Električni romobil se pojavio u posljednjih pet godina i izazvao jednu revoluciju u prijevozu, zbog čega ga treba ohrabiti jer to jedno vrlo jednostavno, jeftino, ekološki relativno prihvatljivo i našem čovjeku ekonomski pristupačno u ovim vremenima finacijske krize i inflacije kada je cijena goriva narasla, kazao je za Fenu Damir Margeta, inženjer prometa i suradnik u Udruženju građana Giro di Sarajevo.
Podsjetio je da se Izmjenama zakona o uređenju prometa na području Županije Sarajevo iz siječnja 2022. godine uveo pojam električnog balansirajućeg vozila u koje spadaju i sve vrste električnih romobila.
Korištenje električnih romobila treba ohrabiti ali se, kako je rekao Margeta, javlja potreba da se to organizira.
Mišljenja je da Ministarstvo unutarnjih poslova Županije Sarajevo (MUPŽS) pristupio tek sada bilo kakvom kažnjavanju onih koji voze električni romobil po trotoaru zbog manjeg broja “bahatih romobilista koji su izazvali totalnu pometnju u kretanju sa pješacima”.
,,Broj romobilista je jako veliki i u tom broju imate 10-15 posto bahatih romobilista koji su izazvali totalnu pometnju u kretanju sa pješacima i koji nemaju nikakvog obzira sa pješacima. I upravo zbog te male grupe, kao u svakom prometu će ispaštati čitava jedna populacija koja je vidjela u tom prijevoznom sredstvu osnovno sredstvo za svoje svakodne potrebe”, kazao je Margeta.
Zbog svega ovoga, kako je istaknuo, treba se “pristupiti jednoj ozbiljnoj debati, gdje ne treba pristupiti ostrašćeno ni sa jedne strane, gdje treba pokazati određenu fleksibilnost kako bi se izvukle sve dobrobiti iz ovog prijevoznog sredstva i njegovog prometa, a ne da se ono kažnjava i da se vrši policijska presija”.
,,Što se tiče preporuke da se elektro romobilisti kreću desnom ivicom kolnika, tehnički oni nisu bicikli. Oni su u odnosu na bicikle puno nesigurniji, prije svega zbog položaja kretanja vozača koji je u stojećem položaju, a druga stvar je radi se o jako malim točkovima koji su obično veličine do 10 inča”, istaknuo je Margeta.
Prema njegovim riječima, u Bosni i Hercegovini ceste se grade relativno kvalitetno, a samim tim se isto tako i održavaju.
,,U krajnjoj desnoj ivici kolnika, ja to kao biciklista dobro znam, mi nailazimo na različite komade i građevinskog materijala i krupnih krhotina. I ceste se, bar one koje nisu glavne prometnice u Sarajevu, loše održavaju i samim tim brzo propadaju. Ja ne bih preporučio bilo kome da neoprezno vozi krajnjom desnom ivicom kolnika”, kazao je Margeta.