”Obzirom da više puta mijenjana trasa autoputa najzad prolazi preko aerodroma Ortiješ, a koji je perspektivna vojna lokacija, odnosno državna imovina, te da je odlukom Visokog predstavnika zabranjen promet državnom imovinom, istu odluku ne možemo niti želimo kršiti. Isto to potvrdio je i Ustavni sud Bosne i Hercegovine u predmetu ‘Vareš’. Odluke Ustavnog suda Bosne i Hercegovine moraju se poštovati”, tim riječima pravda član Predsjedništva BiH, Željko Komšić, svoj potpis protiv gradnje dionice Koridora Vc kraj Mostara.
No, imovina koju potpisom brani Komšić, godinama propada, daleko je od perspektivne i od odluka Ustavnog suda trebala bi biti podređena višim interesima kao što je autocesta.
Izgradnja dionice Mostar sjever – Mostar jug, gdje je vojarna Oružanih snaga BiH Miralem Jugo, te poddionice, koja prolazi preko vojnog aerodroma Ortiješ, stopirana je u Predsjedništvu BiH.
Komšić je bio protiv, a Denis Bećirović suzdržan što je dovelo do zastoja ali i prijetnjom plaćanja penala Europskoj banci za obnovu i razvoj jer su sredstva povučena, a ne mogu se utrošiti.

Ni Ministarstvo obrane ne smatra da je riječ o imovini koja joj može biti od koristi a i aktualni ministar ali i bivši ministri obrane davali su suglasnosti za izgradnju. No, konačnu riječ daje Predsjedništvo BiH kao vrhovno zapovjedništvo. Aktualni ministar obrane, Zukan Helez, prozivao je Komšića zbog ove odluke.
”Taj član Predsjedništva je 16 godina bio član Predsjedništva. Sve je to znao da je tako. Nikad nije predložio da se promijeni pravac tog koridora što jedino Predsjedništvo može. I sad je protiv toga da mi proglasimo neperspektivnom imovinom taj mali dio 5.9 posto, što nama ništa ne znači, jer su svi generali iz reda bošnjačkog, srpskog i hrvatskog naroda konstatirali i poslali dopis da nama ne ugrožava nijedan vitalni interes. I to ne daje se nikom privatno. To samo država državi”, rekao je Helez.
Ministarstvo obrane BiH je u skladu sa zakonom već utvrdilo da se radi o neperspektivnoj vojnoj imovini te dalo pozitivno mišljenje. Time je uklonjena svaka pravna prepreka. Slično je potvrđeno i ranije u odlukama Predsjedništva, gdje se u identičnim slučajevima donosila suglasnost. U tom svjetlu, pozivanje na zabranu raspolaganja državnom imovinom, kako to čine Komšić i Bećirović, tumači se isključivo kao politička manipulacija.

Na to upozorava i zamjenik ministar obrane BiH Slaven Galić, koji je poručio da izgradnja Koridora Vc treba biti jasan državni prioritet. ”Sve institucije, uključujući i Predsjedništvo BiH, moraju pokazati odgovornost. MO BiH i vojni eksperti već su dali pozitivno mišljenje. Politizacija ovako važnog pitanja nema smisla — BiH mora imati jasne razvojne prioritete”, rekao je Galić.
Objavljeno je i kako službeni dokumenti kažu da trasa autoceste ne ugrožava vojnu funkcionalnost ali i da su ponuđena i alternativna rješenja, uključujući i gradnju moderne zatvorene streljane po NATO standardima, što je odbijeno isključivo zbog političkih igara.
Ustavni sud BiH je u dva navrata, 2012. i 2024. godine, jasno naveo da zabrana raspolaganja državnom imovinom ne vrijedi u slučaju projekata od javnog interesa, poput prometne infrastrukture. Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić 12. rujna uputio je službeni zahtjev OHR-u tražeći iznimku u ovom slučaju.
Vlada FBiH u zahtjevu ističe da podržava zabranu raspolaganja državnom imovinom, ali da se u slučajevima infrastrukturnih projekata mora dopustiti iznimka jer je riječ o javnom interesu.
Nikšić je naglasio da zemljište ostaje državno vlasništvo, ali se unapređuje i stavlja u funkciju koja koristi svim građanima BiH.


