Vrijeme objave: 01.07.22 @ 08:43

Nakon više od pola godine od službenog početka izgradnje autoputa Banja Luka – Prijedor, pri kraju su radovi na kampovima u kojima će boraviti kineski radnici, koji bi od ovog mjeseca trebalo da zavrnu rukave i da punom parom krenu u izgradnju ove vrlo važne putne komunikacije za RS, ali i BiH.

“Izgradnja autoputa počinje čim se završi izbor nadzornog tima, a to će biti najkasnije do kraja narednog tjedna, što znači da će radovi krenuti u prvoj polovini srpnja”, rekao je za “Nezavisne novine” vršitelj dužnosti direktora “Autoputeva RS” Slobodan Stanarević.

Kako je objasnio, to treba da se uradi i prema koncesijskom ugovoru koji su potpisali RS i kineski izvođač radova.

“Nakon završetka izbora nadzornog tima, radovi na izgradnji autoputa krenut će punom parom”, uvjeren je Stanarević.

Prema njegovim riječima, u izgradnji će sudjelovati oko 150 kineskih radnika, koji će biti smješteni u dva kampa.

“Jedan kamp je već završen, a na drugom su u tijeku radovi. Kampovi će biti u Omarskoj i Ivanjskoj, koji će se postupno popunjavati radnom snagom”, rekao je Stanarević.

Kako je dodao, u izgradnji će najviše sudjelovati kineski inženjeri, a domaća radna snaga će raditi na gradilištu.

“Pored kineskih inženjera, bit će tu i njihovi geometri, kuhari… Također, bit će i naši inženjeri kao neovisni konsultanti”, rekao je Stanarević.

Ističe da neće biti zastoja što se tiče imovinsko-pravnih odnosa.

“Riješeno je dva i po kilometra od Prijedora, a ostalo će ići zajedno s radovima, odnosno kako radovi budu naporedovali, mi ćemo tako rješavati taj dio problema”, rekao je Stanerević.

Glavni izvođač radova je kineska kompanija SDHS-CSI BiH, koja je u Banjoj Luci registrirana kao predstavništvo kompanije “China Shandong International Economic i Technical Cooperation Group”.

Autoput Banja Luka – Prijedor bit će dug oko 42 kilometara, a vrijednost projekta je 297 milijuna eura. Ovaj novac osigurat će kineska kompanija koja će u narednih 30 godina eksploatirati ovu prometnicu, a njihovo ulaganje treba da bude otplaćeno po osnovu naplate putarine. RS garantirala je broj vozila koji će osigurati oko 30 milijuna eura potrebnih za otplatu godišnje, a sve ispod toga bit će namireno iz cestarina s ostalih auto-cesta, a ukoliko to ne bude dovoljno, razlika bi se osigurala iz proračuna RS.

Kada su u pitanju obaveze kineskih investitora, oni bi trebalo da plaćaju godišnju naknadu od pet posto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesijske djelatnosti, odnosno od prikupljene cestarine.

Izgradnjom ovog autoputa bit će rasterećen dio postojeće putne mreže uz poboljšanje uvjeta za korisnike između Banja Luke i Novog Grada. Također, bit će omogućen brži i efikasniji prolazak tranzitnog prometa, smanjeno vrijeme putovanja i operativnih troškova vozila, a najvažnije – trebalo bi da smanji broj prometnih nesreća.

blaz750x200
Oglasi
LM