Osim dionice Poprikuše – Nemila, krajem listopada ove godine u promet bi trebao biti pušten i veći dio dionice Nemila – Vranduk, koja se također nalazi na sjevernom kraju koridora Vc, čime će ovaj dio Federacije BiH dobiti nove kilometre suvremenog cestovnog pravca smjerom Zenica – Doboj, a uz već intenzivirane radove na ostalim sekcijama, čini se kako kraj ove, kao i iduća godina donose još dobrih vijesti.
Edin Honić, šef projekta na poddionici Nemila – Vranduk, objasnio je kako je dužina navedene poddionice 6,2 kilometra te je trenutačno u fazi izgradnja jednog većeg dijela, točnije dvije trećine iste, odnosno sekcije 1 koja je u fokusu radi planiranog završetka radova i puštanja u promet.
Karakteristika ove dionice je što su, osim izgradnje autoceste, izvođači radova morali izmjeriti magistralnu cestu M-17, a osim toga, jedna od bitnijih aktivnosti je i regulacija korita rijeke Bosne kroz Nemilu u dužini od 3 kilometra. Kaže kako su u tom smislu ostali su još neki radovi, ali je realizirano 95 posto projekta, dok je, što se tiče magistrale, proces izmještanja u dužini od 3,6 kilometara u potpunosti odrađen.
Na ovoj sekciji završeni su svi radovi na nasipanju i iskopu, izvode se radovi u kontekstu kolničke konstrukcije, tampona, cementne stabilizacije, asfalta te drenažne aktivnosti na odvodnji, propustima… Također, tu je polaganje kabela za srednjonaponsko napajanje.
– Što se tiče sekcije 1, završetak radova planiran je u rujnu, kada ćemo pristupiti pribavljanju potrebne dokumentacije za tehnički prijam, ishodovanje dozvola i suglasnosti te ostalih aktivnosti kako bismo završili tehnički prijam te ovaj dio pustili u promet s dionicom Poprikuše – Nemila, a to je predviđeno krajem listopada – najavio je Honić.
Završetak ostalog dijela poddionice planiran je sredinom sljedeće godine, a na tom dijelu jedan od značajnijih objekata je tunel T1, odnosno tunel Starta stanica, u dužini od 1,4 kilometra. Trenutačno je iskopano oko 75 posto, mjesečno se iskopa oko 200 metara, a dnevno oko 10 metara na četirima napadnim točkama.
Također, u sklopu izgradnje ove poddionice važno je naglasiti kako su realizirane i trebaju biti realizirane aktivnosti u sklopu projekta prijateljskog okružja s lokalnom zajednicom, pri čemu je ostvarena suradnja na visokoj razini.
U sklopu projekta izvršeno je asfaltiranje oko 4,8 kilometara lokalnih prometnica, najvećim dijelom kroz naselje Stara Nemila te kroz samu Nemilu, a dio u Kovanićima te manji dio u Topčić Polju. Osim asfaltiranja lokalnih cesta, treba naglasiti i rekonstrukciju vodovodnog sustava Stara Nemila, gdje je izvršeno polaganje oko 3,3 kilometra vodovodnih cijevi te izvršena totalna rekonstrukcija spremnika od 200 kubnih metara, uz izgradnju dvaju novih vodozahvata te rekonstrukciju jednog postojećeg vodozahvata.
Izgrađen je jedan instalacijski kanal za toplovod koji spaja Nemilu s ostalim dijelom naselja, kao i most preko Orahovačke rijeke, a realiziran je i dio radova na izgradnji zida i rasvjete oko stadiona u Nemili.
Nekoliko dionica
Na sjeveru Bosne i Hercegovine trenutačno se izvode najintenzivniji infrastrukturni radovi u zemlji – izgradnja 50 kilometara autoceste na koridoru Vc. Ovaj projekt obuhvaća ključne dionice od Zenice prema Žepču i Doboju, čime se značajno unaprjeđuje prometna povezanost regije. Radovi su u tijeku na nekoliko ključnih dionica, od sjevera prema jugu: Putnikovo Brdo – Medakovo, Medakovo – Ozimica, Poprikuše – Nemila, Nemila – Vranduk te Vranduk – Ponirak.
Osim novih kilometara koji nas očekuju krajem listopada, do kraja godine trebao bi se u upotrebu pustiti i potez od petlje Usora do petlje Medakovo s obzirom na to da susjedne dionice do tog razdoblja neće biti završene.