Nakon tromjesečne akcije od 9 eura za vožnju autobusima i vlakovima, putnici u Njemačkoj ne samo da će od rujna opet morati plaćati po uobičajenim tarifama nego ih očekuju i povećanja cijena. To je rezultat ankete Njemačke novinske agencije među velikim prometnim udruženjima. U nekim slučajevima već je odlučeno o značajnom povećanju tarifa, dok se drugdje još čekaju odgovarajući sastanci odbora.
U Stuttgartu i okolici, primjerice, tarife će porasti za prosječno 4,9 posto na prijelazu godine, a za 3 posto na širem području Nürnberga. U Rhein-Main-Verkehrsverbund već je u srpnju postojao dodatni porez od 3,9 posto.
Putnici kartu od 9 eura posljednji put mogu iskoristiti u kolovozu u lokalnom prijevozu diljem Njemačke, javlja magazin Fenix.
Tada kampanja koju financira savezna vlada završava nakon tri mjeseca koja je trebala rasteretiti putnike u uvjetima visokih cijena energije i potaknuti ih na prelazak s automobila na javni prijevoz. Nema naknadne ponude pa će tako od 1. rujna za kupce će sve biti isto.
U rujnu i listoadu povjerenstva prometnih udruga stoga će raspravljati o budućoj tarifi. Visoke cijene električne energije i dizela predstavljaju teret za mnoge prijevozničke firme – i vjerojatno će utjecati na cijene karata u mnogim slučajevima.
Na primjer, prometna udruga Berlin-Brandenburg temelji se na indeksu cijena goriva, električne energije i potrošačkih cijena. ,,Odgovarajući tarifni indeks uključen je u razmatranja, ali ne služi kao isključivi kriterij”, naglasio je glasnogovornik. Verkehrsverbund Stuttgart je naglasio da je njegov dodatni trošak od 4,9 posto još uvijek ispod povećanja troškova. Osim toga, mladi kupci od ožujka su imali koristi od nove godišnje karte od 365 eura. Mnoge prijevozničke udruge otvorene su za novu kampanju poput karte od 9 eura, pod uvjetom da se gubitak prihoda ponovno nadoknadi. „Za udruge je dostatnost glavni prioritet kada se radi o mogućim nasljednim propisima“, naglašava prometna udruga Rhein-Sieg.
Verkehrs- und Tarifverbund Stuttgart objasnio je: ,,Transportne firme trenutno se suočavaju s velikim financijskim problemima s obzirom na galopirajuće cijene energije.” Samo za održavanje zaliha i proširenje ponude potrebno je više novca savezne vlade, bez obzira na moguću kartu od 9 eura. Savezno-zemaljska radna skupina na jesen želi predstaviti prijedloge za budućnost i financiranje lokalnog javnog prijevoza. Udruženje njemačkih prijevoznika već je predložilo trajnu mjesečnu kartu od 69 eura koja bi trebala vrijediti u cijeloj zemlji za javni prijevoz. Troškove je procijenio na oko dvije milijarde eura godišnje.
,,Ponude jeftinih karata odličan su način da se putnici dovedu do javnog prijevoza”, rekli su iz münchenskog prometnog udruženja. Ali samo dobra ponuda može biti dugoročno uvjerljiva. ,,S kartom od 9 eura ponovno smo dosegli potražnju prije korone brzo kao što nitko nije očekivao”, primijetio je Knut Ringat, direktor Rhein-Main-Verkehrsverbunda. ,,Ali karta od 9 eura također je pokazala da je potrebno više tračnica i dodatnih vozila kako bi više ljudi moglo koristiti lokalni javni prijevoz.”