OGLAS
Vrijeme objave: 17.01.23 @ 09:02
OGLAS

Kristal je tvrtka sa tridesetogodišnjom tradicijom u obradi i distribuciji stakla. Razvojem Kristala nastale su i dvije sestrinske kompanije – Kristal Transport i Kristal Glass u Hrvatskoj – čija je svrha, lakša distribucija proizvoda do kupaca na području Europske unije kao i uvoz sirovina iz Europe u BiH. Iz prethodnog se može zaključiti da je Kristal izvoznik stakla u cijeloj regiji jer se njihovi proizvodi isporučuju izvan BiH, Balkana i EU, odnosno i na druge kontinente. Intervju za popularnu web stranicu www.prozorivrata.com dala je direktorica komercijalnog sektora viteške tvrtke Kristal Ana Jerković.

OGLAS

Koji je prodajni opseg Kristala, koliko ljudi zapošljavate i ukratko recite nam nešto o Vašoj tvrtki koja je itekako poznata u staklarskoj branši?

Trenutno imamo ukupno 230 zaposlenih. Izrađujemo različite proizvode od stakla standradizirane/certificirane kvalitete kao što su: termoizolirajuća stakla različitih formata i struktura, sigurnosna stakla – kaljena i laminirana, protupožarna stakla, savijana stakla, emajlirana (bojena) stakla, stakla s digitalnim printom kao i ostale proizvode od stakla namijenjene za primjenu u interijeru i eksterijeru. Ono po čemu smo jedinstveni na BiH tržištu, ali i šire, jesu stakla koja proizvodimo za brodogradnju i protupožarna stakla. Uz sve navedene proizvode, nudimo i usluge montaže, uzimanje mjera te stručnu pomoć pri dimenzioniranju i odabiru stakla. Koncept rada se temelji na principu da kupcima nudimo kompletnu uslugu i sve na jednom mjestu „u svijetu stakla”.

Bilježite rast i proizvodnje pa tako i prodaje, kako tumačite brzi rast kompanije i koji su to faktori uspjeha odigrali ulogu?

Da, svake godine bilježimo rast i proizvodnje i prodaje, tako i ove godine. Trenutno poslujemo na granici naših proizvodnih i prodajnih mogućnosti, zbog čega idemo u nova ulaganja u cilju povećanja kapaciteta. Uspjeh ne dolazi preko noći, tako nije došao ni kod nas. Brzi rast naše tvrtke potvrda je dugogodišnjeg rada, odricanja, truda, vizije, dobrih i ne tako dobrih odluka, zbog čega smo danas to što jesmo i zbog čega znamo u kojem smjeru dalje ići.

OGLAS

Kakva je poslovna vizija Kristala i kako vidite tvrtku za pet godina?

Kristalov rast koji je kontinuiran iz godine u godinu, rezultat je koncipiranog i razrađenog poslovnog sustava, fokusiranosti na postavljene ciljeve i brze prilagodbe tržištu i promjenama.

OGLAS

Poslovna vizija Kristala je bila postati lider u regiji u području staklarstva, što smo i postigli. Ona se samo dalje nastavlja i razvija. Vizija je zadržati lidersku poziciju ali s „unaprijeđenom verzijom Kristala” s fokusom na kvalitetu, povećanje kapaciteta i trendove za građevinskim staklom za interijere i eksterijere. Svojim kupcima želimo biti bitan faktor za njihov razvoj, a svojim djelatnicima, u ovom vremenu iseljavanja, razlog za ostanak u našoj zemlji jer smo zahvalni što imamo jako kvalitetne, vrijedne i educirane djelatnike koji dijele viziju s nama i grade svoju budućnost u Bosni i Hercegovini. Uz suradnju s vanjskim suradnicima, iz nama potrebnog područja, raditi ćemo na novoj organizacijskoj strukturi sukladno našoj fazi razvoja i svemu što ona za sobom dalje nosi, kako bi učinkovitije i lakše upravljali procesima u cilju daljnjeg razvoja.

OGLAS

Recite nam nešto o pozitivnim poslovnim rezultatima unazad par godina i o važnijim referencama?

Svjedočimo značajnim promjenama unazad par godina. Prvo je Covid pandemija gotovo „preko noći” iziskivala brze prilagodbe jer je značajno utjecala na tržište prije svega u kretanju sirovine i ljudi, time i organizaciju poslovanja. Dodatno otežavajuća okolnost za Kristal je bila što smo bili u realizaciji velikih narudžbi od kupaca i to vezanih za izvoz. Zahvalni smo što smo i u tim uvjetima brzo reagirali na izazove i prilagodili se. Nadalje se događaju mnoge promjene od strane velikih svjetskih proizvođača stakla, koji su naši dobavljači, kao što je dodatno i energetska kriza donijela enormne promjene u cijeni proizvoda koje ne možete predvidjeti. Sve su to sasvim novi izazovi i promjene s kojim se do sada nismo susretali i zahtijevaju mnogo energije jer uz sve to morate raditi na ulaganju u poboljšanje poslovnih procesa, jer bez toga nema daljnjeg razvoja, bez obzira na okolnosti… Uloženi trud i dodatna energija su bili ključ našeg pozitivnog poslovanja i u ovom periodu, a dokaz tome je realizacija reprezentativnih referenci u cijeloj regiji i EU pa čak jedan projekt u Indoneziji.

Koliko Kristal investira u razvoj, proširenja proizvodnje i zaposlenike?

Staklarska industrija je skupa i zahtjevna. U prilog tome ide i činjenica da nema mnogo kompanija odnosno sudionika naše razine razvoja. Kristal u razvoj investira kontinuirano, mogu reći da nema trenutka kad nismo u nekim investicijama, manjih ili viših vrijednosti. Mi smo kompanija koja ima svoj vlastiti laboratorij za ispitivanje kvalitete ulazne sirovine kao i za ispitivanje gotovog proizvoda na svakodnevnoj razini. Posjedujemo certifikate od eminentnih instituta za provjeru kvalitete za sve naše procese proizvodnje. I ove godine smo uložili u dodatnu novu opremu za obradu stakla kao i izradu a u sljedećoj godini instaliramo dvije nove linije za proizvodnju termoizolirajućeg stakla koja će nam omogućiti proizvodnju veće količine jer trenutno poslujemo s maksimalnim kapacitetima. Osim investicija u infrastrukturu i proizvodnu opremu, ulagati ćemo i u instalaciju solarnih panela. Kontinuirano radimo na unapređenju znanja naših zaposlenika, vrijednosti naših proizvoda, sudionici smo svih reprezentativnih konferencija u našoj industriji a sukladno potrebi daljnjeg razvoja ulazimo i u proces organizacijske terapije od strane mreže Adizes Instituta.

Danas imamo sve zahtjevnije kupce, imate li novih proizvoda ili usluga u vašoj paleti da zadovoljite i one komplicirane zahtjeve?

Da, upravo naš uspjeh i rast temeljimo na tome da imamo proizvode koji su u skladu s potrebama zahtjevnijeg dijela tržišta.

Savjetuju li se arhitekti i projektanti sa vama, koliko važnu ulogu oni igraju, ili svi upiti ipak dolaze direktno od kupaca?

Naravno, savjetovanje arhitekata i kupaca je vrijednosni dio naše vizije. Na tržištu naše regije, sudionici u projektiranju kao i kupci sve više žele, traže i prihvaćaju savjete.

Kada usporedite staklo od prije 10-15 godina i danas, koliko se ono razlikuje?

Razlika je značajna. Unatrag 10-15 godina prisutna je tema energetske učinkovitosti. Staklarska industrija kontinuirano razvija premaze na staklima koji omogućuju uštede. Od prvih plasmana takvih stakala Kristal je izrađivao izo jedinice i imao certifikat za iste. I tada smo pratili kupce koji su rado slijedili nova pravila i trendove a danas gotovo svi naši kupci žele ispravno konfigurirane proizvode sukladno mogućnostima staklarske industrije i potrebama objekta.

Naši čitatelji nam se često obraćaju s pitanjem kako izabrati staklo za prozor ili fasadu?

Pravilan odabir stakla ovisi prije svega o potrebi objekta i sistemima u koje se staklo ugrađuje. Postoje estetski, fizički i energetski aspekti stakla. Svi zahtjevi se mogu ispuniti u skladu s građevinskim propisima i zahtjevom investitora.

Tko su vaši najveći kupci, pretpostavljamo proizvođači građevinske stolarije ili pak neka od tvrtki koja proizvodi fasade?

Naša segmentacija tržišta se prožima od proizvođača građevinske stolarije, staklenih fasada, staklenih ograda, manjih staklara kojima smo podrška i industrije namještaja odnosno uređenja interijera. Pored navedenog kako sam prethodno navela naša posebnost je i što radimo stakla za brodogradnju.

Vaši kupci su i lokalno ali i strano tržište, koliki je omjer domaćeg tržišta naspram izvoza?

Da, omjer prihoda domaćeg tržišta naspram izvoza je 70:30, s tim da oko 80% od ukupno proizvedenog i obrađenog stakla ide na strano tržište preko naših kupaca iz BiH. Naša država ima veoma kvalitetne proizvođače građevinske stolarije kao i proizvođače namještaja koji većinom izvoze.

Koliko su stručna izdanja kao što je naš časopis važna ljudima u branši koji se na ovaj način informiraju o tendencijama i trendovima na tržištu?

Stručna izdanja časopisa poput vašeg kao i svako okupljanje informacija i stručnjaka, s ciljem unapređenja znanja i informiranja ciljane publike, bitno je za svaku industriju a osobitu za našu jer staklo kao materijal ima široku primjenu.

OGLAS
OGLAS
Oglasi
LM