Javno poduzeće Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine objavilo je početkom ovog mjeseca natječaj za izgradnju autoceste na Koridoru 5C, dionica tunel Prenj.
Riječ je o tunelu koji se nalazi između Konjica i Mostara. Ono što je zanimljivo kod ovog dijela autoceste, je što ona ide potpuno drugom trasom u odnosu na postojeći magistralni put.
Naime, postojeća magistrala M17 zaobilazi planinu Prenj i ide kroz Jablanicu. S druge strane, buduća trasa autoputu nakon Konjica će ići pravo kroz Prenj, ispod kojeg će se graditi dugački tunel.
Stoga postoji bojazan da će izgradnja ovog dijela autoputa negativno utjecati na Jablanicu koja bi mogla postati izolirana. Primjera radi, mnogi poznati ugostiteljski objekti mogli bi ostati bez posjetitelja zbog čega bi njihov opstanak postao gotovo nemoguć.
Inače, tunel Prenj najduži je i najsloženiji na cijeloj dionici autoceste, a dug je oko 10,4 kilometara. Osim tunela Prenj, ova dionica podrazumijeva pristup sjevernom i južnom portalu tunela, pa se ukupna dužina povećava na 12 kilometara. Planirani početak izvođenja radova je prva polovina naredne godine.
Izgradnja kapitalnog i u strateškom smislu najvažnijeg, ali i tehnički najzahtjevnijeg, objekta na Koridoru 5C – tunela Prenj trebala bi trajati šest godina, čime bi se kompletirala izgradnja Koridora 5C na teritoriji Federacije BiH, piše biznis.ba.