Javno poduzeće Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine objavilo je fotografije impresivnog tunela “Zenica” koji je izgrađen na koridoru 5C. Jedan od najzahtjevnijih infrastrukturnih projekata u Bosni i Hercegovini je skoro spreman za puštanje u promet.
Dvocijevni tunel na poddionici Ponirak – Vraca, koji prolazi ispod planine Vepar dužine oko 3.360 metara po jednoj cijevi olakšat će putovanje jer će direktno skratiti udaljenost između Zenice i Žepča za oko 6 kilometara. Projekat je bio tehnički vrlo složen, između ostalog zbog velikih količina podzemnih voda koje su tokom gradnje prodirale u tunel, dosežući i do 60 litara u sekundi što je bio veliki poduhvat.
Sve se to uspjelo riješiti i tunel je završen, ali ne i trasa koja se nastavlja nakon tunela prema Žepču, tako da će još neko vrijeme čekati na stavljanje u promet. Tokom radova primjenjivana je moderna austrijska metoda podzemne gradnje (NATM), a u tunelu su izgrađeni i brojni sigurnosni elementi, devet prolaza za pješake, dva prolaza za motorna vozila te dvije zaustavne trake.
Tunel “Zenica” smatra se jednim od ključnih objekata na dionici Koridora 5C kroz Bosnu i Hercegovinu.Dvocijevni tunel na poddionici Ponirak – Vraca, koji prolazi ispod planine Vepar dužine oko 3.360 metara po jednoj cijevi olakšat će putovanje jer će direktno skratiti udaljenost između Zenice i Žepča za oko 6 kilometara.
Projekat je bio tehnički vrlo složen, između ostalog zbog velikih količina podzemnih voda koje su tokom gradnje prodirale u tunel, dosežući i do 60 litara u sekundi što je bio veliki poduhvat. Sve se to uspjelo riješiti i tunel je završen, ali ne i trasa koja se nastavlja nakon tunela prema Žepču, tako da će još neko vrijeme čekati na stavljanje u promet.
Tunel “Zenica” smatra se jednim od ključnih objekata na dionici Koridora 5C kroz Bosnu i Hercegovinu.