Cijene hrane na svjetskom tržištu treći mjesec su u blagom padu iako u odnosu na prošlu godinu i dalje na maksimumu. Kupovna moć građana opada, čak i kad je hrana u pitanju. Kupuju se manje količine, dok sve više građana kupuje hranu na akcijama pred istek roka.
Padom kupovne moći građana u marketima su proteklih mjeseci primjetne masovnije akcijske cijene hrane, posebno lako kvarljivih proizvoda. Građani kažu da manje kupuju, pažljivije poredeći cijenu u različitim marketima, javlja BHRT.
Hrana na akcijama također je mahom domaće proizvodnje zato što je cijena značajno veća u odnosu na uvozne cijene. Taj trend skupljeg domaćeg će se nastaviti, jer je naša proizvodnja minimalna da bi se stanje nešto promijenilo, mišljenja su ekonomisti.
,,Mi nemamo svojih roba dovoljno da na tržištu povuku cijene naniže, a inače naše cijene su uvijek veće od uvoznih, tako da i ovo što imamo je skuplje od uvoznog. Čak ni kada je hrana u pitanju nemamo dovoljno da se cijena snizi”, napominje ekonomista Aleksa Milojević.
Hrana i dalje čini gotovo polovinu rashoda jednog domaćinstva. Oni sa najnižom plaćom u Republici Srpskoj tako ne mogu zaraditi dovoljno da podmire ni troškove hrane.
,,Činjenica je da su u svibnju mjesecu cijene prehrane porasle preko 20 posto. U sindikalnoj potrošačkoj korpi samo hrana za svibanj mjesec iznosi 952 KM”, navodi Danko Ružičić iz Saveza sindikata RS.
„Apeliramo na potrošače da vode računa o različitim cijenama istih ili sličnih proizvoda na različitim prodajnim lokacijama te u skladu s tim donose odluke o kupovinama. Uz to, da sve nepravilnosti koje uoče prijave Instituciji ombudsmana ili inspektoratima te da vode računa o budućoj kupovini kod svih onih trgovina kod kojih je uočeno kršenje prava potrošača i „kazne” iste odabirući njihovu konkurenciju”, navode iz Institucije ombudsmena za ljudska prava Bosne i Hercegovine.
Zanimljivo je da su se građani instituciji ombudsmena tek u nekolicini slučajeva žalili zbog cijena hrane. Uglavnom je to bilo u sektoru pružanja usluga u trgovini i u oblasti pružanja turističkih usluga.