viteski.ba logo
Zrak u vitezu
OGLAS
Vrijeme objave: 07.09.23 @ 13:02

Brze ceste koje su planirane ili se grade su Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica sa Hrvatskom, Bihać – Ključ, Lašva – Travnik – Jajce, Prača – Goražde i Mostar – Široki Brijeg – granica s Hrvatskom.

Osim autoceste na Koridoru 5c koja će biti žila kucavica prometa u Bosni i Hercegovini, u narednim godinama od izuzetno je značaja za sve stanovnike FBiH će biti izgradnja i rekonstrukcija novih i postojećih brzih cesta. Zato je od velikog značaja informacija iz Vlade FBiH da se paralelno s ulaganjima u autocestu A1 nastavi i sa projektima brzih cesta, pogotovo imajuću u vidu da autocesta neće prolaziti kroz cijelu FBiH.

OGLAS

U ovom trenutku FBiH se fokusirala na pet putnih pravaca – brzih cesta na kojima se već radi ili će se uskoro raditi. Prema informacijama iz Javnog poduzeća Autoceste FBiH, to su brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica sa Hrvatskom, Bihać – Ključ, Lašva – Travnik – Jajce, Prača – Goražde i Mostar – Široki Brijeg – granica s Hrvatskom, piše BIHAMK.

OGLAS

O nekim od ovih dionica brzih cesta BIHAMK je već pisao, odnosno pratili su kako napreduju radovi. Prije svih to je bila dionica Prača – Goražde, dužine 18,5 kilometara s čuvenim tunelom Hranjen dužine 5,5 kilometara, pa Lašva – Travnik – Jajce, odnosno poddionica Lašva – Nević polje (lot 5, izlaz iz poslovne zone Vitez – Nević Polje), ali i Sarajevska zaobilaznica, od Vlakova do Mostarskog raskršća (lot3B).

OGLAS

Trenutno je u izgradnji LOT5 brze ceste Lašva – Nević polje (poddionica petlja Vitez izlaz iz poslovne zone – petlja Nević polje) u dužini od 4,8 kilometara koja čini samo manji dio cijele brze ceste Lašva – Nević polje u dužini od 24,3 kilometra. Na ovom projektu su uz Autoceste FBiH uključene i Ceste FBiH, a za sada su ugovoreni radovi u vrijednosti od 74,9 miliona KM. Za razliku od obične magistralne ceste, brza cesta Lašva – Nević polje će imati po dvije trake u oba smjera (voznu i preticajnu), pa, uz poziv vozačima da budu oprezni, ne treba posebno ni naglašavati koliko će buduće putovanje kroz srednju Bosnu biti brže i komotnije. Bilo bi dobro da znamo kada će cijeli projekat biti završen, ali te informacije još nema. Poznato je tek da bi radovi na ovoj poddionici mogli biti završeni do travnja naredne godine.

Sarajevska obilaznica

Vrlo bitno je da se konačno završi i Sarajevska zaobilaznica, odnosno LOT3B – spoj Vlakova s petljom Mostarsko raskršće na magistralnu cestu M-17/M-5 u dužini od svega 1,44 kilometra. Ovaj mali dio neizgrađene zaobilaznice je vrlo važan za spajanje cesta sa Koridorom 5c, naročito za one koji dolaze u Sarajevo iz pravca Kiseljaka, Rakovice, Pazarića i Hadžića. LOT3B kao i brza cesta ima po dvije trake u oba pravca, a njegova izgradnja košta 23,2 miliona KM s PDV-om. Financiraju ga Autoceste FBiH iz svojih prihoda, a gradi sarajevska građevinska kompanija Euro-Asfalt.

Oglasi
LM