Vrijeme objave: 25.07.25 @ 19:47

Iz „Cesta dd Mostar“ oglasili su se demantijem kako navode, imajući u vidu netočne i obmanjujuće tvrdnje iznesene od strane direktora Agencije za javne nabave Bosne i Hercegovine a koje su bile posljedično i vezom javnog istupa i priopćenja zastupnika Parlamentarne skupštine BiH.

„Građani BiH moraju biti upoznati da samovoljni istupi direktora Agencije za javne nabave BiH počivaju na nepoštivanju zakona, zakonskih procesa i institucija države, te smatramo da isto zahtijeva žurnu institucionalnu reakciju“.

U nastavku demantija javnost argumentirano upoznaju sa iznesenim neistinama spomenutog direktora:

Pravni temelj

Dioničko društvo “Ceste” Mostar je izvršilo statusne promjene s ciljem održivosti, financijske stabilnosti, te ravnopravnog sudjelovanja na tržištu, o čemu je Skupština Društva donijela odluku. Dakle, riječ je o tijelu koje čini dioničari Društva-vlasnici kapitala a to su u ovom slučaju Federacija BiH i drugi dioničari. Zahvaljujući poduzetim aktivnostima osiguran je kontinuitet poslovanja, te radna mjesta za 250 radnika i redovan prihod za njih i obitelji.

Shodno tome, pitamo se da li direktor Agencije za javne nabavke BiH zna tko predstavlja temeljni kapital u gospodarskom društvu sa većinskim kapitalom Federacije BiH i tko donosi odluke u ime FBIH?

Dakle, primjenom odredbi  Zakona o gospodarskim društvima, odredbi Uredbe o vršenju ovlaštenja u gospodarskim društvima sa sudjelovanjem državnog kapitala iz nadležnosti Federacije BiH i drugih pravnih propisa u ovoj oblasti, usklađenost temeljnog općeg akta-Statuta Društva sa zakonima i drugim propisima, potvrđena je zajedničkim aktivnostima Vlade FBIH i drugih nadležnih tijela.

Imajući u vidu da je, odlukama dioničara, statusni položaj Društva izmijenjen 2022. godine i potvrđen 2024. godine, kroz novi Statut i Etički kodeks Društva, uz puno poštivanje svih zakonskih i podzakonskih procedura, nije jasno o kakvom je “samovoljnom izuzeću riječ”.

Društvo nije proračunski korisnik

Društvo nije korisnik proračuna niti se financira iz proračuna Federacije BiH.

Prihode ostvaruje isključivo pružanjem usluga i izvođenjem radova, uz tržišnu konkurenciju iz privatnog sektora, bez bilo kakve protekcije, državne pomoći, subvencija, donacija ili drugih ekskluzivnih prava ili monopolskog položaja osiguranog od strane državnih tijela u svrhu smanjenja komercijalnog pritiska.

Dakle, niti se financira iz proračuna niti ima povlašteni položaj na tržištu s obzirom na strukturu vlasništva.

Nenadležnosti/nadležnosti direktora Agencija za javne nabavke BiH?

Podsjećamo da je Agencija za javne nabavke BiH potpisanim aktom od strane spomenutog direktora broj 02-02-1-2585-2/22 od 02.12.2022. jasno i precizno naglasila “Agencija za javne nabavke BiH u skladu sa propisanim nadležnostima u čl.92 stavak 3 Zakona nije nadležna da utvrđuje da li je netko obveznik primjene Zakona ili ne, te da sva odgovornost po navedenom pitanju ovisi od svakog organa ponaosob, koji će na osnovu uvjeta definiranih u Zakonu utvrditi da li je obveznik primjene Zakona ili ne.

Pored navedenog, Agencija je aktom 02-02-1-214-2/20 od 17.02.2020. također jasno i precizno naglasila”…konačna odluka o tome da li ste obvezni primjenjivati Zakon je u nadležnosti vašeg menadžmenta” što potvrđuje kontinuitet službenih mišljenja Agencije.

Zašto direktor Agencije ne poštuje Zakon i službene stavove iste, iako je i sam potpisnik nekih od njih-samovolja iznad zakona!?

Direktor Agencije koristi rad Ureda za reviziju institucija u FBIH kao sredstvo za obmanu javnosti i provođenje samovolje?

Imajući u vidu pozitivne propise kojima je uređen regulativni okvir postupanja federalnih revizora, posve je nesporno da isti nemaju nadležnosti definirati revidiranom subjektu koji je njegov zakonodavni okvir primjene pozitivnih propisa, a posebno ukoliko je takva preporuka suprotna pravnim propisima, odlukama vlasnika i ako ista nije provediva, što je Parlament FBiH u konkretnom slučaju pravilno o potpuno utvrdio sljedećim zaključkom:

“Traži se od Ureda za reviziju institucija DBIH da prilikom davanja svojih preporuka revidiranim subjektima vodi računa o INTOSAI standardima revizije, gdje davanje preporuke može biti upućeno onom subjektu koji tu istu preporuku može i da otkloni odnosno da ispravi a nikako davanje preporuke subjektu za nešto što nije u njegovoj nadležnosti da može da postupi po istoj”:

Postavlja se pitanje, kako se gospodarskim društvima sa istim ili sličnim pravnim položajem, vlasničkim kapitalom i jednakim predmetom revizije izriču različite preporuke i kako to da direktor Agencije za javne nabavke BiH počev od 2021. godine pa sve do 2024. nije upoznat s tim?

Direktor Agencije radi pritisak na rad i odluke nadležnih institucija-zlouporaba službenog položaja i prekoračenja službenog položaja granica službenih ovlasti?

Imajući u vidu da pobijenim medijskim tekstom direktor Agencije za javne nabave BiH između ostalog dovodi i u pitanje zakonitost odluke Tužiteljstva HNŽ kako to da isti nije iskoristio svoje zakonsko pravo i zašto nije podnio pritužbe Uredu glavnog tužitelja?

Napominjemo, pravomoćnom odlukom nadležnog tužiteljstva utvrđeno je da nema osnove za sumnju na počinjene kaznenog dijela, tj. da je Društvo sve odluke donijelo savjesno i u skladu sa svim zakonskim procedurama.

Sukladno navedenom, javnost  mora biti upoznata o kakvim populističkim istupima se radi, kojima se ne poštuje hijerarhija institucija i ustaljena pravna procedura, te istovremeno vrši pritisak na rad i odluke tužiteljstva, sudova i drugih procesnih sudionika i time potresa temelje pravne države i vladavine prava.

Biti na čelu državne institucije ne daje za pravoizbjegavati odgovornost u radu, pa ni direktoru Agencije za javne nabave BiH, posebno ne krivotvorenjem službenih isprava, naročito kad je nepravilnost u radu nesporno utvrđena temeljem provedenog inspekcijskog nadzora i službenog akta Upravnog inspektorata Ministarstva pravde BiH.

O svemu navedenom posjedujemo materijalnu dokumentaciju kojom se sve izrečeno nepobitno može neupitno dokazati, te potvrditi pravna utemeljenost postupanja Društva, Vlade FBIH i drugih nadležnih tijela koji su bili uključeni u predmetni proces statusnih promjena.

Ovakvi pogrešni, neprovjereni i obmanjujući naslovi dovode do pogrešnog prikazivanja pravnog statusa ovog gospodarskog subjekta, što ima negativne pravne i reputacijske posljedice kako za samo Društvo tako i za Vladu FBIH nadležna ministarstva i sve druge subjekte s kojima postoji formalno pravni oblik suradnje.

U skladu s razumom i pravednošću, vjerujemo da je pravo  iznad volje pojedinaca, te da vladavina prava kao temeljna vrijednost društva, unatoč izazovima, treba dati snagu institucijama da izvršavaju svoju dužnost u službi pravednosti i općeg dobra“ stoji na kraju demantija.

blaz750x200
Oglasi
LM