Jedan od nekoliko segmenata autoceste na koridoru Vc koji se gradi na sjevernom dijelu, na potezu od Zenice, preko Žepča, Tešnja i Usore do Doboja, jest i dionica Putnikovo brdo 2 – Medakovo
Jedan od nekoliko segmenata autoceste na koridoru Vc koji se gradi na sjevernom dijelu, na potezu od Zenice, preko Žepča, Tešnja i Usore do Doboja, jest i dionica Putnikovo brdo 2 – Medakovo dužine 8 i pol kilometara, piše Večernji list BiH.
Veliki broj objekata
Edin Dedović, šef projekta na izgradnji dionice Putnikovo brdo 2 – Medakovo, objasnio je kako se, osim trase, na dionici gradi veliki broj inženjerskih i hidrotehničkih objekata, paralelno se izvode i radovi na regulaciji rijeka Usore i Tešanjke, a u planu je i rekonstrukcija lokalne ceste prema Tešnju, kao i gradnja vodovoda Bukva – Tešanjka.
Od značajnijih radova koji se trenutačno izvode izdvojio je radove na mostovima Tešanjka 1 i Tešanjka 2. Na mostu Tešanjka 1 na desnom objektu preostala su dva raspona, a na lijevom tri, a kada je riječ o mostu Tešanjka 2, desni objekt je završen, dok je preostalo završiti pet raspona na lijevom objektu. Također se izvode radovi na tunelu Hrastik, odnosno na ulaznom i izlaznom portalu, dok je unutarnja obloga završena. Na pojedinim potezima dionice završen je i drugi sloj asfalta, dok se planira gradnja naplatnog mjesta Doboj jug te bočnog naplatnog mjesta Medakovo s pratećim objektima.
U kontekstu rokova i očekivanih rezultata plan je da se do kraja godine pusti u upotrebu potez od petlje Usora do petlje Medakovo s obzirom na to da susjedne dionice do tog razdoblja neće biti završene.
Javno poduzeće Autoceste Federacije BiH objavilo je videozapis s gradilišta ove dionice, a u proteklih nekoliko tjedna i s gradilišta drugih dionica na sjevernom kraku koridora Vc koji prolazi kroz Federaciju BiH. Uz ostalo, tu je poddionica Vranduk – Ponirak, koja se smatra najzahtjevnijom u smislu terena te složene geološke sredine. Poddionica je duga 5,1 kilometar te je zbog lakše organizacije podijeljena na sedam sektora otvorene trase i obuhvaća 9 objekata – dva mosta, pet vijadukata, jedan tunel te jedan cut-cover. U dosadašnjim tijeku završena je većina građevinskih radova na većini objekata i sektora. Istodobno, dionica Medakovo – Ozimica ukupne je dužine 22 kilometra te je najveći projekt koji je do sada JP Autoceste Federacije proveo. Plan je završiti sve radove, osigurati tehnički prijam i pustiti dionicu u upotrebu do kraja trećeg tromjesečja 2026. godine.
Također, odvijaju se završni radovi na dionici Poprikuše – Nemila, jednoj od najsloženijih na koridoru Vc koji prolazi kroz BiH, a koja se posebno ističe brojem i zastupljenošću objekata koji su bili nužni kako bi se svladali svi izazovi koje sa sobom donosi geografska karakteristika ovoga dijela BiH. Dionica bi trebala biti spremna za promet u listopadu ove godine, a od objekata valja uputiti na tunel Bosna (nekada tunel Golubinja) između Zenice i Žepča, dužine 3,6 km, a koji je trenutačno najduži cestovni tunel u BiH.
Južni krak
Njegovom izgradnjom znatno će biti skraćen put od Sarajeva prema sjeveru BiH jer će biti izbjegnut obilazak brda, odnosno vožnja kanjonom rijeke Bosne.
Intenzivna gradnja dionica sjevernog kraka autoceste jasno upućuje na zaključak kako se planira iduću godinu završiti s većim brojem kilometara suvremenog cestovnog pravca, a što će otvoriti i nove perspektive gospodarskog razvoja ovoga dijela Federacije Bosne i Hercegovine. S druge strane, kada je riječ o južnom kraku autoceste, onom koji prolazi kroz Hercegovinu, u ovom je trenutku u fokusu poddionica tunel Kvanj – Buna, koja počinje otvorenom trasom prije ulaska u tunel Kvanj.
Tunel Kvanj projektiran je kao dvocijevni tunel (desna tunelska cijev 2645 m, lijeva tunelska cijev 2720 m). Poddionica tunelom prolazi kroz brdo Kvanj, zatim vijaduktom “Rotimski potok” (330 m) prelazi Rotimski potok i završava u mjestu Stanojevići, neposredno prije odmorišta “Rotimski potok”, gdje se nastavlja na izgrađenu dionicu Buna – Počitelj. A da bi autocesta stigla do Mostara, bit će potrebno završiti još jednu poddionicu, Mostar jug – tunel Kvanj. Ona treba početi petljom Mostar jug, koja se nalazi u blizini Zračne luke Mostar, i čini sjecište autoceste s postojećom magistralnom cestom, povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.