OGLAS
Autor objave: BHRT
Vrijeme objave: 15.01.24 @ 08:11
OGLAS

Bosna i Hercegovina spada u zemlje s najmanje kilometara autoputa u ovome dijelu Europe. Naime, imamo izgrađenih tek oko 220 kilometara autoputa. Što se gradi, gdje se gradi i zašto nemamo više autoputova?

Bosna i Hercegovina je od posebne putarine za gradnju autoputova i rekonstrukciju ostalih putova, koja se naplaćuje po litri goriva za 14 godina prikupila oko tri milijarde maraka, ali je do sada uspjela završiti tek nešto više od 220 kilometara nepovezanih autoputova, većim dijelom iz kredita.

OGLAS

Najznačajniji projekt, Koridor 5C gradi se pune 23 godine. Za izgradnju nove dionice koridora ovih dana potpisan je još jedan sporazum o kreditu.

– Petnaest kilometara autoputa i dvije petlje Mostar jug, Mostar sjever, ukupna vrijednost 110 milijuna eura, kredit je 15 godina, grejs period četiri godine – rekao je Srđan Amidžić, ministar financija u Vijeću ministara BiH.

OGLAS

– Konkretno, projekt je u vrijednosti od 220 milijuna. Od danas, prva polovina je na raspolaganju. EBRD je započeo financiranje ovog koridora u 2008. godini i od tada je banka financirala preko jedne milijarde – navodi Suzan Goranson, ravnateljica EBRD-a za infrastrukturu u BiH.

OGLAS

S druge strane, u Republici Srpskoj otvaranje novih kilometara autoputa očekuje se krajem 2025. godine. U ovom entitetu do sada je izgrađeno 112 kilometara autoputa. Trenutno je aktivno pet projekata, kažu u Autoputovima Republike Srpske.

OGLAS

– Na svim nisu otvoreni radovi i nisu to sve gradilišta, gradilišta su na dionici autoputa od Bijeljine do Rače, Koridor 5C na dobojskoj zaobilaznici i pripremni radovi na dionici autoputa od Vukosavlja do Brčkog. Radimo i na pripremi otvaranja gradilišta i potpisivanja ugovora od Bijeljine do Brčkog i ugovora o koncesiji Banja Luka – Prijedor, gdje se izvode radovi na prvih sedam kilometara – ističe Nedeljko Ćorić, direktor JP Autoputovi Republike Srpske.

Upravo je dionica autoputa Sarajevo-Beograd od Bijeljine prema Rači, koju većim dijelom financira Srbija, bila jedno od najaktivnijih gradilišta ove godine.

– Radovi su krenuli i u punom su jeku, napreduju, koliko sam upućen trasa je probijena do Rače i radi se neki drugi sloj. Mještani, kao što ste rekli, nisu vjerovali da će sve ovo biti realizirano, ali radovi napreduju – navodi Dušan Bobić iz sela Batković kod Bijeljine.

– Kao dio šire mreže autoputova omogućit će bolje povezivanje mreže autoputova unutar Republike Srpske i same Bosne i Hercegovine, ova dionica će rasteretiti Bijeljinu od tranzitnog prometa – navodi Milan Lazarević, šef ureda gradonačelnika Bijeljine.

Pored malog broja izgrađenih kilometara u odnosu na regiju, još jedan od problema Bosne i Hercegovine je što su sve izgrađene dionice nepovezane, pa je prava svrha autoputa – povezivanje gradova i dijelova zemlje, samo parcijalno ispunjena.

OGLAS
blaz_750x200
OGLAS
Oglasi
LM