Agencija za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine poduzela je hitne i konkretne mjere kako bi ublažila indirektne efekte i olakšala ekonomski oporavak ljudi s poplavljenih područja od nastalih šteta.
Propisane mjere uključuju odgodu u otplati kreditnih obveza (moratorij), uvođenje “grace” perioda za otplatu glavnice, kao i druge olakšice koje bi trebale pomoći klijentima čija je imovina oštećena ili uništena u poplavama, navodi se u priopćenju Agencije. Slične mjere Agencija je donijela i tokom pandemije koronavirusa, ali je u konačnici odluka o primjeni mjera bila na komercijalnim bankama. Koliko zaista efekta mogu imati ove mjere, hoće li ugroženo stanovništvo imati zaista praktične koristi, je li ovo tek preporuka ili obveza za banke.
– Mi ćemo u svakom slučaju kontrolirati primjenu ovih mjera u komercijalnim bankama. Naš stav je da je i u interesu banaka da izađu ususret klijentima koji su direktno ili indirektno ugroženi nastalim događajem te ne mogu otplaćivati kredit. U suprotnom, banke bi morale mijenjati odredbe ugovora, raditi novu kategoriziciju…, a sve oduzima vrijeme, donosi nepotreban dodatni trošak… – kazali su za Faktor u Agenciji. Što da rade građani koji ispunjavaju uvjete, odnosno iz objektivnih razloga nisu u stanju trenutno otplaćivati kredit, a banka ne želi izaći ususret?
– Svi oni koji ispunjavaju uvjete za moratorij i druge olakšice, a banke im ne žele odgoditi plaćanje rata, neka se jave Agenciji. Mi ćemo poduzeti sve kako bi klijenti mogli ostvariti svoja prava – istaknuli su.