Imamo tri gradilišta na jugu, od 18 kilometara, imamo gradilišta u središnjem dijelu, tunel Ivan i Tarčin – Ivan i na sjeveru od Zeničke zaobilaznice, tunel Zenica, Vranduk tunel i dodjeljujemo ugovor za Nemila – Vranduk. Dodijeljen je ugovor za tunel Poprikuše, kaže Terzić.
Direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić potvrdio je da se u FBiH gradi 50 kilometara autoceste. Terzić je za N1 rekao kako se moglo i moralo bolje u ovom segmentu, ali i to da je 50 kilometara gradnje dobar rezultat u ambijentu u kojem “nitko ni s kim neće ništa”.
“Gradi se gotovo 50 kilometara. Imamo tri gradilišta na jugu, od 18 kilometara, imamo gradilišta u središnjem dijelu, tunel Ivan i Tarčin – Ivan i na sjeveru od Zeničke zaobilaznice, tunel Zenica, Vranduk tunel i dodjeljujemo ugovor za Nemila – Vranduk. Dodijeljen je ugovor za tunel Poprikuše. Sveukupno od 50 kilometara”, precizirao je.
Tvrdi kako je, kada je došao na ovu poziciju, uspjeh bio početi raditi bilo što.
“Nije bilo ugovora. Kritičari one koji rade mogu kritizirati. One koje ne rade – ne mogu kritizirati. Mi smo imali poziciju da bez Zakona o trošarini, kojeg su vlasti BiH usvojile kroz stand by arnažman, i osam godina čekanja na izmjene i dopune prostornog plana, s posebnim obilježjima za Koridor Vc. Na 11 mjesta se mijenjao. Bez toga nismo mogli započeti aktivnosti”, izjavio je Terzić.
U međuvremenu, od 2018. godine, aktiviralo se 10 gradilišta i “radi se punom parom” – rekao je.
“Krećemo s natječajem za 21 kilometar od Medakova do Ozimica, koje financira EBRD. Pričali smo i kritizirali da su male dionce problematiče, sada imamo ovu”, izjavio i dodao: “Neki do pola punu čašu vide do pola praznu – nije naše da komentiramo.”
Terzić je za N1 izjavio kako Autoceste FBiH ovise od šest ministarstava, te bez njihove podrške se ne može ništa uraditi.
“Autoceste ovise od šest ministarstava. Državnog ministarstva financija, Federalnog, federalnog ministarstva prometa, Federalnog ministarstva prostornog uređenja, Federalnog ministarstva pravde i Federalnog ministarstva okoliša i turizma.”
Osim ovoga, Terzić je rekao kako problem predstavlja i politička situacija.
“Hoće li netko podržati ili ne, utječe šest ministarstava, a pet ministarstava je u tehničkom mandatu, nemaju odgovornost za ono što se događa.”
Također, pri gradnji se moraju poštivati europski standardi, a dodatni problem predstavljaju i neadekvatni projekti. Terzić je pojasnio kako kvaliteta projekta određuje i kojom će se brzinom raditi.
Komentirajući za što se troši novac od trošarina od cestarina, rekao je kako u FBiH i državi, imaju ogromna sredstva koja se uzimaju preko trošarina i cestarina.
“Ono što mi imamo je 20 feninga od 2018. Do tad smo imali 10 feninga. Ta sredstva se isključivo troše za izgradnju Koridora Vc. Troše se za eksproprijaciju, za projektiranje i izgradnju.”, pojasnio je.
“Na osnovu priliva od cestarina, dobivamo kredite, financijske institucije sigurne da ćemo vraćati. Nijedna marka se ne koristi ni za što drugo osim za izgradnju koridora”, pojasnio je Terzić.
JP Autoceste FBiH su od ožujka 2018. godine dobili 490 milijuna, od čega su većinom vraćali stare kredite, plaćali kamate i uložili 80 milijuna u eksproprijaciju.
Dodaje kako je moglo biti bolje, ali kako je u ambijentu u kojem nitko neće ni s kim ništa – ogromna stvar da su uspjeli pokrenuti 50 kilometara gradnje.