Osobe koje se nalaze na evidenciji nezaposlenih u Federaciji da bi dobili jednokratnu novčanu pomoć Vlade Federacije BiH od po 100 KM, a prema dopuni Uredbe o pomoći stanovništvu koja je donesena 22. rujna, moraju otvoriti transakcijski račun u banci, na koji će im se uplatiti novac.
Redakciji portala faktor.ba požalili su se čitatelji kazavši kako ima banaka koje odbijaju otvoriti račun nezaposlenim osobama.
Banke mogu odbiti zahtjev ako…
Pojašnjenje su potražili u Agenciji za bankarstvo FBiH.
,,Banke su suglasno sa odredbama članka 8.b Zakona o unutarnjem platnom prometu, dužne svakoj fizičkoj osobi (zaposlenoj i nezaposlenoj) koja ima zakonit boravak u Federaciji, a nema otvoren račun za obavljanje platnog prometa, na njezin zahtjev omogućiti otvaranje i korištenje računa sa osnovnim uslugama”, odgovorili su u Agenciji i dodali:
,,Banke mogu odbiti zahtjev za otvaranje osnovnog računa ako fizička osoba kod druge banke već ima otvoren račun za obavljanje platnog prometa, osim u slučaju da je osoba dala izjavu u pisanoj formi i dostavila obavještenje druge banke da će isti račun biti ugašen nakon otvaranja osnovnog računa.
Pojašnjavaju kako je odredbama članka 7. stavak (1) točka c) Zakona o sprječavanju pranja novca i financiranja terorističkih aktivnosti, propisano da obveznici (banke) u postupku provedbe mjera identifikacije i praćenja moraju dobiti podatke o svrsi i namjeni prirode poslovnog odnosa ili transakcije.
Korisnici se mogu obratiti Agenciji
,,Odredbama članka 8. navedenog Zakona propisano je da obveznik koji ne može provesti mjere iz članka 7. stavak (1) točka c) ovog zakona ne smije uspostaviti poslovni odnos ili izvršiti transakciju, odnosno mora prekinuti već uspostavljeni poslovni odnos.
Slijedom navedenog, važeći zakonski okvir definira otvaranje računa fizičkoj osobi kod banke bez obzira na to da li je fizička osoba u radnom odnosu ili ne, uz poštivanje odredbi definiranih Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorističkih aktivnosti u dijelu koji se odnosi na svrhu i namjenu uspostavljanja poslovnog odnosa sa bankom”, kazali su u Agenciji za bankarstvo FBiH.
Objasnili su, ukoliko korisnici financijskih usluga smatraju da se banka ne pridržava odredbi zakona, podzakonskih akata, općih uvjeta poslovanja ili dobrih poslovnih običaja, mogu se obratiti Agenciji, suglasno Odredbama odluke o uvjetima i načinu postupanja banke, mikrokreditne organizacije i lizing društva po prigovoru klijenta.