koje je spremno na promjene mijenjanjući ujedno i percepciju samog obrazovanja”, rekla je Ankica Gudeljević, ministrica civilnih poslove Bosne i Hercegovine, naglasivši da su se svi ministri obrazovanja u BiH okupili da zajedno razmijene mišljenja o ovim važnim pitanjima i na temelju diskusije sublimiraju smjernice, ciljeve i mjere zajedničkog daljeg djelovanja za budućnost obrazovnog sektora u BiH.
Tijekom mjeseca lipnja bit će održana još dva konsultativna sastanka s predstavnicima organizacija civilnog društva i akademskom zajednicom te s mladima čiji glas će biti posebno u fokusu tijekom samita u rujnu.