Vrijeme objave: 29.07.25 @ 12:23

S obzirom na važnost predmetne tematike i veliki interes javnosti objavljujemo pristiglo priopćenje Dioničkog društva Ceste Mostar i to bez uredničkih intervencija i interpretacija bilo koje vrste, koji predstavlja repliku na sve navode direktora Agencije za javne nabave BiH istaknute kroz medijske članke, a kojim se identificira Dioničko društvo „Ceste“ Mostar.

Prije svega želimo istaknuti da tvrdnje o samovoljnom izuzeću od primjene Zakona o javnim nabavama BiH nisu samo lažne, nego i svjesno plasirane kako bi se obmanula javnost, iako je direktoru Agencije za javne nabave BiH dobro poznato da je o tome, u skladu sa pozitivnim propisima, konačnu odluku donijela Vlada Federacije BiH kako kroz izmjene i dopune Statuta 2022. godine, tako i donošenjem novog Statuta 2024. godine.

Podsjećamo, da je odlukama dioničara Dioničkog društva „Ceste“ Mostar i Vlade Federacije BiH odlučeno da sve postupke nabava roba, usluga i radova, ovaj gospodarski subjekt provodi sukladno odredbama Statuta, Etičkog kodeksa i Pravilnika o nabavama, kao općeg normativnog akta kojim se uređuju načela, nadležnosti, odgovornosti, postupci i drugi procesi nabava u Dioničkom društvu „Ceste“ Mostar.

S tim u skladu posebno ističemo i upoznajemo javnost da se svi postupci nabava roba, usluga i radova Dioničkom društvu „Ceste“ Mostar (u daljnjem tekstu: Društvo) i dalje provode sukladno procedurama utemeljenim na važećim zakonskim i podzakonskim aktima, a koje procedure su javno dostupne svim građanima i gospodarskim subjektima na službenoj internet stranici Društva.

Ujedno postavljamo i pitanje g. Rahiću, kako to da drugi gospodarski subjekti sa istim ili sličnim pravnim statusom i vlasničkim kapitalom koji ne primjenjuju Zakon o javnim nabavama BiH i nabave provode putem internih akata, nisu predmet interesiranja direktora Agencije za javne nabave BiH?

Posebno zabrinjava činjenica da navedena poduzeća imaju izdata različita mišljenja i preporuke od strane Ureda za reviziju institucija u Federaciji BiH (u razdoblju od 2021.-2024., a na čija mišljenja se direktor Agencije za javne nabave BiH poziva) na istu revidiranu temu – temu nabave roba, usluga i radova po Zakonu o javnim nabavama BiH. Ista su javno dostupna na portalu Ureda za reviziju institucija Federacije BiH. Koja je pravna utemeljenost različitog postupanja i za koja se to poduzeća direktor Agencije za javne nabave BiH brine?

Pored toga, napominjemo i dokazujemo da je u sveukupnom procesu donošenja spomenutih odluka, Društvo poštovalo i mišljenja svih institucija koja su izdana sukladno Zakonu, pa tako i uvažavajući mišljenja Agencije za javne nabave BiH, a materijalne dokaze prilažemo u nastavku teksta i to:

  • mišljenje g. Rahića iz 2022. godine broj: 02-02-1-2585-2/22 od 02.12.2022. godine i
  • mišljenje g. Salčina iz 2020. godine broj: 02-02-1-214-2/20 od 17.02.2020. godine.

Stara narodna poslovica kaže: „Ako laže koza, ne laže rog!“

Prema navedenim krunskim dokazima, evidentno je da su izjave direktora Agencije za javne nabave BiH potpuno suprotne službenim mišljenjima njega samog i njegovih prethodnika, iz čega možemo zaključiti da je isti ili zaboravio kakva mišljenja daje ili svjesno obmanjuje javnost i nadležna tijela?

Da li g. Rahić ovim putem priznaje da je u prethodnom razdoblju davao nezakonita službena mišljenja i pri tom obmanjivao razne subjekte, što uključuje i Vladu Federacije BiH, prilikom donošenja pravno obvezujućih odluka!?

Nastavno na iznesene netočne i pravno neutemeljene tvrdnje ističemo da je krajnje neozbiljno i neuko pozivanje direktora Agencije za javne nabave BiH na odredbe Zakona o računovodstvu i reviziji u Federaciji Bosne i Hercegovine i usporedbu pojma subjekta od javnog interesa sa pojmom ugovornog tijela, budući da te dvije materijalno pravne odredbe nemaju nikakve formalno pravne veze jedna s drugom, budući da su njihovo značenje, svrha i pravna funkcija potpuno različiti, a to bi rukovodstvo državnih/federalnih institucija moralo znati.

Prema tome, realizacija predmetnih preporuka Ureda za reviziju institucija u Federaciji BiH na način kako to opisuje g. Rahić, bila bi u suprotnosti kako sa aktima Parlamenta Federacije BiH i Vlade Federacije BiH, tako i sa odlukama dioničara, mišljenjima nadležnih tijela i pozitivnim propisima, o čemu je Društvo upoznalo sve nadležne institucije, pa i Ured za reviziju institucija u Federaciji BiH.

Društvo nikad nije dovodilo u pitanje vlasničku strukturu ovog gospodarskog subjekta, što g. Rahić uporno pokušava imputirati, kao niti činjenicu da se financira iz vlastitih prihoda, jednako kao i druga poduzeća iz privatnog sektora koja obavljaju istu registriranu djelatnost,pa pozivamo g. Rahića da javno prezentira proračunske stavke iz kojih Dioničko društvo „Ceste“ Mostar, navodno, prima novac i tko mu ga uplaćuje iz tog istog proračuna. Naravno, ovakvu prezentaciju nikad nećemo vidjeti od g. Rahića, jer takve dokumenti i proračunske stavke ne postoje u odnosu na Dioničko društvo „Ceste“ Mostar!

Da ne dostavljamo dokaze s kojima g. Rahić već raspolaže u elektronskoj formi, bilo bi korektno da isti upozna javnost o svim javnim nadmetanjima ovog gospodarskog subjekta u svojstvu ponuditelja i njegovoj tržišnoj borbi za poslove sa privatnim sektorom kojima smo svakodnevno izloženi.

S obzirom da g. Rahić kontinuirano poziva tužiteljstva na djelovanja, podsjećamo g. Rahića da nas je već prijavio i da je po njegovoj prijavi nadležno Tužiteljstvo HNŽ/K donijelo pravomoćnu odluku i pri tom utvrdilo „… može se zaključiti da nema elemenata neosnovanosti, jer je ispoštovana pravna procedura donošenja, uz date razloge, više pravnih akata, uz prethodno transparentno upoznavanje upravljačkih i vlasničkih struktura društva, koji su u konačnici izglasali izmjene statuta i donošenje Pravilnika o nabavi i time regulirali drugačiji postupak nabave roba, radova i usluga kod pravne osobe Ceste d.d. Mostar“.

Da je kontradiktorni i populistički direktor Agencije za javne nabave BiH smatrao da mu navodi imaju bilo kakvo pravno uporište, sigurni smo da bi isti sukladno uputstvu o pravnom lijeku iskoristio svoju pravnu mogućnost i uputio pritužbu Uredu glavnog tužitelja, što u konkretnom slučaju nije učinio.

Prema tome, opravdano se postavlja pitanje čemu ponovno iznošenje svih neistina i netočnih navoda i koja skrivena agenda postoji u pozadini ovakvog postupanja?

Od svega navedenog ostaje samo nejasno koji članak Zakona o javnim nabavama BiH ili drugog zakona daje pravni temelj i nadležnost g. Rahiću da bez odluke odgovarajućeg tijela vlasti Bosne i Hercegovine, samovoljno obustavlja primjenu odredbe članka 5. stavka (3) Zakona o javnim nabavama BiH i time suspendira djelovanje Konkurencijskog vijeća BiH na teritoriju Bosne i Hercegovine i pravnu primjenu akata ovog državnog tijela!

Službeno priopćenje Agencije za javne nabave BiH : https://www.javnenabavke.gov.ba/hr/news/438/nezakonito-izuzimanje-subjekata-od-primjene-zakona-o-javnim-nabavama

Da ovakvo neustavno i nezakonito postupanje bude još gore, izmjene i dopune Zakona o javnim nabavama BiH koje su prošle proceduru u Zastupničkom domu Parlamentarne skupštine BiH uopće ne sadrže odredbe kojima se na bilo koji način mijenja članak 5. stavak (3) Zakona što jasno pokazuje stupanj administrativnog nasilja kojeg provodi direktor Agencije za javne nabave BiH i ukazuje na samovoljni nastavak obustave primjene dijela Zakona koji prema riječima g. Rahića, ostaje na snazi do daljnjeg. Zbog toga, pozivamo sve nadležne pravosudne institucije da istraže napade direktora Agencije za javne nabave BiH na pravni poredak i nadležnost državnih institucija, te da utvrde postoje li u konkretnom slučaju elementi kaznene odgovornosti g. Rahića. Bosna i Hercegovina ne smije dozvoliti da pojedinci, ma koju funkciju obavljali, suspendiraju pravni poredak države pod izgovorom reformi.

Također, ovim putem želimo skrenuti pažnju kako je g. Rahić sklon i krivotvorenju službenih isprava s ciljem izbjegavanja odgovornosti zbog protupravnog postupanja, što eklatantno pokazuje i na primjeru ovog gospodarskog subjekta, koje se zbog njegovog kršenja odredbi Zakona obratilo Upravnom inspektoratu Ministarstva pravde BiH i koje je osnovnom toga izvršilo posredni i neposredni inspekcijski nadzor u Agenciji za javne nabavke Bosne i Hercegovine o čemu je sačinjen Zapisnik o inspekcijskom nadzoru u Agenciji za javne nabavke Bosne i Hercegovine broj: UP-10-07-12-12-2/25 od 28.01.2025. godine.

Ako su upravni inspektori Ministarstva pravde Bosne i Hercegovine temeljem posrednog i neposrednog nadzora dana 28.01.2025. godine utvrdili nepravilnosti u radu Agencije za javne nabave Bosne i Hercegovine, a što je bio razlog da se Agenciji za javne nabave Bosne i Hercegovine ostavi rok od pet dana da ispravi uočene nepravilnosti, kako je moguće da je Agencija za javne nabave Bosne i Hercegovine iste nepravilnosti „otklonila“ 04.12.2024. godine???

Ovdje nije samo riječ o krivotvorenom – antidatiranom dokumentu Agencije za javne nabave BiH već je riječ o načinu razmišljanja njegova tvorca prilikom njegova donošenja, koje nedvojbeno ukazuje na latentnu povredu svih etički i moralnih normi rada u državnoj službi, a kojim je očigledno sklon g. Rahić i to javnost mora znati!

Da stvar bude gora, niti ovim antidatiranim dokumentom Agencije za javne nabave BiH nepravilnosti nisu otklonjene, što je jasno vidljivo iz dostavljenog Rješenja Žalbenog vijeća pri Vijeću ministara BiH kojim je usvojena žalba Društva kao osnovana i poništeno Rješenje Agencije za javne nabave BiH.

Vladavina prava ne počiva na improvizaciji, već na poštivanju zakona.

Ovakvim postupanjem direktora Agencije za javne nabave BiH dolazi do kršenja načela zakonitosti, podrivanja institucija Bosne i Hercegovine, zlouporabe i prekoračenja službenih ovlaštenja, te narušavanja pravne sigurnosti i jedinstvene primjene zakona na cijelom teritoriju Bosne i Hercegovine.

Temeljem navedenog, uzimajući u obzir istaknute relevantne činjenice, nadamo se da smo cjelokupnoj javnosti dokazali o kakvim se manipulacijama i lažnim optužbama radi od strane rukovoditelja jedne važne državne institucije, te ovim putem molimo nadležna tijela da se uključe u zaustavljanje nezakonitosti i samovolje ovog birokratskog moćnika van kontrole. Smatramo da nema potrebe za daljnje oglašavanje po ovoj temi, a od direktora Agencije za javne nabave BiH zahtijevamo da prestane s neutemeljenim optužbama i obmanama javnosti.

blaz750x200
Oglasi
LM