U povodu najavljene ponovne uspostave redovite željezničke linije bh. talgo vlaka Sarajevo – Zagreb – Sarajevo, preko Bosanskog Novog, ravnatelj Razvojne agencije Unsko-sanske županije potaknuo je u Bihaću sastanak s predstavnicima JP Željeznice FBiH i Gradske uprave kako bi bila uspostavljena i redovita lokalna željeznička linija Bihać – Bosanski Novi kao veza na brzi vlak Sarajevo – Zagreb.
Unsku prugu potrebno je i obnoviti pa je Vijeće ministara BiH usvojilo izmijenjenu i dopunjenu odluku o namjeni dijela sredstava prikupljenih od dozvola za korištenje radiofrekventnog spektra, a sve radi pokretanja pripremnih aktivnosti za obnovu Unske pruge.
Revitalizacija Unske pruge ima strateški značaj ne samo za BiH već i za širu regiju. Njezina obnova doprinijet će razvoju intermodalnoga prometa, rasterećenju cestovne infrastrukture, povećanju sigurnosti u prometu te omogućiti učinkovitiji i ekonomičniji promet roba. Svjesni su toga u Razvojnoj agenciji Unsko-sanske županije pa su od Uprave ŽFBiH zatražili da se ponovnim uvođenjem ranije ukinutoga putničkog vlaka Bihać – Bosanski Novi Krajina željezničkom vezom opet poveže sa Sarajevom i Zagrebom.- Trenutačno se radi na ovom prijedlogu projekta koji je u završnoj fazi.
On će u skorije vrijeme biti upućen Ministarstvu. Budući da znamo kako je iznimno bitan ovaj željeznički promet, bilo da je riječ o teretnom ili putničkom prometu, s obzirom na to da imamo i značajan broj turista koji posjećuju ili žele posjetiti našu županiju, znamo kakve su ceste i izravne poveznice s najbližim lokacijama kad su u pitanju zrakoplovne luke od Banje Luke, Sarajeva, Zadra, svakako nam je bilo bitno uspostaviti ovu liniju – kaže Sanel Zulić, ravnatelj Razvojne agencije.
Ističu kako im je cilj, ako u skorije vrijeme nije moguće uspostaviti intenzivniji teretni željeznički promet, da Uprava Željeznica FBiH s ovdašnjim partnerima, Upravom Nacionalnog parka Una, Turističkom zajednicom i Ministarstvom gospodarstva omogući uvođenje turističkih vlakova Unskom prugom. – Postoje određene zapreke kad je u pitanju prekogranični dio s obzirom na to da pruga na sedam mjesta presijeca granicu s RH prema Kninu i da se sada moraju ispuniti posebni uvjeti i kriteriji da bi se to dogodilo – kaže Zulić.
Problem pristup pruziIz Uprave Željeznica FBiH apeliraju da se riješi problem pristupa Unskoj pruzi na dionicama koje prolaze teritorijem susjedne RH. – Trenutačno Željeznice FBiH ne mogu pristupiti svome dijelu pruge od Loskuna prema Kulen Vakufu i Martin Brodu kako bi prugu redovito održavale, a zbog čega propada i uništava se – kaže Namir Mahmutović, ravnatelj Sektora za putnički i teretni promet ŽFBiH. – Revitalizacija Unske pruge ima strateški značaj, ne samo za BiH već i za širu regiju. Tako bi se ojačala regionalna povezanost, osobito kroz jačanje turizma i gospodarstva ovoga kraja – dodaje Namir Mahmutović, ravnatelj Sektora za putnički i teretni promet Željeznica FBiH.
Sasvim je izvjesno da će uskoro Unskom prugom od Bosanskog Novog prema Bihaću, a poslije i Martin Brodu, početi prometovati turistički vlakovi u čijoj će vožnji uživati brojni turisti, kao što je to bilo na netom održanoj 51. međunarodnoj Una-regati. Kada se steknu za to uvjeti i riješi problem prelaska schengenske granice, očekuju da će vlakovi prometovati i do Knina.